Протягом 2015 року ДФС було виявлено понад 102 тис. найманих осіб, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. До бюджету ними додатково сплачено близько 20 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та понад 45 млн. грн. єдиного внеску. Ще понад 41 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації, офіційно зареєструвалися підприємцями та сплатили до бюджету близько 21 млн. грн. податків. Крім того, завдяки спільним заходам ДФС та органів місцевої влади, у поточному році рівень виплати заробітної плати своїм працівникам підвищили майже 19 тис. суб’єктів господарювання. Бюджет додатково отримав 32,5 млн. грн. Загалом, у 2015 році під час перевірок суб`єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено у 58 відс. від перевірених. До бюджету донараховано близько 627 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб з урахуванням штрафних санкцій.
Встановлено коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель на 1 січня 2016 рік
Згідно з вимогами пункту 289.3 статті 289 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру листом від 11.01.2016 № 6-28-0.22-201/2-16 «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» повідомила, зокрема, що за інформацією Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2015 рік становив 143,3 %. Враховуючи це, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 ПКУ, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік – 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0, 2014 рік – 1,249, 2015 рік – 1,433. Звертаємо увагу, що нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася. Разом з тим, відповідно до пункту 6 підрозділу 6 розділу «ХХ. Перехідні положення» ПКУ (в редакції Закону України від 24.12.2015 № 909 – VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році») встановлено, що індекс споживчих цін за 2015 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів), застосовується із значенням 120 %. Враховуючи викладене, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) за 2015 рік становить 1,2.
У 2015 році до держбюджету надійшло 111,1 млн. грн. від реалізації майна, що перейшло у власність держави
У 2015 році до держбюджету надійшло 111,1 млн. грн. за результатами розпорядження товарами, валютою та цінностями, що перейшли у власність держави. Зокрема, реалізація конфіскованого майна принесла бюджету України 21,3 млн. грн. У порівнянні з 2014 роком цей показник зріс в 3 рази. Також 3,5 млн. грн. зараховано до бюджету від реалізації органами Державної виконавчої служби майна, яке безпосередньо митницями не вилучалось. У свою чергу, від реалізації митницями швидкопсувного майна, вилученого у справах про порушення митних правил, а також майна, що підлягає поверненню за рішенням суду (власник не звернувся) держава отримала додатково 2,9 млн. грн. надходжень. За звітний період митницями реалізовано товарів по закінченню термінів зберігання та розміщених у митний режим відмови на користь держави на загальну суму 8,5 млн. грн., які також перераховані до бюджету України. Крім того, за 2015 рік до держбюджету зараховано валюти та цінностей на суму 74,9 млн. грн.
Податкова міліція Харківщини зупинила нелегальний продаж спирту
Працівники податкової міліції Харківщини спільно із співробітниками СБУ у Харківській області та прокуратури Харківської області виявили підприємця, який, реалізовуючи етиловий спирт, наніс Державному бюджету збитків у 4,8 млн. грн. Про це повідомляє виконуючий обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов. Винахідлива 42-річна бізнесвумен протягом 2014-2015 років продавала спирт громадянам та підприємцям, здійснюючи його доставку через транспортну компанію. Гроші за товар вона одержувала шляхом використання банківських карток та отримання грошових переказів на свої карткові рахунки. Однак, даний напрямок свого бізнесу жінка не відображала у податковій звітності. «За цей час вказаний підприємець здійснила операцій на загальну суму щонайменш у 20 млн. грн., - зазначає Андрій Бєжанов, - ймовірні збитки Державного бюджету за даним фактом складають близько 4,8 млн. грн.». У рамках раніше зареєстрованого кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України, працівники податкової міліції спільно із робітниками СБУ та прокуратури провели низку обшуків у житлових та складських приміщеннях, які належали винахідливій жіночці. «У ході слідчо-оперативних заходів було виявлено та вилучено 460 пластикових ємкостей (об’ємом 10 літрів кожна) із рідиною, яка має характерний запах спирту, - зауважує Андрій Бєжанов, - загальна вартість вилучених товарно-матеріальних цінностей складає 460 тис. грн.» На теперішній час вирішується питання про проведення дослідження вилученої продукції на предмет її фальсифікації та приєднання до матеріалів кримінального правопорушення в якості речових доказів. Згідно із оперативною інформацією, спирт ввозився на територію Харківщини з Луганської області. Працівники слідчо-оперативних підрозділів податкової міліції проводять заходи щодо встановлення каналів надходження спирту, місць його зберігання та реалізації. Наразі слідство триває.
Позиція ДФС щодо справляння ЄСВ із перехідних лікарняних і відпускних 2015–2016 рр.
ЄСВ на суми перехідних лікарняних за період 2015 року, нарахованих платником у січні 2016 року, обчислюється виходячи з розміру ЄСВ, що діє на день нарахування (обчислення, визначення) зарплати (доходу), на яку нараховується ЄСВ у розмірі 22%. Перехідні відпускні, нараховані у 2015 році за період, який припадає на січень 2016 року, перерахунку не підлягають. Відповідну позицію ще раз підтвердило ДФС у листі від 22.01.2016 р. № 2074/7/99-99-17-03-01-17.
Особливості визначення сільгосппідприємствами-спецрежимниками сум ПДВ, що підлягають сплаті до держбюджету у 2016 році
ДФСУ в листі від 27.01.2016 р. № 2533/7/99-99-19-03-01-17 розповіла про особливості сплати ПДВ платниками-сільгосппідприємствами у 2016 році. Зокрема, із метою визначення сум ПДВ, що підлягають сплаті до держбюджету й перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників, суб’єкти спецрежиму оподаткування та платники-сільгосппідприємства, які відповідають вимогам п. 209.18 ПКУ, суми податкових зобов’язань і податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій. При цьому в разі якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільгосппідприємством частково для виробництва зернових культур і технічних культур та/або частково для виробництва продукції тваринництва, та/або частково для інших сільськогосподарських товарів/послуг, сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва й інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості всіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів (пп. «а» пп. 209.15.1 ПКУ). Такий розрахунок питомої ваги передбачається здійснювати в додатку 9 до податкової декларації з ПДВ, у якій відображаються результати діяльності в межах спецрежиму оподаткування (0121-0123)/діяльності в межах п. 209.18 ПКУ (0130). Слід зазначити: з метою реалізації визначеного ПКУ механізму часткової сплати сум ПДВ до бюджету та на спеціальні/поточні рахунки платників, а також ведення окремого податкового обліку за видами операцій ДФС розроблено проект наказу про затвердження форм податкової звітності з ПДВ, який, окрім нової форми податкової декларації з ПДВ, передбачає внесення змін до додатка 9 до декларації та затвердження нового додатка для ведення податкового обліку за окремими видами операцій.
Який документ дає підставу застосовувати ставку ЄСВ у розмірі 8,41%
ДФСУ в листі від 27.11.2015 р. № 25385/6/99-99-17-03-01-15 роз’яснила: підставою для застосування ставки ЄСВ у розмірі 8,41% є завірена копія довідки МСЕК безпосередньо підприємством, установою чи організацією, зазначеними в п.п. 11 – 13 р. III Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 р. № 449. Нарахування роботодавцем єдиного внеску в розмірі 8,41% на заробітну плату зазначеної категорії працівників здійснюється з моменту отримання підприємством довідки МСЕК. Водночас контролери зазначили: довідка МСЕК є первинним документом щодо встановлення групи інвалідності, тому використання інших вторинних документів, які видаються на підставі цієї довідки, вважається недоцільним.
Які первинні документи підтверджують передання майна в оренду та постачання послуг з оренди й чи буде при цьому ПДВ
Операція з передання майна в оренду не є об’єктом обкладення ПДВ відповідно до пп. 196.1.2 ПКУ. Водночас надання послуг з оренди майна за договором оренди є операцією з постачання послуг, яка є об’єктом обкладення ПДВ та оподатковується за ставкою 20%. Зокрема, у разі здійснення платником ПДВ операції з постачання послуг із оренди майна за договором оренди, залежно від події, яка настане раніше, податкова накладна складається: - на дату отримання коштів у рахунок оплати вартості послуг; або - на дату складання акта приймання-передачі наданих послуг. Підтверджуючим первинним документом факту здійснення платником податку операції з передачі майна в оренду, яка відповідно до пп. 196.1.2 ПКУ не є об’єктом оподаткування, є Акт приймання-передачі майна в оренду. При цьому первинними документами, що підтверджують факт здійснення платником податку операції з постачання послуг із оренди майна за договором оренди, можуть бути: • Акт приймання-передачі послуг із оренди майна за відповідним договором оренди, який підтверджує факт надання таких послуг; • платіжний документ, що підтверджує оплату за послуги з оренди майна. Таку інформацію надала ДФСУ в листі від 19.01.2016 р. № 919/6/99-99-19-03-02-15.
ДФС нагадала, що за виявлені контролерами помилки в податкових накладних штрафують
Податківці в листі від 19.01.2016 р. № 662/10/26-15-11-01-18 іще раз нагадали: якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, суми податкових зобов’язань і податкового кредиту постачальника й отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, установленому для податкових накладних, і зареєстрованому в ЄРПН (п. 192.1 ПКУ). Окрім того, розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, не пов’язаних зі зміною суми компенсації вартості товарів/послуг. Проте не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера. Водночас повідомляється: згідно із п. 1201.4 ПКУ, допущення продавцем товарів/послуг помилок під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної, передбачених п. 201.1 ПКУ, виявлених контролюючим органом за результатами документальної позапланової виїзної перевірки, проведеної за заявою покупця, тягне за собою накладення на платника податку — продавця штрафу в розмірі 170 грн і зобов’язання виправити такі помилки. Тож будьте пильні та виправляйте помилки в обов’язкових реквізитах податкових накладних до того, як до вас навідаються контролери.
Мінімальні роздрібні ціни на алкоголь включають «роздрібний» акциз
ДФСУ в листі від 15.01.2016 р. № 668/6/99-95-42-01-16-01 роз’яснила: у роздрібну ціну реалізації окремих видів алкогольних напоїв, у т.ч. у ціну, яка законодавчо встановлена як мінімальна роздрібна ціна на певний вид алкогольних напоїв, має бути включений акцизний податок. Відтак якщо суб’єкт господарювання здійснює роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами не нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни (до складу яких вже включено акцизний податок із реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів), у суб’єкта господарювання не виникає відповідальність за порушення абз. 13 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-BP.
|