З початку року автовласники Харківщини сплатили близько 11 мільйонів гривень транспортного податку
Такі цифри повідомили у фіскальній службі області. Зазначену суму податку сплатили більш ніж за 450 легкових автомобілів. Як відзначають в ГУ ДФС у Харківській області, найчастіше транспортний податок сплачують власники автомобілів марок Мерседес, Porsche та Lexus. Найменша кількість серед платників цього податку, це власники рідких для наших доріг авто, такі як Porsche 911 Carrera, Ferrari FF, Bentley Bentayga. В податковому відомстві звертають увагу автовласників, що з 1 січня 2017 року набрали чинності зміни до статті 267 Податкового Кодексу України "Транспортний податок". Так, відтепер об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (1 200 000 грн.). Тоді як в 2016 році підлягали оподаткуванню автомобілі із середньоринковою вартістю понад 750 розмірів МЗП (1 033 500 грн.).
Податкові наслідки реорганізації підприємства
Відповідно до статті 1 Податкового кодексу (далі – ПКУ) відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ. Операції з реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення та перетворення) юридичних осіб належать до операцій, для яких ПКУ передбачено особливий режим оподаткування. Насамперед, згідно з підпунктом 196.1.7 статті 196 ПКУ вказані операції не є об'єктом оподаткування ПДВ. Крім того, у платника ПДВ, що реорганізується відповідно до чинного законодавства, не виникає обов'язку щодо визначення і нарахування податкових зобов'язань з ПДВ відповідно до підпункту "а" пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 ПКУ за придбаними або виготовленими товарами чи послугами, необоротними активами, які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника податку, незалежно від того, чи перебуває правонаступник у статусі платника ПДВ, чи ні.
Розстрочення/відстрочення боргу за новим порядком
У Мін’юсті України зареєстровано 21.06.2017 р. за № 782/30650 наказ Мінфіну України, яким затверджено Порядок ведення та форми Реєстру заяв про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу. Зазначений порядок визначає процедуру внесення інформації до Реєстру заяв про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу (далі — Реєстр заяв), систему обліку інформації про заяви та інші документи, пов’язані з наданням розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу, та механізм ведення такого Реєстру заяв. Занесення даних до Реєстру заяв забезпечується контролюючим органом, у якому обліковуються грошові зобов’язання чи податковий борг платника податків або до якого подано заяву про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу. Наказ набирає чинності з дня, що настає за днем опублікування.
Санкції за неподання звітності на території АТО скасовано
ДФС України пропонує Мінфіну України та Комітету ВР України з питань податкової та митної політики погодити власну позицію щодо механізму застосування норм п. 38 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі — податок на нерухоме майно) та єдиного податку четвертої групи. Нагадаємо, що на період з 14.04.2014 р. до 31 грудня року, в якому буде завершено АТО, спеціальними нормами п. 38 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу в редакції Закону № 1989-VIIІ (далі — спеціальні норми) виключено із об’єктів оподаткування податком на нерухоме майно та єдиним податком розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів на лінії зіткнення такі об’єкти: • об’єкти житлової та нежитлової нерухомості (пп. 38.6 п. 38 підрозділу 10 Перехідних положень Кодексу); • земельні ділянки (пп. 38.8 п. 38 підрозділу 10 Перехідних положень Кодексу). Таким чином, у період з 14.04.2014 р. по дату набрання чинності вищезазначених норм не виникав обов’язок платників податку на майно та єдиного податку щодо складання та подання податкової звітності. За таких обставин до зазначеної категорії платників передбачені ст. 120 Податкового кодексу підстави щодо застосування санкцій за неподання або несвоєчасного подання податкової звітності не виникають.
Накладну виписано не за датою першої події: чи буде податковий кредит?
Податкова накладна складається окремо на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Тому складання двох або більше податкових накладних у випадку отримання попередньої оплати товарів/послуг однією сумою або у разі одноразової поставки товарів/послуг не відповідає нормам Податкового кодексу та не дає можливості ідентифікувати операції. У разі складання таких податкових накладних постачальником, покупець не має підстав для віднесення зазначених в них сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки такі податкові накладні не відповідають первинним документам. Таким чином, оскільки постачальник виписав податкові накладні не на дату першої події (дата оплати 02.12.2016 р), а 09.12.2016 р. на суму 90 000 грн та 20.12.2016 р. на суму 90 000 грн, платник не має право суми ПДВ, зазначені в цих податкових накладних, віднести до податкового кредиту, оскільки перша подія відбулася 02.12.2016 р.
До уваги платників податків на нерухомість в зоні АТО
ДФС повідомляє, що з метою узгодження розміру грошових зобов’язань платників податків відповідно до приписів Спеціальних норм (підпункти 38.6 та 38.8 п. 38 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу) суб’єкти господарювання, які до набрання чинності належали до зазначеної категорії платників, уточнюють узгоджені у період з 14.04.2014 р. по дату набрання чинності вказаними нормами податкові зобов’язання, керуючись нормами ст. 50 Кодексу.
Із загальної кількості податкових накладних, що реєструвалися, зупинено тільки 1%
З початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано понад 5,1 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ понад 26,2 млрд. грн. За цей період зупинена реєстрація 54 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 789,8 млн. грн. Це становить 1% до загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися. Зокрема, у перший день повноцінної роботи системи, 3 липня, в Єдиному реєстрі податкових накладних було зареєстровано більше 460 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 2,2 млрд. грн. У той же день була зупинена реєстрація 7,3 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 103,78 млн. грн. Наразі ДФС систематизує проблемні питання, які виникають у бізнеса щодо роботи системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.
Великий бізнес поповнив державну казну майже на 129 млрд гривень
Протягом 6 місяців 2017 року платниками Офісу великих платників податків ДФС забезпечено збір платежів до державного бюджету в розмірі 128,6 млрд грн. Надходження І півріччя 2017 року перевищили сплату відповідного періоду минулого року на 21,3 млрд грн., або на 20 відсотків. Частка податкових платежів від великого бізнесу, що обслуговується Офісом великих платників, склала 58,3 відсотка від загального збору державного бюджету податкових платежів по Україні. Також, упродовж шести місяців 2017 року порівняно з першим півріччям 2016 року платниками Офісу великих платників збільшено збір акцизного податку на 5,2 млрд грн., або на 21 відсоток.
ДФС оновлено коди типів об’єктів оподаткування
Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Об’єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку (п.22.1 ст.22 ПКУ). Процедура повідомлення платником податків про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючим органам за основним місцем обліку платника податків визначено Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300) зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588). Тип об’єкта оподаткування зазначається у графі 3 розділу 3 «Відомості про об’єкти оподаткування платника податків» ф.№20-ОПП.
Який алгоритм розрахунку податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання за наслідками 2016 року?
Відповідно до п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ. Нагадуємо, що з 01.01.2017 набрав чинності Закон України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено зміни, зокрема, до п.п.166.3.3 п.166.3 ст.163 ПКУ, відповідно до якого платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Не пропустіть термін сплати податку на нерухомість!
Салтівська ОДПІ звертає увагу, що обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. Якщо фізична особа є власником нерухомого майна, загальна площа якої перевищую пільгову, то необхідно отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку. Таке податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) роком, тобто до 1 липня 2017 року. Фізичні особи мають право звернутися з письмовою заявою до фіскального органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: - об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток; - розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості; - права на користування пільгою із сплати податку; - розміру ставки податку; - нарахованої суми податку. Порядок сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначено ст. 266 Податкового кодексу України
Профспілкові організації: що із поданням звітності?
Відповідно п. п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання. Для професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок передбачено подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише при порушенні вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ (п. 46.2 ст. 46 ПКУ). Норма п. 46.2 ст. 46 ПКУ стосовно подання професійними спілками, їх об’єднаннями та організаціями профспілок звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише при порушенні вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ вперше застосовувалась за результатами звітування за 2016 рік.
При виплаті дивідендів фізичним особам готівкою діють обмеження щодо граничної суми розрахунків у розмірі 50 тис. грн.
Підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізичними особами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах граничних сум розрахунків готівкою, установлених Постановою. Гранична сума розрахунків готівкою фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) встановлена у розмірі 50 тис. грн. Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки. Кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується. Зазначена норма передбачена п. 2.3 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 №637 та п.1 постанови Правління НБУ від 06.06.13 №210 «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою».
Визначення податку на нерухоме майно для фізичної особи, у разі зміни власника об’єкта оподаткування протягом року
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичної особи обчислюється наступним чином: • для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, • а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності Зазначена норма передбачена п.п. 266.8.1 та п.п. 266.8.2 ст. 266 Податкового кодексу України.
ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПДВ, ЯКЩО ЗУПИНЕНА РЕЄСТРАЦІЯ ПН/РК!
У разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій ПН/РК, пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ. Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (далі – Повідомлення). Повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній окремо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб). Повідомлення з додатками може бути сформоване та надіслане через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (режим «Ведення звітності»), вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування Повідомлення в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
Оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій Наказом Державної фіскальної служби України від 07.06.2017 №406 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій Нагадуємо, Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій - перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій та їх модифікацій, які мають підтвердження відповідності вимогам діючих державних технічних регламентів та стандартів згідно із Законом України "Про підтвердження відповідності", а також відповідають вимогам нормативних актів України, і такі реєстратори розрахункових операцій дозволені для застосування у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Крім цього, визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС від 20.04.2017 № 275 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».
ДФС: До уваги керівників підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки
Державна фіскальна служба України проаналізувала виявлені під час перевірок суб’єктів господарювання порушення вимог щодо регулювання готівкового обігу, а також застосовані за вказані порушення штрафні санкції, та звертає увагу керівників підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою на дотримання вимог чинного законодавства. Детальніше на http://rv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/302762.html
Якщо ящик РРО переповнений, де зберігати готівку
Пунктом 13 ст. 3 Закону України від 06.07.95 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено обов’язок суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня. У разі якщо підприємство не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у ящику РРО, частину готівки можна зберігати в сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у ящику РРО та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО.
Розстрочення/відстрочення боргу за новим порядком У Мін’юсті України зареєстровано 21.06.2017 р. за № 782/30650 наказ Мінфіну України, яким затверджено Порядок ведення та форми Реєстру заяв про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу. Зазначений порядок визначає процедуру внесення інформації до Реєстру заяв про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу (далі — Реєстр заяв), систему обліку інформації про заяви та інші документи, пов’язані з наданням розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу, та механізм ведення такого Реєстру заяв. Занесення даних до Реєстру заяв забезпечується контролюючим органом, у якому обліковуються грошові зобов’язання чи податковий борг платника податків або до якого подано заяву про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу. Наказ набирає чинності з дня, що настає за днем опублікування.
Форму відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку, викладено у новій редакції
Мінфін наказом від 16.06.2017 р. № 583 вніс зміни до наказу Міністерства фінансів України від 16.06.2015 р. № 563 «Про затвердження форми відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку», а саме: 1) змінено заголовок наказу на «Про затвердження форми відомостей, необхідних для розрахунку та справляння транспортного податку»; 2) пункт 1 Наказу №563 після слів «для розрахунку» доповнити словами «та справляння»; 3) форму відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку за місцем реєстрації об’єкта оподаткування (форма Л), викладено в новій редакції (завантажити). Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.
Декларація з рентної плати - і знову зміни!
Як відомо, Законом №1791 з 1 січня 2017 р. внесено зміни до ПКУ і в частині рентної плати. Зокрема, введено понижуючі та підвищуючі коефіцієнти до ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом для стільникового радіозв’язку, а також введено у діапазоні радіочастот 2300-2400 МГц та 2500-2690 МГц ставку рентної плати для стільникового радіозв’язку у розмірі 3000 грн. за 1 МГц. Крім того, передбачено: • 1 січня 2017 року доповнити перелік платників рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин суб’єктами господарювання, які здійснюють видобування корисних копалин на підставі дозвільного документу відмінного від спеціального дозволу на користування надрами; • з 1 січня 2017 року доповнити витратами, пов’язаними з передпродажною підготовкою, пакуванням, у тому числі фасуванням (бутелюванням), склад витрат, які не враховуються при обчисленні вартості видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) за фактичною та розрахунковою вартістю для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин; • з 1 січня 2018 року визначити платниками рентної плати за спеціальне використання води тільки первинних водокористувачів, виключивши з платників вторинних водокористувачів. Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/accounting/reposts/44348?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Мінфін та ДФСУ про роботу системи призупинення ризикових податкових накладних
Нагадаємо, що 1 липня 2017 року запрацювала норма Закону № 1797 щодо блокування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної фіскальної служби Статистика від ДФСУ Як інформують у ДФСУ, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в ЄРПН зареєстровано понад 5,1 млн податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ понад 26,2 млрд. грн. За цей період зупинена реєстрація 54 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 789,8 млн грн. Це становить 1% до загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися. Зокрема, у перший день повноцінної роботи системи, 3 липня, в ЄРПН було зареєстровано більше 460 тис. ПН/РК на суму 2,2 млрд грн. У той же день була зупинена реєстрація 7,3 тис. ПН/РК на суму 103,78 млн грн.Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/taxation/pdv/44347?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Платникам податків про необхідність подання повідомлення за ф. № 20-ОПП
Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ), одним зі способів податкового контролю є контроль за місцем розташування як платника податків, так і об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Об’єктом оподаткування відповідно до пункту 22.1 статті 22 ПКУ можуть бути майно, товари, доход (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, із наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку. Детальніше на http://kh.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/303109.html
ДФС оновлено коди типів об’єктів оподаткування
Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Об’єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку (п.22.1 ст.22 ПКУ). Процедура повідомлення платником податків про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючим органам за основним місцем обліку платника податків визначено Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300) зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №1588).
ДФС вже розглянуто 111 Повідомлень щодо підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування
ДФС вже розглянуто 111 Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування. З них по 40 повідомленнях прийнято рішення щодо реєстрації таких документів. Іншим 71 – відмовлено у реєстрації з повідомленням причин неприйняття. Загалом, з початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено реєстрацію понад 50 тис. податкових накладних, що складає 1% від загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися. Нагадаємо, що відповідно до Податкового кодексу, у разі такої відмови платник має право протягом 365 днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування, подати Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування.
У ДФС роз’яснили бухгалтерам підприємств правила дій під час призупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування
З початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних cтаном на 17 липня в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано майже 9,7 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ майже 58,7 млрд. грн. З 3 липня 2017 року, моменту функціонування системи у робочому режимі, зупинено реєстрацію 127,7 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму майже 1,7 млрд. грн. Це становить 1% від загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися. Про це повідомили представники фіскальної служби під час робочої зустрічі з головними бухгалтерами підприємств та членами Громадської ради при ДФС сьогодні, 17 липня. Основними темами обговорення під час зустрічі стали реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, причини їх призупинення та шляхи підтвердження реальності операцій по призупиненим накладним
Україною та Молдовою розпочато спільний контроль на пункті пропуску «Кучурган – Первомайськ»
На міжнародному автомобільному пункті пропуску «Кучурган-Первомайськ» придністровської ділянки українсько-молдовського кордону відсьогодні буде здійснюватися спільний контроль українських та молдовських митників. Встановленню спільного контролю передувала велика робота як з української, та і молдовської сторони. Протокол, Технічна схема та Режимні правила організації спільного контролю були підготовлені прикордонними та митними службами України та Молдови в максимально короткі терміни за участі Місії Європейського Союзу по прикордонній допомозі Молдові та України (EUBAM). Як зазначив в.о. Голови Мирослав Продан, завдяки можливості відрахування 10% від надходжень перевиконаних митних платежів на розвиток інфраструктури пунктів пропуску, було виділено кошти на закупівлю трансформаторної підстанції та дизель-генератора. Крім того, встановлені модулі для здійснення митного та прикордонного контролю.
ДФС: Посилено заходи з викриття спроб незаконного переміщення громадянами товарів через кордон подрібненими партіями
За результатами аналізу викритих спроб незаконного переміщення товарів та мінімізації податків при їх імпорті, виявлено системну проблему, пов’язану з наявністю у торговому обігу на території України товарів, митне оформлення яких не здійснювалось, через що державний бюджет не отримав у повному обсязі належні митні платежі. Про це повідомив в.о. директора Департаменту організації протидії митним правопорушенням Олексій Сівірін. За його словами, однією з причин такої ситуації на вітчизняному ринку імпортних товарів є використання несумлінними громадянами (так званими «піджаками»), прогалин у діючому законодавстві. «Для недопущення ухилення від сплати митних платежів та зборів у повному обсязі, максимального використання можливих резервів для виконання планових завдань щодо надходження митних платежів митницям Західного регіону проводиться комплекс заходів з посилення контролю за переміщенням громадянами через митний кордон України товарів, які мають характерні ознаки подрібнених партій», - зазначив Олексій Сівірін.
ДФС: Запити на отримання інформації про доходи фізичних осіб для перерахунку субсидій обробляються в день надходження
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 300 щодо внесення змін до Порядку призначення та надання населенню субсидій, ДФС було в повному обсязі забезпечено надання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи фізичних осіб для проведення перерахунку житлових субсидії. Починаючи з травня 2017 – щоденно обробляється від 2000 до 4000 файлів-запитів. Запити обробляються в день надходження запиту. За вказаний період надано відповідь на 116,4 тис. запитів територіальних підрозділів соціального захисту населення стосовно більш ніж 12,3 млн. фізичних осіб.
Оновлено програмне забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
На головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/) розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» станом на 10.07.2017 (версія 1.25.18.0), а саме.
Коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства у другому кварталi 2017 року
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) повідомила про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у другому кварталі 2017 року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр. У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка). У другому кварталі 2017 року діяли три облікові ставки: 14%, 13%. та 12,5%, затверджені рішеннями Правління Національного банку України від 02.03.2017 №110-рш, від 13.04.2017 №232-рш та від 25.05.2017№ 318-рш відповідно. Тривалість дії облікової ставки: - 14% – 13 днів (01.04.2017 – 13.04.2017); - 13% – 42 дні (14.04.2017 – 25.05.2017); - 12,5% – 36 днів (26.05.2017 – 30.06.2017)
До уваги громадян - платників земельного податку!
Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться органами фіскальної служби, які надсилають або вручають платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 Податкового кодексу України. Разом з цим на підставі статті 281 Податкового кодексу від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 року №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані Законом України від 28.02.1991 року №796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вищезазначених осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.
Зверніть увагу: податкові накладні реєструють у Єдиному реєстрі податкових накладних залежно від ступеня ризику
В Салтівській ОДПІ звертають увагу платників ПДВ на те, що перехідний період, протягом якого процедура, визначена п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), здійснювалася без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), закінчився 01.07.2017 року. На сьогодні у повноцінному режимі працює автоматизована система моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків. Тобто, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена при відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 ПКУ. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.
«Єдинник» торгує пивом. Чи треба проводити розрахунки через РРО?
Пиво віднесено до алкогольних напоїв, відповідно його реалізація має здійснюватись через зареєстрований реєстратор розрахункових операцій. Однак фізичні особи-підприємці платники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів, мають право проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням книг обліку розрахункових операцій (КОРО) та розрахункових книг (РК), до досягнення ними протягом календарного року обсягу доходу у розмірі 1 млн. гривень. У разі перевищення у календарному році обсягу доходу 1 млн. гривень застосування РРО є обов’язковим і таке застосування розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб‘єкта господарювання як платника єдиного податку.
Хто повинен слачувати транспортний податок?
Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі. Об’єктом оподаткування для сплати транспортного податку є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2017 році – 1200000 грн.). Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.
Змінено номер телефону сервісу Державної фіскальної служби України "Пульс"
Державна фіскальна служба України повідомляє, що з 20 липня поточного року буде змінено номер телефону для прийняття: інформації на сервіс «Пульс»; усних звернень громадян; інформації про особу, стосовно якої поводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади».
Затверджено Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
14.07.2017 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 485 «Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» Детальніше на http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/303515.html
До уваги платників акцизного податку: за липень подається оновлена декларація!
Міністерством фінансів України прийнято наказ від 24.04.2017 № 451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку». Наказ № 451 набрав чинності з дня його офіційного опублікування - 06 червня 2017 року (опубліковано 06.06.2017 в «Офіційному віснику України» № 44). Відповідно до внесених змін платники акцизного податку вперше подають декларацію акцизного податку не пізніше 20 серпня 2017 року за звітний період - липень 2017 року. Податківці звертають увагу платників акцизного податку на те, що у зв'язку зі скасуванням акцизного податку з роздрібного продажу пального з 01.01.2017 суб'єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального, не заповнюють розділ II додатка 6 до декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів». Розділ II додатка 6 до цієї декларації заповнюється тільки в разі надання суб'єктами господарювання, що здійснюють роздрібний продаж пального, уточнюючої декларації з відповідними операціями, здійсненими до 01 січня 2017 року і задекларованим в звітності, наданій до 21 січня 2017 року (за грудень 2016 року).
Повідомлення щодо підтвердження реальності здійснених операцій по відмовленим податковим накладним опрацьовуються протягом 5 днів
Комісія ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН оперативно, протягом 5 днів опрацьовує повідомлення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним/розрахункам коригування. Про це повідомив директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС Микола Чмерук під час засідання Громадської ради при ДФС 14 липня. «Наші працівники працюють у посиленому режимі. Всі надані пакети документів оперативно опрацьовуються та надаються відповідні висновки по кожному такому повідомленню. На сьогодні за результатами розгляду надісланих повідомлень підтверджено 40% та відмовлено у реєстрації 60% податкових накладних/розрахунків коригування», – розповів Микола Чмерук. Він, зокрема, звернув увагу присутніх на необхідності подання виключно тих документів, які свідчать про реальність операції по відмовленим податковим накладним.
Оновлено порядок інформування про порушення застосування податкової соціальної пільги
Міністерство фінансів України наказом від 19.05.2017 N 514 ( далі – наказ 514) затвердило Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форму Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу. Контролюючий орган, що здійснює аналіз показників податкової звітності, повідомляє роботодавця про наявність виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок порушень платником податку - працівником такого роботодавця застосування податкової соціальної пільги, про позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу відповідно до норм підпунктів 169.2.1, 169.2.4 пункту 169.2 статті 169 Податкового кодексу України. При цьому, структурний підрозділ контролюючого органу, до функцій якого належить аналіз даних податкової звітності чи проведення документальних перевірок, складає Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу за встановленою формою, якщо платник податку отримував її більше ніж за одним місцем нарахування (виплати) доходу або у разі отримання доходів, зазначених у підпункті 169.2.3 пункту 169.2 статті 169 Податкового кодексу України.
Закінчується термін сплати податку на доходи фізичних осіб
Відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею річній податковій декларації про майновий стан і доходи. Окрім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня (пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ). Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Підробіток для неповнолітніх: права, гарантії, обмеження
Під час літтнього сезону значна кількість юнаків та дівчат, які вважаючи себе дорослими, намагаються реалізувати своє бажання працювати та отримувати гідну оплату праці. Водночас, роботодавці залюбки приймають на роботу неповнолітніх, які погоджуються на запропоновану винагороду за свою працю та досить необізнані з особливостями трудових відносин, передбаченими нормами Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП). Тож, як підліткам перш ніж розпочати пошуки роботи, так і роботодавцям, перш ніж оформити на роботу, слід пам’ятати основні вимоги КЗпП, якими регулюються трудові правовідносини з неповнолітніми.
Декретна відпустка ФОП: що з ЄСВ
Платники єдиного податку, які не використовують працю найманих працівників, нараховують єдиний внесок у розмірі 22 % на суму, визначену такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування зазначеного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. На період перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами фізична особа — підприємець на спрощеній системі оподаткування не звільняється від сплати єдиного внеску.
Яка відповідальність за помилку в зазначенні обов’язкового реквізиту
Особи, які відповідно до Податкового кодексу України (далі — ПКУ) мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, форму № 1ДФ до контролюючого органу за місцем свого розташування. Така форма подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається. Відповідно до п. 3.1 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну України від 13.01.2015 р. № 4 (далі — Порядок), у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» (далі — графа 2) відображається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), про яку надається інформація у формі № 1ДФ. Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100005263-yaka-vidpovidalnist-za-pomilku-v-zaznachenni-obovyazkovogo-rekvizitu
Як знятися з обліку «незалежнику» — платнику ЄСВ
Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення такої незалежної діяльності за наявності документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на зайняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та/або поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку: заяви за формою № 8-ОПП, довідки про взяття на облік платника податків у контролюючому органі та інших документів, що видаються контролюючим органом платнику податків і підлягають поверненню до контролюючого органу. Відповідно до п. 178.4 ст. 178 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року відповідно до розділу IV Кодексу в строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб. Зняття з обліку платників єдиного внеску, зазначених у п. 5 частини першої ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон № 2464), на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — Закон № 755) здійснюється контролюючими органами на підставі їхньої заяви після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку (абзац сьомий частини першої ст. 5 Закону № 2464).
Що можна включити у затрати «незалежнику»
Законом України від 02.06.2016 р. № 1403 «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» установлено, що приватний виконавець є суб'єктом незалежної професійної діяльності. Правовий порядок регулювання оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність в Україні, встановлюється Податковим кодексом України (далі — Кодекс) . Оподатковуваним доходом фізичної особи, яка проводить незалежну професійну діяльність, вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності (п.178.3 ст. 178 Кодексу). Слід зазначити, що положення ст. 178 Кодексу не передбачають затвердження нормативно-правового акта щодо визначення переліку витрат осіб, що здійснюють незалежну професійну діяльність.
Нюанси нарахування та сплати ЄСВ після звільнення
Якщо лікарняний надано після звільнення працівника, а тимчасова непрацездатність припадає на період його роботи до звільнення, то як сплатити ЄСВ? Допомога по тимчасовій непрацездатності не є платою за відпрацьований час Після звільнення працівника підприємство не несе обов'язку страхувальника, а відповідно і платника страхових внесків. Отже, на суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, нараховані особі після її звільнення, єдиний внесок не нараховується.
Умовний ІПН змінено після складання податкової накладної: що зазначати у розрахунку коригування?
В індивідуальній податковій консультації від 13.07.2017 р. №1177/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці роз'яснили: якщо після складання податкової накладної внесено зміни до чинного Порядку заповнення податкової накладної, зокрема, змінено умовні ІПН, то на дату реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної в ЄРПН потрібно зазначати ІПН, який вказувався у такій податковій накладній (тобто без урахування внесених змін). Нагадаємо, що порядок складання розрахунку коригування до податкової накладної та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних.
Е-ліцензія може бути підставою для купівлі іноземної валюти
Нагадаємо, що постановою від 15.06.2017 р. №54 з 3 липня 2017 року Нацбанк запровадив видачу українцям валютних ліцензій в електронній формі, що мало б полегшити та прискорити проведення фізособами відповідних валютних операцій У листі від 13.07.2017 р. №40-0005/48633 Нацбанк роз'яснив особливості застосування окремих вимог Положення про функціонування автоматизованої інформаційної системи НБУ "Реєстр індивідуальних ліцензій на здійснення фізичними особами валютних операцій", та проведення операцій на підставі таких е-ліцензій. Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/finance/currency-and-securities/44428?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Дивіденди спрямовуються на збільшення статутного капіталу: що з ПДФО та військовим збором?
У листі від 11.07.2017 р. №1128/6/99-99-13-01-01-15/ІПК роз'яснили, що дивіденди, які спрямовуються на збільшення статутного капіталу підприємства, не підлягають оподаткуванню ПДФО, якщо: вони нараховуються на користь платника податку у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих юрособою - резидентом, що нараховує такі дивіденди, таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, у результаті нарахування збільшується статутний фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів. Водночас дохід у вигляді дивідендів, визначених у пп. 165.1.18 ПКУ, оподатковується військовим збором на загальних підставах.
|