Продаж інваліду путівки на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України - без ПДВ
Від ПДВ звільняються операції з постачання реабілітаційних послуг інвалідам, дітям-інвалідам, а також постачання путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України фізосіб віком до 18 років, інвалідів, дітей-інвалідів. Отже, операції платника ПДВ (у тому числі закладу санаторно-курортного лікування) з продажу фізособам віком до 18 років, інвалідам та дітям-інвалідів путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України звільняються від оподаткування ПДВ. Тобто нарахування ПДВ за такими операціями не здійснюється. Таким чином, при продажу інваліду путівки на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України, сума ПДВ не включається закладом санаторно-курортного лікування - платником ПДВ до вартості такої путівки, і як наслідок, інвалід оплачує лише фактичну вартість путівки без додаткового нарахування ПДВ на її вартість.
Реорганізація платника ПДВ шляхом поділу: податкові наслідки
Державна фіскальна служба розглянула питання щодо порядку оподаткування ПДВ при здійсненні операції з реорганізації юридичної особи - платника ПДВ шляхом поділу В індивідуальній податковій консультації від 22.05.2017 р. №293/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФСУ зазначила, що у платника ПДВ, що реорганізується, зокрема, шляхом поділу, не виникає обов’язку щодо визначення і нарахування податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до п. 184.7, пп. "а" п. 198.5 та п. 199.1 ПКУ за придбаними та/або виготовленими товарами/послугами, необоротними активами, які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника податку, незалежно від того, чи перебуває правонаступник у статусі платника ПДВ, чи ні. Крім того, згідно з п. 198.7 ПКУ сума від'ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника, що реорганізується, зокрема, шляхом поділу підлягає перенесенню до податкового кредиту правонаступника пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом у наступному періоді після підписання розподільчого балансу відповідно до законодавства. Таке перенесення здійснюється у разі, якщо сума від'ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника, що реорганізується, підтверджена документальною перевіркою контролюючого органу.
На Харківщині побільшало підприємців – спрощенців
Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, на сьогодні кількість підприємців, які обрали для себе спрощену систему оподаткування, складає близько 90 тисяч осіб. У зрівнянні з минулим роком їх кількість зросла на 8 тисяч платників. За 4 місяці 2017 року підприємцями-спрощенцями сплачено 473,3 млн. грн. Це на 166,5 млн. грн. більше ніж у відповідному періоді минулого року. Найбільш чисельна друга група платників – на ній працюють понад 45 тис. осіб. Загалом ними сплачено близько 90,0 млн. грн. єдиного податку. На третій групі нараховується 30 тис. осіб. Від них до бюджету надійшло 374,3 млн. грн. У фіскальному відомстві відзначають, що це здебільшого категорія платників, яка надає інформаційні послуги в галузі ІТ- технологій та оптової торгівлі. А ось першу групу обрала для себе найменша кількість мешканців регіону – 14 тис. платників. Вони забезпечили надходження у сумі 9,0 млн. грн. В ГУ ДФС відзначають, що спрощена система оподаткування, перш за все, дозволяє суб’єктам господарювання – фізичним особам, вести свій бізнес максимально комфортно та зручно.
Сервіс ДФС - необхідна допомога для платників податків
Салтівська ОДПІ нагадує платникам податків про можливості роботи модернізованого електронного сервісу «Електронний кабінет платника». Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Зазначений сервіс реалізований у вигляді захищеного Інтернет - порталу. Працює безкоштовно в режимі реального часу та цілодобово. Він має відкриту та приватну частини. У відкритій частині робота здійснюється без ідентифікації користувача. Також нагадуємо, що для зручності отримання довідки про доходи немає необхідності особисто звертатись до ДПІ, вказану довідку можна отримати за допомогою «Електронного кабінету платника». Використання цього сервісу це реальна економія часу для платників податків, адже підприємці отримують не лише усю інформацію щодо їх підприємницької діяльності, але й додаткову необхідну інформацію.
Застерігаємо платників податків не допускати порушень при поданні звітності
Звертаємо увагу платників податків, що у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», п.120.3 ст. 120 Податкового Кодексу доповнено нормами викладеними в абз. 6-7 даного пункту. Відповідно до цієї норми, якщо платник податків (після застосування до нього штрафних санкцій, визначених абзацами першим-четвертим п. 120.3 ст. 120 Кодексу) продовжує не виконувати свій обов’язок із подання звіту про контрольовані операції/документації з трансфертного ціноутворення, контролюючий орган повинен застосувати штрафні санкції, визначені абзацами шостим та сьомим п. 120.3 ст. 120 Кодексу, що розраховуються за кожний календарний день неподання звітності, розпочинаючи з 41-го календарного дня після дня: отримання податкового повідомлення-рішення платником - у випадку, якщо платник податків сплатив штраф за неподання податкової звітності (не включення всіх операцій до звіту); закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання судовим рішенням законної сили (на користь контролюючого органу) - у випадку, якщо платник податків оскаржував податкове повідомлення-рішення за штрафною санкцією щодо неподання податкової звітності (не включення всіх операцій до звіту).
Який коефіцієнт рентабельності застосовувати під час обчислення рентної плати
Коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства для застосування під час обчислення податкових зобов’язань із рентної плати у 2017 році: • для нафтогазодобувних підприємств — 0,87, • для решти гірничих підприємств — 0,22.
Про коефіцієнт рентабельності під час обчислення податкових зобов’язань із рентної плати гірничими підприємствами, наприклад, у випадку видобування підземних вод, більш детальніше йдеться у листі ДФС від 10.05.2017 №11510/7/99-99-12-02-03-17 «Про застосування коефіцієнта рентабельності».
Фізичним особам вдвічі знизили ставку податку на доходи фізичних осіб
Верховна Рада України знизила ставку податку на доходи фізосіб за дивідендами вдвічі — з діючої загальної ставки ПДФО у 18 % до 9 %. Таким чином, ухваливши Закон «Про внесення змін у Податковий кодекс щодо уточнення деяких положень і усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року, законодавці виправили технічну помилку, допущену в кінці 2016 року під час ухвалення рішення про правки до Податкового кодексу. Нагадаємо, що Законом №1797 передбачено три ставки ПДФО — 5 %, 18 % та 9 %.
Нардепи пропонують запровадити трьохрічне розстрочення імпортного ПДВ на все виробниче обладнання
Запропоновано внести зміни до ПКУ щодо забезпечення розвитку вітчизняного виробництва шляхом розстрочення сплати ПДВ на імпортне обладнання та устаткування. 26 травня 2017 року у ВРУ зареєстрований проект Закону №6514 "Про внесення змін до розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо забезпечення розвитку вітчизняного виробництва шляхом розстрочення сплати податку на додану вартість на імпортне обладнання та устаткування". Ініціаторами цього законопроекту є понад два десятки народних депутатів, серед них - О. Ляшко, В. Галасюк, Т. Острікова, О. Продан, О. Кірш тощо. Метою прийняття законопроекту є залучення додаткових інвестицій в реальний сектор економіки, розвиток вітчизняного виробництва, створення нових робочих місць, збільшення експорту промислової продукції та податкових надходжень до бюджетів всіх рівнів, а також підвищення зайнятості та реальних доходів населення в Україні. Це пропонується здійснити шляхом впровадження механізму розстрочення (рівними частинами) сплати ПДВ (на термін до 36 календарних місяців) при ввезенні на митну територію України у митному режимі імпорту устаткування та обладнання. При цьому передбачається, що таке обладнання чи устаткування обов’язково повинно бути використано платником податків для власного виробництва (започаткування, модернізації, розширення тощо) на території України. У разі нецільового використання таких товарів платник податку повинен буде сплатити: • податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, у сумі, розрахованій як позитивна різниця між сумою ПДВ, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів та фактично сплаченою сумою, • пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120% облікової ставки НБУ, що діяла на день сплати ПЗ, за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання. Слід зазначити, що такий механізм вже запроваджено в чинному ПКУ щодо окремих видів обладнання. Зокрема, пунктами 58 та 59 підрозділу 2 розділу XX ПКУ передбачено надання розстрочення (рівними частинами) сплати ПДВ на термін до 36 календарних місяців без нарахування процентів та пені при ввезенні на митну територію України у митному режимі імпорту деревообробного обладнання (за умови його подальшого використання у деревообробному виробництві) та обладнання для виробництва медичних виробів.
Ситуація, коли прибуткові підприємства платять зарплату менше мінімального розміру – неприпустима
Факти виплати зарплати менше мінімального розміру викликають занепокоєння. Така ситуація означає не лише бюджетні втрати, а й позбавлення соціальних гарантій найманих працівників, котрі погоджуються працювати в умовах нібито неповної зайнятості. Як свідчить аналітика, усі працедавці, котрі звітувалися про оплату праці менше мінімального розміру, на співбесідах в органах ДФС пояснювали таку ситуацію використання режиму неповного робочого дня або тижня на підприємстві, роботою по сумісництву за неосновним місцем роботи чи перебуванням підприємства на простої, відпусками без збереження зарплати Господарська діяльність переважної більшості підприємств, що намагаються мінімізувати сплату податків шляхом не завжди законних маніпуляцій з відомостями про оплату праці, як правило дає підстави говорити про їх значну економічну активність, відповідно - отримання прибутків. Тому ми звертаємося до керівників таких підприємств з проханням поважати права працівників на соціальні виплати в майбутньому
Наслідки фактичної перевірки
Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюють у формі акта або довідки, які підписують посадові особи контролюючого органу та платники податків або їх законними представниками (у разі наявності). При встановленні під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. При незгоді платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки). Податкове повідомлення-рішення приймає керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки
Провели не зазначену у видах діяльності операцію – попрощайтесь зі «спрощенкою»
Згідно з ст. 9 Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) містяться дані, зокрема й про види діяльності фізичних осіб – підприємців. Відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема інформація органів державної реєстрації. ФОП – платник єдиного податку, що здійснює види діяльності, не зазначені в її облікових даних та в реєстрі платників єдиного податку, у тому числі, якщо договір складається від імені суб’єкта господарювання з іншим суб’єктом господарювання, зобов’язана перейти на сплату інших податків і зборів (загальна система оподаткування) з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалися види діяльності, які не зазначені в його облікових даних та реєстрі платників єдиного податку.
Документ після не реєстрації акцизних накладних
Відповідно до п. 231.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) при порушенні особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) отримувач пального має право протягом 60 календарних днів, що настають за днем реалізації пального, подати до контролюючого органу заяву із скаргою на таку особу, яка реалізує пальне. До заяви додаються копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання такого пального. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеної особи, яка реалізує пальне. Порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН тягне за собою накладення штрафу в розмірі, встановленому ст. 120 прим. 2 ПКУ. З метою застосування зазначених штрафних санкцій складаються податкові повідомлення-рішення форми «ПС» (додаток 11 до Порядку № 1204).
Оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором подарунка співробітнику
Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором подарунка співробітнику підприємства. Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), статтею 164 якого визначено базу оподаткування. Відповідно до пункту 164.1 статті 164 Кодексу базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід з урахуванням особливостей, визначених розділом IV Кодексу. Отже, вартість дарунка, яка визначена за правилами звичайної ціни, що надається платнику податків, не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2017 році - 800 грн.), не є базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб. Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 23.05.2017 №310/6/99-99-15-01-01-15/ІПК) за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card
Порядок обчислення податку на нерухоме майно при отриманні об’єкта житлової нерухомості у спадщину
Відповідно до ст. 1216 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435 (далі – ЦКУ) спадкування – перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). Право власності на нерухоме майно виникає у спадкоємця з моменту державної реєстрації цього майна (п. 1 ст. 182 ЦКУ). Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, зобов’язаний звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно та зареєструвати право на спадщину в органах, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна (ст. 1297 ЦКУ). З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 106.07).
Ваш готель на морському узбережжі – сплатіть рентну плату за спеціальне використання води
Готелі, пансіонати, будинки відпочинку, туристичні бази, кемпінги та інші обєкти розміщення відпочиваючих при здійсненні підприємницької діяльності мають сплачувати рентну плату за спеціальне використання води. Детальніше на http://kherson.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/297998.html
Неосновне місце обліку – коли слід зареєструватися в податковій
В разі виникнення у суб’єкта господарювання обов'язків щодо сплати (перерахування) податків на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік в ДПІ за таким неосновним місцем обліку. Для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов'язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов'язані з оподаткуванням, подати заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП. Якщо з ДПІ укладено договір про визнання електронних документів, вказана заява подається засобами електронного зв'язку в електронній формі. Заява за формою №17-ОПП може бути подана як до ДПІ за неосновним місцем обліку, так і до ДПІ за основним місцем обліку. У разі подання заяви за формою №17-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку платник податків у розділі 3 заяви може зазначити всі контролюючи органи, у яких бажає стати на облік за неосновним місцем обліку, та обрати адміністративно-територіальні одиниці (за місцезнаходженням об'єктів оподаткування), які обслуговуються такими органами.
ПДФО, сплачений за рахунок роботодавця, є додатковим благом працівника
Згiдно з пп. 14.1.54 ПКУ дохiд з джерелом походження з України - це будь-який дохiд, одержаний резидентами або нерезидентами, в тому числi вiд будь-яких видiв їхньої дiяльностi на територiї України (включаючи виплату (нарахування) винагороди iноземними роботодавцями), її континентальному шельфi, у виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi. За пiдпунктом "е" пп. 164.2.17 ПКУ до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохiд, одержаний платником податку як додаткове благо (крiм випадкiв, передбачених ст. 165 ПКУ) у виглядi вартостi безоплатно отриманих товарiв (робiт, послуг), визначеної за правилами звичайної цiни, а також суми, знижки звичайної цiни (вартостi) товарiв (робiт, послуг), iндивiдуально призначеної для такого платника податку, крiм сум, зазначених пп. 165.1.53 ПКУ. Додатковi блага - це кошти, матерiальнi чи нематерiальнi цiнностi, послуги, iншi види доходу, що виплачуються (надаються) платниковi податку податковим агентом, якщо такий дохiд не є заробiтною платою та не пов'язаний з виконанням обов'язкiв трудового найму або не є винагородою за цивiльно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крiм випадкiв, прямо передбачених роздiлом IV Кодексу) (пп. 14.1.47 ПКУ). За пунктом 176.2 ПКУ особи, якi мають статус податкових агентiв, зобов'язанi, зокрема, своєчасно та повнiстю нараховувати, утримувати i сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку й оподатковується до або пiд час такої виплати за її рахунок; суми доходу, нарахованої (сплаченої) на користь платникiв податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за мiсцем свого розташування. Отже, сума податкового зобов'язання фізичної особи, сплачена за рахунок коштiв податкового агента, вважається додатковим благом та оподатковується за ставкою 18%.
Затверджено Ліцензійні умови провадження діяльності з перероблення побутових відходів
Ці Ліцензійні умови встановлюють кадрові, організаційні, технологічні і спеціальні вимоги до провадження господарської діяльності з перероблення побутових відходів, а також вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на право провадження відповідної господарської діяльності. Зазначимо, що НКРЕКП здійснює ліцензування господарської діяльності з перероблення побутових відходів у разі, якщо суб'єкт господарювання провадить (має намір провадити) діяльність з перероблення побутових відходів для населених пунктів з чисельністю населення понад 100 тисяч осіб (сукупно), та/або суб'єкт господарювання провадить (має намір провадити) діяльність з перероблення побутових відходів на об'єктах з потужністю понад 50 тисяч тонн побутових відходів на рік. Постанова набере чинності через 2 місяці з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур'єр", крім положення Ліцензійних умов щодо обов'язку ліцензіата забезпечувати показники якості надання послуги з перероблення побутових відходів, яке набирає чинності через 3 місяці з дня набрання чинності показників якості надання послуг з перероблення побутових відходів, затверджених НКРЕКП.
Щодо розстрочення у 2017 році податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з отриманням доходів у вигляді додаткового блага
Державна фіскальна служба України у листі від 22.05.2017 №12893/7/99-99-13-01-03-17 надала роз’яснення щодо розстрочення у 2017 році податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з отриманням доходів у вигляді додаткового блага, відповідно до п.п. «д» 164.2.17 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Відповідно до ст.37 Кодексу податковий обов’язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими Кодекс та закони з питань митної справи пов'язують сплату ним податку. База оподаткування – це фізичний, вартісний чи інший характерний вираз об'єкта оподаткування, до якого застосовується податкова ставка і який використовується для визначення розміру податкового зобов'язання. База оподаткування і порядок її визначення встановлюються Кодексом для кожного податку окремо (ст.23 Кодексу). Таким чином, при розрахунку загального річного доходу за результатами 2016 року платник податків не має право скористатися нормою щодо розстрочення податкових зобов'язань у порядку встановленому п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу.
Сервіс ДФС - необхідна допомога для платників податків
Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Зазначений сервіс реалізований у вигляді захищеного Інтернет-порталу. Працює безкоштовно в режимі реального часу та цілодобово. Він має відкриту та приватну частини. У відкритій частині робота здійснюється без ідентифікації користувача. Також нагадуємо, що для зручності отримання довідки про доходи немає необхідності особисто звертатись до ДПІ, вказану довідку можна отримати за допомогою «Електронного кабінету платника». Використання цього сервісу це реальна економія часу для платників податків, адже підприємці отримують не лише усю інформацію щодо їх підприємницької діяльності, але й додаткову необхідну інформацію.
До уваги керівників підприємств-землекористувачів
Салтівська ОДПІ звертає увагу на непоодинокі випадки не оформлення документів на право власності та/або користування земельними ділянками юридичними особами – платниками податку. Як результат, це призводить до заниження надходжень до місцевих бюджетів. Нагадуємо, що відповідно до Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". У зв’язку з цим, наголошуємо на необхідності оформлення права власності/користування земельними ділянками під об’єктами нерухомості, подання звітності з плати за землю та сплати зобов’язань за використання земельних ділянок у повному обсязі.
Перенесення від'ємного значення ПДВ при реорганізації
Відповідно до п. 198.7 ст. 198 Податкового кодексу України сума від’ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника, що реорганізується шляхом: • приєднання, злиття, перетворення, - підлягає перенесенню до складу податкового кредиту правонаступника у наступному періоді після підписання передавального акта відповідно до законодавства; • поділу, виділення, - підлягає перенесенню до складу податкового кредиту правонаступника пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом у наступному періоді після підписання розподільчого балансу відповідно до законодавства. Відповідне роз’яснення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі у розділі 101.13.
У рік придбання земельної ділянки громадянин сплачує податок починаючи з місяця, в якому він набув право власності
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Згідно з п. 286.5 ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ. З урахуванням викладеного, при отриманні від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин, та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Щодо визначення середньозваженого показника рентабельності
Під час визначення діапазону рентабельності використовується: інформація про зіставні неконтрольовані операції згідно з підпунктом "а" підпункту 39.5.3.1 підпункту 39.5.3 пункту 39.5 цієї статті, здійснені протягом звітного (податкового) періоду (року), в якому здійснена контрольована операція; інформація про зіставних юридичних осіб на підставі даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності, відображених за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності, згідно з підпунктом "б" підпункту 39.5.3.1 підпункту 39.5.3 пункту 39.5 цієї статті за звітний (податковий) період (рік), у якому здійснена контрольована операція, або за декілька податкових періодів (років). Під час використання декількох податкових періодів (років) розраховується середньозважене значення показника рентабельності для зіставної особи. Порядок визначення середньозваженого значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи для цілей трансфертного ціноутворення затверджений постановою КМУ № 191 від 29.03.2017 року.
Отримуєш іноземні доходи – задекларуй!
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, пп. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого встановлено, що платниками податку є, зокрема, фізичні особи - резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи. Іноземні доходи - це доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України, які є об'єктом оподаткування резидента (пп. 163.1.3 п. 163.1 ст. 163 Кодексу). Порядок оподаткування іноземних доходів передбачено п. 170.11 ст. 170 Кодексу, пп. 170.11.1 якого визначено, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою 18 відсотків., визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу. Таким чином, особою, відповідальною за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (військового збору) з іноземного доходу є фізична особа. При цьому така особа зобов'язана подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року та легалізовану довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування, отриману від державного органу іноземної держави.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання фінансової звітності платником податку на прибуток та неприбутковими підприємствами, установами і організаціями
При поданні платниками податку на прибуток і неприбутковими підприємствами, установами та організаціями фінансової звітності слід керуватися нормою п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України, якою передбачено, що фінансова звітність є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) та їх невід’ємною частиною. У разі неподання до органу фіскальної служби фінансової звітності разом з Декларацією (Звітом), яка є їх невід’ємною частиною, така податкова звітність не визнається податковою декларацією. Тобто, неподання або несвоєчасне подання платником податку на прибуток (неприбутковими підприємствами, установами та організаціями) Декларації (Звіту), обов’язок подання яких до органів фіскальної служби передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Закордонні доходи та база нарахування єдиного внеску
Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є роботодавці – юридичні особи та фізичні особи підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань). Отже, дохід, отриманий фізичною особою за межами України, не є базою нарахування ЄВ. При цьому, громадяни України, які працюють за її межами мають право на добровільну сплату ЄВ, при укладені договору про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.
Договір аутстафінгу: що варто знати
У бізнесі аутстафінг – це використання праці фахівців, які не входять до штату підприємства. Іншими словами, це оренда персоналу. Але, договори так званого аутстафінгу, є ще однією схемою ухилення від сплати податків та не відповідають діючому законодавству. Разом з тим, на практиці «аутстафінгові» компанії вводять в оману працівників, які винаймаються для інших роботодавців. Хитрощі полягають в тому, що працівники, які наймаються на умовах договору «аутстафінгу», детально не цікавляться умовами договору, в якому зазначено, що вони працюють на фірму - нерезидента. А це означає, що доходи отриманні від такого нерезидента є іноземними, і в такому випадку фізична особа зобов’язана самостійно подавати декларацію та сплачувати за себе податки. Але саме головне - за такого працівника не сплачується єдиний соціальний внесок, що не дає йому право на отримання соціальної страховки: лікарняних, допомоги по безробіттю, а також такий період роботи за договором «аутстафінгу» не зараховується до стажу і не дає право на отримання пенсії. Використання праці позаштатних спеціалістів регулюється Законом України «Про зайнятість населення», відповідно до якого необхідно додержуватися певних умов: укладення договору з роботодавцем про застосування праці працівника; виплата працівникові заробітної плати в розмірі, не нижчому, ніж розмір мінімальної заробітної плати; забезпечення працівнику час роботи та відпочинку на умовах, визначених для працівників роботодавця, що передбачено умовами колективного договору та правилами внутрішнього трудового розпорядку; нарахування та сплата єдиного внеску; не перешкоджати укладенню трудового договору між працівником та роботодавцем, у якого виконувалися ним роботи.
Актуальні зміни для платників акцизного податку
З 08.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 10.11.2016 № 943 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49» (далі – Наказ № 943). Наказом № 943, зокрема: скасовано форми звітів № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» і № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядки їх заповнення; внесено зміни у форми звітів № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі», № 1-ОТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі» та у Порядки їх заповнення; доповнено Порядок заповнення форми звіту № 1-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту». Крім того, наказом № 943 визначено, що суб'єкти господарювання мають право подавати уточнюючі звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим – до 10 числа місяця, що настає за звітним.
Форму податкової декларації спрощенців оновлено
З 05.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 № 369, яким внесено зміни до форм податкових декларацій платника єдиного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578, а саме: форми податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця; форми податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи); форми податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи. З урахуванням вимог Податкового кодексу України, звітувати за новими формами декларації платники-спрощенці будуть – з ІІІ кварталу 2017 року.
За порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі застосовуються штрафні санкції
Відповідно до п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН), встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі: 2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; Враховуючи викладене, нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН здійснюється контролюючими органами на підставі акту камеральної перевірки та прийнятого за його наслідками податкового повідомлення – рішення. Детальніше на http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/298253.html
Платник єдиного податку при зміні відомостей має подати заяву
Для внесення змін до реєстру платників єдиного податку при зміні відомостей (місця здійснення діяльності, податкової адреси та ін.) платник повинен подати заяву про зміни у встановлені ПКУ строки. За бажанням такого платника контролюючий орган видає витяг з реєстру платників єдиного податку. Платнику єдиного податку слід знати, що у разі зміни відомостей (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, податкової адреси, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності та ставок єдиного податку), зміни до реєстру платників єдиного податку вносяться в день подання платником відповідної заяви. У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку III групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.
Мирослав Продан: Ми пропонуємо спільну зону прикордонного і митного контролю
Державна фіскальна служба пропонує запровадити спільну зону митного і прикордонного контролю на державному кордоні України та адміністративному кордоні вільної економічної зони «Крим». Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан сьогодні, 31 травня, під час засідання Уряду. «Сьогодні є дві зони контролю: фізособи та суб`єкти ЗЕД двічі роблять зупинки і двічі проходять огляд. Експериментальний варіант передбачає проведення спільного огляду. Тобто водій та пасажири з автомобіля не виходять, а митник та прикордонник підходять до транспортного засобу разом», – розповів Мирослав Продан. За його словами, ДФС спільно з Адміністрацією Державної прикордонної служби України розроблено проект наказу, яким передбачено Порядок взаємодії інформаційних систем ДФС та ДПС України щодо обміну інформацією, необхідною для забезпечення контролю при переміщенні осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим». «Впровадження цього документу дозволить посилити контроль за переміщенням осіб і транспортних засобів, а також вдосконалить взаємодію інформаційних систем Державної фіскальної служби України та Державної прикордонної служби України», – розповів Мирослав Продан. Наразі проект наказу знаходиться на розгляді в Міністерстві фінансів України.
Мирослав Продан: Всі суми ПДВ, підтверджені камеральними перевірками, відшкодовуються автоматично
З початку впровадження Електронного реєстру відшкодування ПДВ, тобто з 1 квітня цього року, майже всі заявлені до повернення суми відшкодовуються протягом місяця за результатами камеральних перевірок. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Американської торгівельної палати в Україні, яке відбулося 30 травня 2017 року. За його словами, по заявках, поданих у березні цього року за лютий при заявлених 8,3 млрд. грн. ПДВ – 7,8 млрд. грн. були підтверджені камеральними перевірками і відшкодовані на розрахункові рахунки суб’єктів господарювання протягом 30 днів – фактично місяць у місяць. У квітні, із заявлених 9,9 млрд. грн., суб’єктам господарювання відшкодовано 9,3 млрд. гривень. За словами в.о. Голови ДФС Мирослава Продана, повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету відповідно до норм Податкового кодексу України. Іншого механізму повернення надміру сплачених сум грошового зобов’язання кожному окремому платнику, які сплачували податок на прибуток, не передбачено.
Обмеження щодо надсилання повторної електронної звітності протягом дня
Відповідно до абзацу першого п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація, розрахунок, звіт (далі – податкова декларація) – документ, що подає платник податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до контролюючих органів у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції). Тобто згідно з Інструкцією немає обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями. Крім того, платник податків має право повторно відправляти податкові декларації у разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».
ДФС про дотримання порядку ведення касових операцій та порядку ведення обліку товарів
Останнім часом почастішали випадки встановлення в ході перевірок порушення оформлення відповідних касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств. Це відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без її оприбуткування у касі підприємства, відсутність обліку на АЗС тощо. У разі не оприбуткування (неповного та /або несвоєчасного) оприбуткування готівки в книзі доходів та витрат до приватних підприємців, в тому числі платників єдиного податку – фізичних осіб, органи ДФС застосовують штрафні санкції відповідно до вимог Указу Президента України від 12 червня 1995 року №436/95-ВР «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Змінено терміни розрахунків за валютними операціями
26.05.2017 року набрала чинності постанова НБУ «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 25.05.2017 р. № 41, якою передбачено: скасування тимчасової норми, згідно з якою скорочувався максимальний строк для розрахунків за операціями з експорту й імпорту товарів до 120. Відтепер максимальний строк розрахунків становитиме 180 днів, як це визначено відповідним законом; надання іноземним інвесторам можливості повертати вкладені в Україну кошти. Досі було заборонено купувати та перераховувати іноземну валюту, щоб повернути за кордон кошти, отримані іноземними інвесторами від продажу корпоративних прав, певних видів цінних паперів, унаслідок зменшення статутних капіталів юридичних осіб, виходу з господарських товариств іноземних інвесторів. Національний банк вирішив дозволити такі операції. Водночас для запобігання відтоку капіталу через тіньові схеми регулятор стежитиме, щоб ці операції відповідали визначеному переліку умов; можливість для бізнесу достроково погашати зовнішні кредити й позики, якщо в якості забезпечення розрахунків за цими операціями (з використанням гарантій, резервних акредитивів, через уповноважені банки та/або іноземні банки) було надано зобов’язання міжнародних фінансових організацій.
З 1 квітня 95 % сум ПДВ відшкодовано в автоматичному режимі
З початку впровадження Електронного реєстру відшкодування ПДВ, тобто з 1 квітня цього року, майже всі заявлені до повернення суми відшкодовуються протягом місяця за результатами камеральних перевірок. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Американської торговельної палати в Україні, яке відбулося 30.05.2017 р. За його словами, по заявках, поданих у березні цього року за лютий, при заявлених 8,3 млрд грн ПДВ — 7,8 млрд. грн були підтверджені камеральними перевірками і відшкодовані на розрахункові рахунки суб’єктів господарювання протягом 30 днів — фактично місяць у місяць. У квітні із заявлених 9,9 млрд. грн суб’єктам господарювання відшкодовано 9,3 млрд. грн. Для врегулювання ситуації, в якій опинилися філії головних підприємств ДФС, було здійснено заходи для можливості об’єднання карток особових рахунків. Так, територіальними органами проведено інвентаризацію облікових показників філій та роз’яснено можливість перенесення сальдо розрахунків з бюджетом філій з податку на прибуток до головного підприємства.
ДФСУ про порядок розрахунку середньозваженого значення показника рентабельності
ДФСУ у листі від 26.05.2017 р.№ 13539/7/99-99-15-02-01-17 нагадує, що 31 березня 2017 року набрала чинності постанова КМУ від 29.03.2017 р. № 191, якою затверджено Порядок визначення середньозваженого значення показника рентабельності для зіставної юридичної особи для цілей трансфертного ціноутворення Порядок забезпечує виконання пп. 39.3.2.8 ПКУ для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» та визначає процедуру розрахунку середньозваженого значення показника рентабельності у разі використання фінансових показників зіставної юрособи за декілька податкових періодів (років) для цілей трансфертного ціноутворення. Середньозважене значення показника рентабельності застосовується під час розрахунку діапазону рентабельності для методів, які базуються на порівнянні фінансових показників контрольованої операції з фінансовими показниками зіставних юросіб. Насамперед середньозважене значення показника рентабельності буде розраховуватись при застосуванні методу чистого прибутку, та, залежно від результатів функціонального та економічного аналізу контрольованих операцій. В окремих випадках може використовуватись й для методів ціни перепродажу, «витрати плюс», та розподілення прибутку. Детальныше на https://news.dtkt.ua/ua/taxation/profits-tax/43796?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Надходження єдиного внеску, податку та збору на доходи фізичних осіб зростуть на понад 30%
Протягом січня-травня поточного року надходження податку на доходи фізичних осіб та військового збору зростуть порівняно з відповідним періодом минулого року на 33,4%, або на 16,9 млрд. грн. За вказаний період цього року очікуються надходження податку та збору у сумі 67,3 млрд. грн. За січень-травень 2016 року цей показник складав 50,5 млрд. гривень. Перевиконання показників минулорічного періоду стабільно фіксується протягом кожного місяця. Так, у січні цього року порівняно з першим місяцем минулого року зростання було на рівні 38,6%, у лютому – на 36%, у березні – на 32,9%, у квітні – на 29,1%. У травні в ДФС очікують надходження 13,6 млрд. грн. ПДФО та військового збору, що перевищить показник минулого року на 32,1%, або на 3,3 млрд. грн. Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування протягом січня-травня також очікуються у розмірі, який на 32,1% перевищить минулорічний показник. За 5 місяців цього року надійде 66,8 млрд. грн. ЄСВ, що на 16,2 млрд. грн. більше відповідного періоду минулого року. Зокрема, у травні за попередніми даними буде сплачено 13,1 млрд. грн. ЄСВ. Порівняно з травнем 2016 року сплата зросте на 34,4%, або на 3,4 млрд. гривень.
|