На Харківщині власники авто преміум-класу сплатили близько 16 мільйонів гривень Як повідомили у фіскальній службі Харківської області, зазначену суму транспортного податку сплачено за більш ніж 635 автомобілів. Найчастіше транспортний податок сплачують власники автомобілів марок Мерседес Porsche та Lexus, повідомляють в ГУ ДФС області. Найменша кількість серед платників цього податку, це власники рідких для наших доріг авто, такі як Porsche 911 Carrera, Ferreri FF, Bentley Bentayga. В податковому відомстві нагадують, що з 1 січня 2017 року набрали чинності зміни до ст.267 Податкового Кодексу України «Транспортний податок». Так, у 2017 році об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (1200 000 грн.). Тоді як у 2016 році підлягали оподаткуванню автомобілі із середньоринковою вартістю понад 750 розмірів МЗП (1033500 грн.).
Ставка податку в 2017 році не змінилась. Вона встановлена у розмірі 25000 гривень на рік за кожен легковий автомобіль.
В ГУ ДФС області відзначають, що робота з виявлення упередження порушень щодо сплати податків власниками таких авто проводиться постійно. Деякими громадянами транспортний податок не сплачений. Утворився податковий борг. З метою його погашення, органами ДФС впродовж серпня підготовлено матеріали для пред’явлення позовної заяви до Харківського окружного апеляційного суду по 159 боржниках, сума боргу яких складає 3618,6 тис.грн., робота в даному напрямку триває.
Алкогольні напої зростуть у ціні Так ціна на горілку та лікеро-горілчані вироби зросте від 14 до 19,41%, віскі, ром та джин – від 6,5 до 6,6%, коньяку (бренді) – від 12,3 до 29,1%, вина – від 7,1 до 13,3%. Зазначене подорожчання пов’язане з набранням чинності з 9 вересня 2017 року постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №634 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», якою підвищено мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв. Мирослав Продан: Майже 95% заявленого до відшкодування ПДВ повертається платникам протягом місяця Протягом січня-серпня 2017 року платникам відшкодовано 77,9 млрд. грн. податку на додану вартість при заявлених 75,3 млрд. грн. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС, яке відбулось 7 вересня 2017 року. За його словами, це на 43,1%, або на 23,5 млрд. грн. перевищує відповідний період минулого року. «Майже 95% заявлених до повернення сум відшкодовувалися протягом місяця за результатами камеральних перевірок», - зазначив Мирослав Продан. http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/309304.html
ДФС: Запроваджено новий сервіс для платників податку на додану вартість В частині надання доступу платникам податків на додану вартість до даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) в режимі реального часу щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування (ПН/РК). Платникам податку на додану вартість після ідентифікації з використанням ЕЦП будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів в особистому кабінеті надано можливість перегляду відомостей щодо ПН/РК, зареєстрованих, реєстрацію яких зупинено відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також щодо яких комісією ДФС прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Пошук інформації в ЄРПН здійснюється за основними реквізитами ПН/РК, а також за індивідуальним податковим номером продавця та покупця товарів/послуг. Також платники мають можливість завантажити ПН/РК в електронному вигляді (у форматі xml з ЕЦП). Крім того, повідомляємо, що в Електронному кабінеті для платників ПДВ функціонують наступні сервіси: - перегляд даних Реєстру платників ПДВ в режимі он-лайн; - формування та надсилання Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість, сервісних запитів та отримання витягів на них; - подання Податкової декларації з податку на додану вартість; - доступ до проведених операцій та руху коштів на електронному рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ; - реєстрація ПН/РК в ЄРПН.
Електронні ключі від ДФС отримали 223,5 тис. платників Протягом січня-серпня 2017 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалися 223,5 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 775,2 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Переважну більшість користувачів складають фізичні особи – 173,3 тис. Протягом зазначеного періоду вони отримали 362,7 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Кількість юридичних осіб, які скористалися послугами центру, склала 50,2 тис. Їм видано 412,5 тис. цифрових підписів. Загалом з початку діяльності Центр обслуговує 5,9 млн. сертифікатів відкритих ключів. Клієнти Центру отримують посилені електронні ключі безкоштовно, на відміну від комерційних центрів, де ця послуга є платною. Видані центром ключі електронного цифрового підпису дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України. Проблемні питання зупинення податкових накладних: висновки і рекомендації Більшість з платників, яким відмовлено у реєстрації ПН/РК, допускають технічні помилки при підготовці та надсиланні електронного пакету документів. Що слід пам’ятати: форма Повідомлення J(F)1312602 і саме Повідомлення формується за кожною окремо податковою накладною/розрахунком коригування, реєстрацію яких зупинено; додатки додаються за кожною податковою накладною; форма додатків J(F)1360102, формат додатків PDF і розмір не повинен перевищувати 2 мГб. Мають місце і помилки в реквізитах ПН/РК у Повідомленні. Що потрібно зробити для попередження технічної відмови у відновленні реєстрації: у Повідомленні слід правильно зазначити реквізити зупиненої ПН/РК (дата, номер). Є чимало випадків, коли додані документи не дають змогу ідентифікувати та підтвердити операцію. При формуванні пакету документів — додатків до Повідомлення першочергову увагу слід приділити тим документам, які посвідчують факт операції (постачання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, документи підтвердження відповідності продукції тощо). Що потрібно знати: вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків Зазначений Порядок розроблений відповідно до статей 59 та 60 глави 4 розділу II Податкового кодексу України і визначає механізм формування, надсилання (вручення) та відкликання податкових вимог контролюючими органами. Дія цього Порядку поширюється на платників податків, у яких виник податковий борг. Податкова вимога формується у разі, якщо платник податків не сплатив у встановлені Кодексом строки суму узгодженого грошового зобов'язання та суму нарахованої пені. Крім загальних реквізитів податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Додатково повідомляємо, що наказ № 610 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.09.2017 №70. Втратили «ідентифікаційний» та ще й паспорт? Готуємо документи, щоб отримати повторно Відповідно до п. 70.9 ст. 70 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за зверненням платника податків, його законного представника або уповноваженої особи, контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті. У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків. Форма документа і порядок його видачі визначено Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 10 грудня 2013 року №779 (далі – Положення). Для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, фізична особа пред’являє документ, що посвідчує особу, який містить прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, місце народження, місце проживання (країна, область, район, населений пункт).
Державна фіскальна служба України проводить Національний податковий форум 22 вересня 2017 року в м. Київ для платників податків відбудеться Національний податковий форум на тему: «Трансфертне ціноутворення, прибуток, податок на додану вартість». У програмі заходу заплановані виступи керівництва Департаментів Державної фіскальної служби України з актуальних питань практичного застосування норм податкового законодавства, зокрема, щодо останніх змін у Податковому кодексі, нових критеріїв контрольованих операцій, податкового контролю в трансфертному ціноутворенні, аналізу змін нормативної бази з податку на прибуток, нюансів заповнення нової форми декларації, зупинення реєстрації податкових накладних та інших питань. Контактна інформація організатора форуму – журналу «Вісник.Офіційно про податки»: Для реєстрації на участь у форумі необхідно заповнити заявку на сайті: www.visnyk.ua/forum
Із 20 вересня зарахування ЄСВ здійснюватиметься на нові рахунки Державною казначейською службою України відкрито нові рахунки для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування. Ці рахунки починають діяти з 20 вересня 2017 року. Наголошуємо, сплата коштів єдиного внеску має відбуватись виключно на рахунки, які відкриті територіальним органам ДФС відповідно до адміністративно-територіальних одиниць, на які зареєстровані платники податків. Інформація про рахунки розміщена на дошках оголошень в приміщеннях ЦОП, біля входу до податкових інспекцій, а також на офіційному веб-порталі «Територіальні органи ДФС у Закарпатській області» за посиланням:http://zak.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.
Електронні ключі від ДФС отримали 223,5 тис. платників Протягом січня-серпня 2017 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалися 223,5 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 775,2 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Переважну більшість користувачів складають фізичні особи – 173,3 тис. Протягом зазначеного періоду вони отримали 362,7 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Кількість юридичних осіб, які скористалися послугами центру, склала 50,2 тис. Їм видано 412,5 тис. цифрових підписів. Загалом з початку діяльності Центр обслуговує 5,9 млн. сертифікатів відкритих ключів. Клієнти Центру отримують посилені електронні ключі безкоштовно, на відміну від комерційних центрів, де ця послуга є платною. Видані центром ключі електронного цифрового підпису дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України. Затверджено нове Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі 05.09.2017 набрало чинності нове Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі (далі – Положення), затверджене наказом Міністерства фінансів України від 30.06.2017 №611, який зреєстрований у Міністерстві юстиції України 26.07.2017 за №908/30776. При цьому, втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №575 «Про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 грудня 2013 року за № 2159/24691. Положення розроблено відповідно до п.95.7 ст.95 глави 9 розділу II Податкового кодексу України з метою проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж, які здійснюють продаж майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Це Положення визначає умови і порядок проведення конкурсів з визначення товарних бірж, створених відповідно до Закону України від 10.12.1991 №1956-XII «Про товарну біржу» зі змінами та доповненнями, уповноважених організовувати і проводити біржові торги, у тому числі електронні торги, та цільові аукціони з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, у рахунок погашення податкового боргу. Конкурс з визначення уповноважених бірж, які здійснюють продаж майна платника податків, що перебуває у податковій заставі (далі – конкурс), проводиться конкурсною комісією за наявності двох або більше допущених до нього претендентів, заяви від яких отримані Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) в установлений термін після опублікування (оприлюднення) повідомлення про проведення конкурсу. Повідомлення про проведення конкурсу повинно містити такі відомості: - дату, час і місце проведення конкурсу; - кінцевий термін подання документів на конкурс; - обов’язкові вимоги до учасників конкурсу; - адресу, за якою подаються (надсилаються) документи; - контактні телефони для довідок з питань, що стосуються конкурсу. Зазначене повідомлення публікується ДФС в одному із друкованих засобів масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження не пізніше ніж за місяць до дати проведення конкурсу та оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДФС. При заповненні реквізитів платіжних документів на сплату податків і зборів слід зазначати податковий номер платника податку Відповідно до Постанови Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. При сплаті податків, зборів та єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої вищевказаною постановою.
Чи враховується при розрахунку земельного податку ціна земельних ділянок, придбаних на підставі цивільно-правових угод? Відповідно до ст.271 Податкового кодексу України (ПКУ) базою оподаткування земельним податком є: - нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XII ПКУ; - площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. З урахуванням зазначеного, при розрахунку земельного податку за земельні ділянки, що придбані на підставі цивільно-правових угод, зазначена у таких угодах ціна земельних ділянок не враховується. Інформацію щодо розрахунку земельного податку за земельні ділянки, придбані на підставі цивільно-правових угод розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ», за посиланням: http://zir.sfs.gov.ua.
Мінфін планує викласти в новій редакції Таблицю даних платника податків Міністерство фінансів продовжує удосконалювати Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Так, 8 вересня 2017 року оприлюднено проект наказу "Про затвердження Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Проект наказу розроблено відповідно до пп. 201.16.1 ПКУ з метою забезпечення додержання прав, законних інтересів та рівних умов платників податків під час застосування положень ПКУ у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Наразі пропонується викласти в новій редакції Таблицю даних платника податків, яка є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З 1 вересня про відкриття/закриття рахунків можна повідомити через Електронний кабінет Фіскальною службою створено програмний інтерфейс (API) та клієнтське програмне забезпечення для використання у зовнішніх програмних продуктах банків та інших фінансових установ з метою відправки та приймання електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків через Електронний кабінет (Програмний модуль). Програмний модуль та Інструкція з його використання розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Програмний модуль для формування та направлення повідомлень про відкриття/закриття рахунків. Нарахування пені здійснюється без обмежених строків Відповідно до п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня при проведенні перевірки контрольованої операції відповідно до ст. 39 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. При поданні платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку. Нагадаємо, що пеня – це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов’язань у встановлених ПКУ випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки. Отже, після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) нараховується пеня без урахування строків давності, визначених п. 102.1 ст. 102 ПКУ. Зміни в оподаткуванні доходів нерезидентів 10 вересня 2017 року набрав чинності Закон України від 07.09.2017 №2146-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів нерезидентів - інвесторів у цінні папери". Змінами передбачено, що не підлягають оподаткуванню доходи, отримані нерезидентами у вигляді процентів або доходу (дисконту) на державні цінні папери або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов'язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, або у вигляді інших доходів за державними цінними паперами, що виплачуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або у вигляді процентів, сплачених нерезидентам за отримані державою або до бюджету Автономної Республіки Крим чи міського бюджету позики (кредити або зовнішні запозичення), які відображаються в Державному бюджеті України або місцевих бюджетах чи кошторисі Нацбанку, або за кредити (позики), які отримані суб'єктами господарювання та виконання яких забезпечено державними або місцевими гарантіями.
У разі припинення діяльності фізичні особи-підприємці та самозайняті особи сплачують єдиний внесок до дати подання звіту Відповідно до пп. 4 та 5 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є фізичні особи-підприємці (ФОП), в тому числі ФОП платники ЄП, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. У разі припинення діяльності ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подати самі за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 8 розд. ІІІ Порядку № 435). Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний» настає в день подання такого Звіту, відповідно ЄВ повинен бути сплачений до дати подання Звіту включно. Платники податків можуть дізнатись про банківські реквізити для сплати податків, зборів та єдиного внеску на сайті фіскальної служби Податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, митних та інших платежів до бюджету визначаються Державним казначейством України і повідомляються територіальному органу ДФС, а тому для їх отримання платнику податків необхідно звернутись до контролюючого органу ДФС за місцем реєстрації або місцем здійснення діяльності. Крім того, платник податків може дізнатись про банківські реквізити на субсайтах територіальних органів ДФС та субсайті Офісу великих платників податків ДФС в розділі «Бюджетні рахунки», в яких розміщено реквізити рахунків Державного та місцевих бюджетів за всіма видами податків, зборів (обов’язкових платежів), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, митних та інших платежів в розрізі районів.
|