Податкові наслідки за неподання фізичною особою річної податкової декларації про майновий стан і доходи
Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє наступне. Відповідно до п.п.20.1.1 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право запрошувати платників податків, зборів, платежів або їхніх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог законодавства з інших питань. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому ст.42 ПКУ, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків). Якщо платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом, контролюючий орган у відповідності до п.п.78.1.2 п.78.1 ст.78 ПКУ має право проводити документальні позапланові перевірки. Звертаємо увагу, що граничний термін подання податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2016 рік для громадян, які зобов’язані їх подати, закінчився 3 травня 2017 року. За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова та адміністративна (п.111.1 ст.111 ПКУ). Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/295221.html
Обираємо РРО з нового Державного реєстру
Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує, що наказом ДФС України від 20.04.2017 р. №275 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Як і раніше, Держреєстр РРО складається з двох основних розділів: Реєстратори розрахункових операцій, дозволені до первинної реєстрації, який нараховує 79 РРО та Реєстратори розрахункових операцій, первинна реєстрація яких заборонена. До вказаного переліку включено 70 РРО. Окрім того реєстр містить перелік із 5 РРО, які взагалі виключені з Державного реєстру в 2016-2017 роках та експлуатація яких не дозволяється. Довідково повідомляємо, що наказ ДФС від 17.02.2017 №102 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» визнано таким, що втратив чинність.
Податкова застава: коли виникає право
Згідно з п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) право податкової застави виникає: - при несплаті у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, – з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку - при несплаті у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, – з дня виникнення податкового боргу; - у випадку, визначеному в п. 100.11 ст.100 ПКУ, – з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису (абзац перший п. 89.3 ст. 89 ПКУ). Детальніше на http://tr.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/295058.html
Внесено зміни до програмного забезпечення ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді
На головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.14.0) станом на 28.04.2017.Детальніше на
1 липня закінчується термін формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій Салтівська ОДПІ ГУМ ДФС у Харківській області звертає увагу, що згідно змін, внесених Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 195 до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» 01.07.2017 року закінчується термін формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. З метою включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового Кодексу України та надати копії таких документів контролюючому органу, на обліку в якому вони знаходяться. Відповідно ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після 1 липня 2017 року, а релігійні організації – після 1 січня 2018 року.
Набрали чинності зміни до декларацій платників єдиного податку
Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє ,що 5 травня 2017 року набрав чинності Наказ №369 ,яким внесено зміни до декларацій платників єдиного податку. Нагадаємо, що Мінфін наказом від 17.03.2017 р. №369 вніс зміни до: • декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, • декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи), • декларації платника єдиного податку четвертої групи. Суттєвих змін вони не зазнали. Їх просто привели у відповідність до чинного законодавства, зокрема, змінюючи ставки податку 2% і 4% на 3% і 5%.
Положення про реєстрацію платників ПДВ - є зміни!
Мінфін наказом від 17.03.2017 р. № 368 (зареєстрований у Мін'юсті 07.04.2017 р.) вніс зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість. Наказом, зокрема, встановлено, що сільськогосподарські підприємства, які станом на 1 січня 2017 року зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування ПДВ, вважаються платниками цього податку на загальних підставах, починаючи з 1 січня 2017 року, і стосовно таких сільськогосподарських підприємств: • з 1 січня 2017 року втрачають чинність витяги з реєстру ПДВ, що були видані контролюючими органами до 01 січня 2017 року; • контролюючі органи, в яких такі сільськогосподарські підприємства перебувають на обліку, приймають рішення та вносять до реєстру платників ПДВ записи про зняття підприємств з реєстрації як суб’єктів спеціального режиму оподаткування з одночасною реєстрацією платниками податку на загальних підставах. Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/295219.html Відтепер всі бажаючі можуть скористатися новою можливістю електронного сервісу ДФС України - Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР) та оцінити якість уніфікованих відповідей, що містяться у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань». Зазначена система оцінювання дає змогу користувачам ЗІР не тільки оцінити якість наданих відповідей, а й залишити свої коментарі (примітки/зауваження/пропозиції). Скористатися сервісом ЗІР можна як на офіційному веб-порталі ДФС України (sfs.gov.ua).
Про заповнення податкової звітності з ПДВ з урахуванням внесених змін
Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №269/30137 (далі – Наказ №276). У зв’язку із набранням чинності зазначеного Наказу Державна фіскальна служба України у листі від 24.04.2017 №10174/7/99-99-15-03-01-17 (далі – лист ДФС №10174) повідомила про окремі особливості складання податкової звітності з ПДВ. Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/295219.html
Фізична особа не може скористатися соціальною пільгою на новому місці роботи у місяці, в якому пільгу застосовано за попереднім
Оскільки платник податків має право на отримання податкової соціальної пільги лише від одного працедавця і реалізував це право у звітному місяці на старому місці роботи, то така фізична особа не має права на отримання в цьому місяці податкової соціальної пільги на новому місці роботи. При цьому, при дотриманні умов отримання податкової соціальної пільги, така фізична особа має право на отримання податкової соціальної пільги на новому місці роботи з наступного місяця після прийняття на роботу. Згідно з пп. 169.3.4 п. 169.3 ст. 169 ПКУ податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник податку був звільнений з місця роботи.
Планують скасувати максимальну величину бази нарахування ЄСВ
У Верховній Раді зареєстровано проект Закону № 6414 про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо скасування максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. Проектом закону пропонується скасувати максимальну величину бази нарахування єдиного внеску, яка дорівнює 25 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок (станом на 1 січня 2017 року ця сума дорівнювала 40 000 грн, а з 1 травня зросла до 42100 грн). На думку автора законопроекту, ця норма сприяє зростанню дефіциту Пенсійного фонду України, оскільки, певна кількість пенсіонерів отримує пенсію від суми доходу, з якого не були сплачені страхові внески.
Кабміном України прийнято механізм виявлення неоформлених працівників 26.04.2017 р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Деякі питання реалізації ст. 259 Кодексу законів про працю України та ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Рішенням Уряду врегульовується механізм державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Зокрема, запроваджуються нові підходи у відносинах держави та бізнесу, згідно з якими головними пріоритетами інспекторів праці визначені профілактична робота та консультування роботодавців. Так передбачено, що роботодавці можуть ініціювати проведення державними інспекторами регулярних інформаційно-роз’яснювальних кампаній щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захисту і поновлення трудових прав працівників. Запроваджується також можливість проведення за бажанням роботодавця так званого аудиту трудового законодавства, а заходи впливу застосовуватимуться лише у випадку, якщо роботодавець відмовляється усувати порушення законодавства про працю. Водночас ухваленою постановою визначено механізм виявлення неоформлених працівників, що є черговим кроком Уряду в боротьбі за легалізацію доходів громадян та недобросовісних підприємців.
Реалізація яких товарів без РРО неможлива — дізнайтеся з нового Переліку
З 08.05.2017 р. набере чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій. Детальніше на (Постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 р. № 231)
Не пропустіть! 10 травня закінчується термін подання податкової звітності за I квартал 2017 р.
Нагадуємо, що 10 травня, середа, закінчується термін подання податкової звітності за I квартал, а також алкогольно-тютюнової звітності за квітень 2017 року. Згідно з листом ДПСУ від 12.03.2012 р. №6994/7/22-3317, термін подання декларації про валютні цінності потрібно пов'язувати з терміном подання фінзвітності до органів ДФСУ, тобто за І квартал 2017 року слід відзвітувати до 10.05.2017 р. включно. Зверніть увагу, що 1 і 2 групи платників ЄП в деяких випадках також подають квартальну декларацію єдиного податку
Хто та як формуватиме перелік сільгосптехніки, вартість якої частково компенсуватиме держава Положення про комісію з формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок коштів державного бюджету затверджене наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2017 р. № 566. Це Положення визначає порядок організації та діяльності комісії з формування переліку вітчизняної техніки і обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок коштів державного бюджету (далі - Комісія), яка утворюється при Міністерстві економічного розвитку та торгівлі України. Комісія діятиме у складі не менше 9 осіб. Перелік формується за результатами розгляду Комісією поданих підприємствами вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу Заявки щодо включення до Переліку подаються заводами-виробниками до Комісії щороку до 01 лютого, а у 2017 році - до 01 травня. Положення набрало чинності 26 квітня 2017 року.
Порушення в нарахуванні зарплати є у майже 70% платників податків
Державна Фіскальна служба в січні-березні виявила порушення податкового законодавства в частині виплати працівникам заробітної плати у 69% перевірених платників податків, - повідомляє УНІАН. Згідно з повідомленням, за результатами перевірок до бюджету донараховано понад 92 мільйонів гривень ПДФО, 21 мільйона гривень ЄСВ і близько 8 мільйонів гривень військового збору. Фіскальна служба також виявила 130 найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцями без оформлення трудових відносин. Нагадаємо, з 1 січня набув чинності закон про внесення змін у деякі законодавчі акти України, яким серед іншого передбачається введення штрафу за виплату зарплат "у конверті" у розмірі 100 мінімальних заробітних плат. Згідно із законом, підприємці мають сплатити штраф у розмірі до трьох мінімальних зарплат у всіх випадках недопущення інспекторів до перевірки, крім випадку, коли темою перевірки є неоформлення трудових договорів з працівниками та виплата зарплат "у конверті". Підприємці будуть оштрафовані в розмірі 100 мінімальних зарплат (з 1 січня 2017 року це 320 тисяч гривень) у разі недопущення державного інспектора праці до перевірки, якщо вона здійснюється з метою виявлення працівників з неоформленими трудовими договорами, виплати заробітної плати без нарахування і сплати єдиного внеску (виплата зарплати "в конверті").
Порядок вручення госпсуб’єктам податкових повідомлень-рішень
Відповідно до п. 42.1. ПКУ податкові повідомлення – рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу. Згідно з п. 42.2. ПКУ документи вважаються належним чином врученими, якщо вони: • надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення; • надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення; Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізособі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному п. 42.4 ПКУ. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Мінімальна заробітна плата гарантована державою
З 1 січня 2017 року мінімальна заробітна плата в місячному розмірі становить 3200 гривень (у погодинному розмірі – 19,34 гривні). Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України. Всі роботодавці, які використовують працю найманих працівників, зобов’язані виплачувати заробітну плату у розмірі не нижчому за мінімальний. Погоджуючись на виплату заробітної плати нижче мінімального рівня або неофіційне працевлаштування, робітник втрачає такі права, як оплачувані відпустки, соціальні страхові виплати та пенсійний стаж.
Сплата єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, які одночасно провадять незалежну професійну діяльність
Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) відповідно до пп. 4 та 5 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) є фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року (абзац четвертий частини восьмої ст. 9 Закону № 2464). Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464). Фізичні особи - підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464). З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301.04.02). Алгоритм нарахування пені за порушення термінів сплати податкового зобов’язання
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податків зобов’язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з пунктом 111.2 статті 111 Кодексу фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені. Пеня на суми сплаченого з порушенням законодавчо встановленого терміну узгодженого грошового зобов’язання, визначеного органом ДФС, нараховується: починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день. Пеня на суми сплаченого з порушенням законодавчо встановленого терміну узгодженого грошового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, нараховується: після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання; за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день. У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 138.02).
Повідомлення за формою №20-ОПП: приклад заповнення для усіх випадків
Згідно з п. 8.1 розділу VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок), платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП. Інформація про такі об’єкти оподаткування, як товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) відображається у відповідній податковій звітності платника податків (податкові декларації з податку на прибуток, з податку на додану вартість, податковий розрахунок за формою № 1 ДФ тощо), тому про такі об’єкти оподаткування не потрібно повідомляти у повідомленні за формою № 20-ОПП. Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування можна віднайти на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/Головна/Довідники/Типи об’єктів оподаткування) та інформаційних стендах у контролюючих органах.
З податку на прибуток підприємств за І квартал звітуємо не пізніше 10 травня 2017 року
Серед платників податків, яким необхідно відзвітувати за І квартал 2017 року, шляхом подання декларації з податку на прибуток підприємств: • платники податку на прибуток підприємств, у яких бухгалтерський дохід за 2016 рік перевищив 20 млн. гривень. Таким платникам податку об’єкт оподаткування слід розрахувати з урахуванням усіх податкових різниць, передбачених у розділі ІІІ Податкового кодексу України; • платники податку на прибуток підприємств, які переходять з другого кварталу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності; • платники податку на прибуток підприємств, які ліквідувалися в І кварталі 2017 року; • платники єдиного податку – юридичні особи, які виплачували засновникам – юридичним особам дивіденди. При цьому таким платникам слід заповнити рядок 20АВ декларації з податку на прибуток підприємств. Податок на прибуток підприємств, задекларований у декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2017 року, необхідно сплатити до бюджету не пізніше 19 травня 2017 року.
Порядок скорочення та округлення вартісних і кількісних показників податкової накладної
Згідно із п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відповідно до п. 4 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях з копійками. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101).
Оподаткування прибутку нерезидента, який веде господарську діяльність на території України через постійне представництво
Відповідно до п.п. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво – постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер. З метою оподаткування термін «постійне представництво» включає будівельний майданчик, будівельний, складальний або монтажний об’єкт чи пов’язану з ними наглядову діяльність, якщо тривалість робіт, пов’язана з таким майданчиком, об’єктом чи діяльністю, перевищує шість місяців; надання послуг нерезидентом (крім послуг з надання персоналу), у тому числі консультаційних, через співробітників або інший персонал, найнятий ним для таких цілей, але якщо така діяльність провадиться (в рамках одного проекту або проекту, що пов’язаний з ним) в Україні протягом періоду або періодів, загальна тривалість яких становить більш як шість місяців, у будь-якому дванадцятимісячному періоді; резидентів, які мають повноваження: діяти від імені виключно такого нерезидента (проведення переговорів щодо суттєвих умов та/або укладення договорів (контрактів) від імені цього нерезидента), що призводить до виникнення у цього нерезидента цивільних прав та обов’язків; та/або утримувати (зберігати) запаси товарів, що належать нерезиденту, із складу яких здійснюється поставка товару від імені нерезидента, крім резидентів, що мають статус складу тимчасового зберігання або митного ліцензійного складу. Постійним представництвом не є використання будівель або споруд виключно з метою зберігання, демонстрації або доставки товарів чи виробів, що належать нерезиденту; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою зберігання або демонстрації; зберігання запасів товарів або виробів, що належать нерезиденту, виключно з метою переробки іншим підприємством; утримання постійного місця діяльності виключно з метою закупівлі товарів чи виробів або для збирання інформації для нерезидента; направлення у розпорядження особи фізичних осіб у межах виконання угод про послуги з надання персоналу; утримання постійного місця діяльності виключно з метою провадження для нерезидента будь-якої іншої діяльності, яка має підготовчий або допоміжний характер. Постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників, є платниками податку на прибуток - нерезидентами (п.п. 133.2.2 п. 133.2 ст. 133 ПКУ). У разі якщо нерезидент провадить свою діяльність в Україні та за її межами і при цьому не визначає прибуток від своєї діяльності, що ведеться ним через постійне представництво в Україні, сума прибутку, що підлягає оподаткуванню в Україні, визначається на підставі складення нерезидентом окремого балансу фінансово-господарської діяльності, погодженого з контролюючим органом за місцезнаходженням постійного представництва. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 102.18).
Положення про акцизні марки буде доповнено
ДФС оприлюднено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів». Поставленої мети буде досягнуто внесенням змін до пунктів 7, 10 та 14 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 № 1251. Їх доповнять відповідними нормами щодо: • продажу марок акцизного податку імпортерам алкогольних напоїв і тютюнових виробів на підставі заяви, поданої в електронній формі, замість паперової; • обмеження продажу марок акцизного податку в останньому кварталі року (зазвичай перед підвищенням ставок акцизного податку) в розмірі не більше 115 % середньомісячної реалізації тютюну за попередні три місяці; • заборони вимагання контролюючим органом від покупців марок акцизного податку в цілому, а не лише від імпортерів, документів, не передбачених ст. 226 Податкового кодексу України.
Додаток 2 до декларації про доходи: чи завжди заповнює та подає підприємець-"загальносистемник"?
Підприємець на загальній системі оподаткування заповнює та подає додаток 2 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою» разом з декларацією, незалежно від результатів здійснення підприємницької діяльності Салтівська ОДПІ у Харківській області нагадує, що підприємці на загальній системі оподаткування подають річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи. Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. При проведенні державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду, до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності. Таким чином, фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування заповнює та подає додаток Ф2 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою» разом з податковою декларацією, незалежно від результатів здійснення підприємницької діяльності. Якщо протягом звітного періоду дохід від підприємницької діяльності не отримувався, то відповідні рядки додатку та податкової декларації прокреслюються.
Скільки коштує вести бізнес в Україні В середньому 27,4 тис грн витрачали малі та середні підприємства в Україні у 2016 році, аби працювати легально. Саме стільки коштує дотримання регуляторних вимог для цього сегмента бізнесу. У 2015 році цей показник був вищим — 29,7 тис грн. Передусім — через витрати, з якими стикалися підприємці під час перевірок. Проте зниження вартості ведення бізнесу відбулося не завдяки спрощенню регулювання, а внаслідок зменшення середнього розміру підприємств. Отже, у 2016 році регуляторний тягар в перерахунку на одного працівника в Україні зріс. Такі дані оприлюднили представники Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕДПК) за результатами дослідження бізнес-середовища України "Щорічна оцінка ділового клімату". Проект фінансує підпорядковане американському уряду Агентство США з міжнародного розвитку (USAID).
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з готівкою!
Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) звернула увагу керівників суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою, на наступне. Зокрема, почастішали випадки встановлення в ході перевірок порушення вимог чинного законодавства у частині оформлення відповідних касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств, а саме – відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без її оприбуткування у касі підприємства тощо. Крім того, продовжують фіксуватися випадки несвоєчасного (не у день надходження) оприбуткування готівкових коштів у касовій книзі – порядок та вимоги щодо оприбуткування та видачі готівкових коштів визначені пунктом 2 Положення. Так, згідно з підпунктом 2.6 пункту 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися. Також збільшується кількість випадків порушення порядку ведення обліку товарів, що знаходяться у продажу, при реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу автозаправних (автогазозаправних) станцій (пунктів), зокрема відсутність змінного звіту оператора АЗС за формою №17-НП. За наведені порушення згідно з чинним законодавством до суб’єктів господарювання передбачена відповідальність у вигляді значних сум штрафних (фінансових) санкцій (двох- та п’ятикратному розмірах). Просимо платників податків взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює питання обігу готівки та обліку товарів, які знаходяться у продажу.
Про коригування фінансового результату до оподаткування
Державна фіскальна служба України у зв’язку з надходженням запитів платників податків повідомила, що з питань коригування фінансового результату до оподаткування на суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, які перераховуються на користь фізичної особи – підприємця, слід керуватись листом Міністерства фінансів України від 10.04.2017 №11210-09-10/9687, в якому зазначено наступне. Підпунктом 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ. Тобто, виключенням відповідно до цього положення ПКУ можуть бути тільки фізичні особи, які є платниками податку на доходи фізичних осіб. Зазначене обґрунтовується запровадженням у ПКУ уніфікованої ставки у розмірі 18% для оподаткування як податком на прибуток підприємств, так і податком на доходи фізичних осіб. Отже, платники податку на прибуток підприємств, які нараховують штрафи, пені, неустойки відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, повинні коригувати фінансовий результат до оподаткування відповідно до підпункту 140.5.11 пункту 140.5 статті 140 ПКУ.
Фізичні особи – підприємці можуть отримати інформацію про доходи в електронному вигляді
Отримання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку або фізичною особою – підприємцем, яка перебуває на загальній системі оподаткування, інформації про доходи здійснюється у приватній частині особистого електронного кабінету платника, до якого можна увійти за адресою https://cabinet.sfs.gov.ua або скориставшись на веб-порталі Державної фіскальної служби України банером «Електронний кабінет платника», з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи. Фізична особа – підприємець, яка має чинний посилений сертифікат електронного цифрового підпису фізичної особи, може сформувати «Запит на отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидій» для отримання інформації про себе. Середня тривалість обробки такого запиту складає до однієї години. За результатами обробки запиту до особистого електронного кабінету платника надходить «Відповідь про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків». З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 140.06).
Увага! Всеукраїнський конкурс «Податківець майбутнього»
Університет державної фіскальної служби України ініціює проведення Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього», регіональні переможці якого матимуть нагоду відвідати Київ і на два дні відчути себе студентами-податківцями або студентами –митниками. Метою проведення конкурсу є популяризація податкової та митної грамотності, допомога учням реалізувати творчі здібності, а вчителям і батькам дати додаткову можливість організувати для школярів змістовне дозвілля. Однією з незалежних складових Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього» є Інтелектуальний конкурс, що буде проходити серед учнів 9-11 класів 12-13 травня 2017 року на базі Університету державної фіскальної служби України. З Положенням про Всеукраїнський конкурс «Податківець майбутнього» можна ознайомитися за посиланням https://dusfsu.wixsite.com/nudpsu/podatkivec-majbutnogo.
Відтепер інформація щодо об’єктів нерухомості подається до органів ДФС і про юридичних осіб
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 219 внесено зміни до пункту 4 Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 476. Зокрема, змінами встановлено необхідність передачі інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності не лише фізичних, а і юридичних осіб. Детальніше ознайомитися з текстом Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 219 ви маєте можливість за електронним посиланням: http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004569-vidteper-informatsiya-schodo-obyektiv-nerukhomosti-podayetsya-do-organiv-dfs-i-pro-yuridichnikh-osib
Що робити у разі виходу з ладу РРО на АЗС
У разі виходу з ладу спеціалізованого реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) для автозаправних станцій проведення розрахункових операцій може здійснюватися лише з використанням належним чином зареєстрованого резервного РРО. При цьому, у разі відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється. Відповідно до Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, умовою включення моделі РРО до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій є її відповідність встановленим фіскальним вимогам. Згідно технічних вимог до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, затверджених Протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27 червня 2002 року № 13 (далі – Вимоги) до складу спеціалізованого електронного контрольно-касового апарату (далі – ЕККА) для АЗС повинні входити такі функціональні блоки як, зокрема, програмно-технічні засоби управління паливно-роздавальними колонками (далі – ПРК) та фіскальний блок. Фіскальний блок, механізм друкування чеків, контрольної стрічки та звітів, а також програмно-технічні засоби управління електронними ПРК повинні розміщуватися в єдиному корпусі (п. 5 Вимог). Таким чином, норми Вимог передбачають керування відпусканням пального з ПРК одним спеціалізованим ЕККА для АЗС.
Податкова знижка на навчання: враховуються суми витрат, понесені у звітному році
Платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року. До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання)
Щодо визнання пов’язаних осіб
Відповідно до пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пов’язані особи – це юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв, зокрема для фізичних осіб – це чоловік (дружина), батьки (у тому числі усиновлювачі), діти (повнолітні/неповнолітні, у тому числі усиновлені), повнорідні та неповнорідні брати і сестри, опікун, піклувальник, дитина, над якою встановлено опіку чи піклування. Таким чином, батьки і діти (зокрема мати і син) вважаються пов’язаними особами. Пов’язані особи для юридичних осіб – це, зокрема коли одна і та сама юридична або фізична особа безпосередньо та/або опосередковано володіє корпоративними правами у кожній такій юридичній особі у розмірі 20 і більше відсотків (пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Таким чином, у разі якщо дві пов’язані фізичні особи безпосередньо та/або опосередковано (мати через сина, а син через матір) володіють корпоративними правами юридичних осіб у розмірі 20 і більше відсотків у кожній такій юридичній особі, то такі юридичні особи вважаються пов’язаними. За наявності обставин, зазначених в абзаці першому пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, юридичні та/або фізичні особи, які є сторонами господарської операції, мають право самостійно визнати себе для цілей оподаткування пов'язаними особами з підстав, не передбачених у підпунктах «а» - «в» цього підпункту. Поряд з цим повідомляємо, що контролюючий орган в судовому порядку може довести на основі фактів і обставин, що одна юридична або фізична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями іншої юридичної особи та/або що та сама фізична або юридична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями кожної юридичної особи.
Про визнання платежу роялті
Відповідно до ст. 14 Податкового кодексу України роялті – це будь-який платіж, отриманий як винагорода за використання або за надання права на використання об’єкта права інтелектуальної власності, а саме на будь-які літературні твори, твори мистецтва або науки, включаючи комп’ютерні програми, інші записи на носіях інформації, відео- або аудіокасети, кінематографічні фільми або плівки для радіо- чи телевізійного мовлення, передачі (програми) організацій мовлення, інших аудіовізуальних творів, будь-які права, які охороняються патентом, будь-які зареєстровані торговельні марки (знаки на товари і послуги), права інтелектуальної власності на дизайн, секретне креслення, модель, формулу, процес, права інтелектуальної власності на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау). При цьому визначення «роялті», наведене в Податковому кодексі, не передбачає таких ознак роялті, як спосіб поширення права на використання об’єктів права інтелектуальної власності (особисто автором або через посередників) та території поширення такого права (в межах країни або за кордоном). Детальніше у листі ДФС України від 22.03.2017 №3946/Г/99-99-15-02-02-14.
|