Робота кадрової служби фіскальних органів за європейськими стандартами
Експерти Консультативної місії Європейського Союзу „Консультація заради довіри” (EUAM) 4 липня на базі Головного управління ДФС у Полтавській області провели черговий семінар-тренінг для керівників служб управління персоналом регіональних офісів Державної фіскальної служби Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Луганської, Полтавської, Сумської, Харківської областеема семінару-тренінгу „Ефективний відбір кадрів та навики проведення співбесід. Управління компетенціями”. Під час семінару увагу було зосереджено на здобуття слухачами практичних навичок з таких аспектів управління персоналом: роль HRM та HR- фахівців у діяльності державних органів; порівняльна характеристика традиційного і сучасного HRM, тренування навичок складання ефективних запитань для структурованого інтерв’ю, система HRM за компетенціями.й.
Урядом врегульовано питання застосування штрафних санкцій при реєстрації податкових накладних
Враховуючи численні побажання бізнесу Державна фіскальна служба України ініціювала розробку законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних». Зазначений законопроект було розроблено Міністерством фінансів України. Сьогодні, 4 липня, документ винесено на розгляд Уряду та схвалено. У зв’язку з чим до Податкового кодексу вносяться зміни про незастосування штрафних санкцій, передбачених пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу, за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, які були складені у період з 01 до 15 червня 2017 року. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
До уваги платників податків податку на додану вартість!
ДФС повідомляє, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (далі - Повідомлення). Повідомлення з додатками може бути сформоване та надіслане через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (режим «Ведення звітності»), вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування Повідомлення в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
ДФС: З початку року до зведеного бюджету надійшло 393,6 млрд. гривень
За оперативними даними у січні-червні 2017 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 393,6 млрд. грн. Це на 86,5 млрд. грн., або на 28,2 відс., більше відповідного періоду минулого року. З початку року до державного бюджету забезпечено 307,1 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 86,5 млрд. гривень. Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 84,3 млрд. грн., що на 22,0 млрд. грн. більше січня-червня 2016 року.
В Харківському регіоні громадяни сплатили майже 7 млн.грн. податку на нерухоме майно
В Головному управлінні фіскальної служби області повідомили, що за 6 місяців поточного року фізичні особи сплатили 6,7 млн.грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. З них за житлові об’єкти - 3,0 млн.грн., за нежитлові - 3,7млн.грн.
Щодо відповідальності у разі використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації
Салтівська ОДПІ повідомляє наступне - у разі використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації, що строк служби – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. При цьому жоден виробник не передбачає продовження такого строку залежно від того, більше чи менше днів на тиждень працював апарат. Фактично після закінчення строку служби апарата виробник не гарантує подальшу працездатність РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, і, що головне, не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону про РРО.
Антикорупційний сервіс «Пульс».
«Антикорупційний сервіс «Пульс». За телефоном (044) 284-00-07 можна повідомити щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів та територіальних органів ДФС (зокрема, щодо одержання, надання, обіцянки чи пропонування неправомірної вигоди, загрози особистій безпеці та знищення матеріальних цінностей), переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, а також з незаконним звільненням від митного контролю, утворення черг на митних постах та в пунктах пропуску, Центрах обслуговування платників, перевищення терміну надання адміністративної послуги, відмови в записі на особистий прийом, відмови в прийнятті вхідної кореспонденції. Громадяни можуть викласти усні звернення до ДФС, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами та доповненнями), засобами телефонного зв’язку через Контакт-центр Інформаційно-довідкового департаменту ДФС за номером (044) 284-00-07».
Затверджено новий порядок інформування роботодавців про порушення застосування податкової соціальної пільги
30.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.05.2017 №514, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.06.2017 за №693/30561 (далі – Наказ №514). Наказом №514 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 №86 «Про затвердження Порядку інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форми Повідомлення про наявність порушень» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 13.02.2014 за №289/25066 Наказ №514 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 30.06.2017 №51.
Актуально для платників акцизного податку
06.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.04.2017 №452 «Про затвердження Змін до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального», зареєстрований у Міністерстві юстиції 16.05.2017 за №627/30495 (далі – Наказ №452). Зазначений Наказ розроблено з метою реалізації змін, внесених Законом України від 21.12.2016 року №1797-ХIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до статей 231 та 232 Податкового кодексу України. Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Повідомлення та нагадування» проінформувала, що з метою створення комфортних умов для платників акцизного податку найближчим часом оновлені форми акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального будуть розміщені на веб-порталі ДФС. На час доопрацювання програмного забезпечення для формування і подання акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального зазначені документи прийматимуться до реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних та Системі електронного адміністрування реалізації пального за старою формою.
Чи потрібно подавати звіт про суми податкових пільг сільськогосподарському товаровиробнику, включеному до Реєстру отримувачів бюджетної дотації?
Починаючи з 01.01.2017 у зв’язку із скасуванням спеціального режиму оподаткування ПДВ усі сільгоспвиробники, які були зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування, переведені на загальну систему оподаткування ПДВ. При цьому, відповідно до вимог ст.16-1 Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» із змінами і доповненнями (далі – Закон №1877) сільськогосподарські товаровиробники мають право на бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції (далі – бюджетна дотація) після їх внесення контролюючим органом до Реєстру отримувачів бюджетної дотації. Отже, подання Звіту сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, за результатами отримання бюджетної дотації не здійснюється, оскільки такі сільгоспвиробники сплачують ПДВ на загальних підставах.
Затверджено новий порядок інформування роботодавців про порушення застосування податкової соціальної пільги
30.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.05.2017 №514, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.06.2017 за №693/30561 (далі – Наказ №514). Наказом №514 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 №86 «Про затвердження Порядку інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форми Повідомлення про наявність порушень» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 13.02.2014 за №289/25066). Наказ №514 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 30.06.2017 №51.
Податкові накладні / розрахунки коригування, які не підлягають моніторингу
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621, затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії оцінки). Пунктом 5 Критеріїв оцінки визначено, що у разі, якщо за результатами перевірки Державною фіскальною службою України встановлено, що податкова накладна / розрахунок коригування (далі – ПН/РК) відповідає одній з ознак, визначених підпунктами 1 – 4 цього пункту, – така ПН/РК не підлягає автоматизованому моніторингу відповідності ПН/РК Критеріям оцінки.
Оновлено Реєстр форм звітних документів платників податків – юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів ДФС України
30.06.2017 внесені зміни до Реєстру форм звітних документів платників податків – юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів ДФС України (далі – Реєстр звітних документів). Так, зокрема, до розділу «Перелік сервісних запитів» Реєстру звітних документів додано Таблицю даних платника податку (форми J/F1312301) – «Додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3)» (далі – Таблиця). Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб. Реєстр звітних документів розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС у розділі «Реєстри» за посиланням:http://sfs.gov.ua/data/material/000/103/154157/Forms
Внесено зміни до деяких форм податкових декларацій
30.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.05.2017 №495 «Про затвердження змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.05.2017 за №675/30543, (далі – Наказ №495). Форми цих податкових декларацій приведені у відповідність до чинних норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з урахуванням змін, внесених, зокрема, Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Так, в обох формах податкових деклараціях викладено у новій редакції рядки додатків, призначені для занесення сум пені, а також уточнено зміст приміток до рядків, призначених для декларування суми пені, в яких зазначено, що відповідна сума має обчислюватися платником з дотриманням норм п.п.129.1.3 п.129.1 та абзацу другого п.129.4 статті 129 ПКУ. Наказ №495 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 30.06.2017 №51.
Який термін повернення податку на доходи фізичних осіб платнику податку внаслідок застосування права на податкову знижку?
Відповідно до п.179.8 ст.179 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.
Будівлі сільськогосподарських товаровиробників: нарахування податку на нерухомість
Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості (п. п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)). Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п. п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ). З метою застосування норм п. п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ до будівель, споруд сільськогосподарських товаровиробників, відносяться об’єкти нерухомості, які відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (далі – ДК 018-2000), належать до групи «Будівлі нежитлові інші» (код 127), клас «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271), який включає будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо.
Як комісія ДФС прийматиме рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН або відмову в ній
Мінфін наказом від 13.06.2017р. №566 затвердив Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. Вказаний Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів. Зазначимо, що рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації складається за встановленою формою, реєструється та надсилається платнику ПДВ у порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, які подаються відповідно до пп. 201.16.2 Кодексу.
Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України, яким внесено зміни до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації
20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 469 «Про затвердження змін до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації» (далі – Наказ № 469), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.05.2017 за № 653/30521. Наказом № 469 затверджено зміни до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553 «Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації» (далі – Наказ № 553), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за № 932/29062, виклавши її у новій редакції. Зокрема, Наказом № 469 передбачено, що фінансова звітність, яка подається відповідно до пункту 46.2 статті 46 розділу I Податкового кодексу України, є додатком ФЗ до Звіту та його невід’ємною частиною. З оновленим текстом Наказу № 553 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua). Довідково: Наказ № 469 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.06.2017 № 48.
Електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ унеможливить реєстрацію ризикових податкових накладних
з 1 липня повноцінно запрацює електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка автоматично буде зупиняти реєстрацію ризикових податкових накладних. Варто зазначити, що ДФС ще з 1 квітня поточного року запровадила роботу у тестовому режимі системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. Отож, ряд підприємств вже сьогодні отримують квитанції з інформацію про те, що їх операції, їх податкові накладні віднесені до ризикових і з 1 липня може відбутися зупинка цих податкових накладних. Якщо податкова накладна не є ризиковою, то вона реєструється, якщо ризикова – зупиняється. Платник податку має можливість звернутися до ДФС та надати відповідні документи в електронному форматі чи на паперових носіях. Комісія розглядає цю заяву та протягом 5 днів приймає рішення чи дійсно ця операція не містить ознаки ризику і тоді накладна реєструється, чи це ризикова накладна і вона зупиняється. В ДФС України прогнозують, що відсоток податкових накладних, які будуть зупинятися, не перевищить 0,1 відсотка від загальної кількості перевірених.
Визначено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування
Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі – Наказ № 567). Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям. У зв’язку з вищезазначеним, також рекомендуємо ознайомитись з листом ДФС України від 16.06.2017 № 15731/7/99-99-15-03-02-17 "Про заповнення податкової накладної".
Підсумки роботи ЦОП Салтівської ОДПІ за І півріччя поточного року.
За січень - червень 2017 року Центрами обслуговування платників Салтівської ОДПІ та відділенням надано 7 856 адміністративні послуги,а також кількість звернень досягла 58 529 . Про це повідомила перший заступник начальника Калашнікова Наталія. Найбільш користується попитом послуга з видачі картки платника податків. За цією послугою звернулись 4 615 громадян. Послугою про внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру скористались 62 громадянина. Салтівська ОДПІ надає комплекс інформаційних та адміністративних послуг. Актуальними залишаються такі послуги: надання витягу з реєстру платників єдиного податку; реєстрації платника єдиного податку; реєстрація книг обліку розрахункових операцій.
Про умови включення ОСББ до Реєстру неприбуткових установ та організацій
Нагадуємо, що неприбутковими установами (організаціями) можуть вважатись тільки ті, які одночасно відповідають вимогам п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України (далі - Кодекс). Також обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п.133.4.2 п.133.4 ст.133 Кодексу). До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п.133.4 ст.133 Кодексу і не є платниками податку на прибуток, можуть бути віднесені, зокрема, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 Кодексу). У разі утворення ОСББ в порядку, визначеному Законом України від 29 листопада 2001 року №2866-ІІІ «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» зі змінами, складання статуту ОСББ відповідно до Типового статуту, а також відповідності ОСББ вимогам, встановленим п.133.4 ст.133 Кодексу, таке ОСББ може бути включено до Реєстру.
Не отримали повідомлення про сплату податку на нерухоме майно – звертайтеся до органу фіскальної служби
Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. Якщо фізична особа є власником нерухомого майна, загальна площа якої перевищую пільгову, то необхідно отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку. Таке податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) роком, тобто до 1 липня 2017 року.
Моніторинг податкових накладних / розрахунків коригування в системі відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН З 01 липня 2017 року запроваджено повноцінний режим системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/ розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (СМ КОР). Норма передбачена пп. 201.16.1 ст. 201 Податкового кодексу України та п. 6 наказу МФУ від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування».
Продаж уживаної техніки: чи потрібен РРО
За поданням Мінекономрозвитку України Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 р. № 231 (далі — Перелік № 231). Згідно з цим Переліком № 231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони та мобільні телефони, що мають згідно з УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00. При цьому винятків щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено. Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, фізичним особам — підприємцям — платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим РРО.
Коли ФОП слід застосовувати РРО
ДФС України на постійній основі здійснюється контроль за дотриманням платниками єдиного податку ІІ та ІІІ групи (фізичні особи — підприємці) вимог чинного законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у разі перевищення обсягу доходу більше 1 млн грн за календарний рік. Так, за результатами проведеного аналізу встановлено, що за 2016 р. обсяг доходу більше 1 млн грн перевищили 33 445 платників єдиного податку ІІ групи (фізичні особи — підприємці) та 51 187 платників єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи — підприємці). Таким чином, з 01.01.2017 р. такі платники єдиного податку зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності розпочати застосування РРО або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків, а контроль за виконанням такими платниками норм чинного законодавства покладено на регіональні підрозділи органів ДФС. Водночас переважна більшість платників єдиного податку ІІ та ІІІ групи (фізичні особи — підприємці), які у 2016 р. перевищили обсяг доходу більше 1 млн грн, не застосовуватимуть РРО у зв’язку з переходом на виключно безготівкову форму розрахунків за реалізовані товари (надані послуги).
Змінено формулу визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів
Кабінетом Міністрів України внесено зміни до Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів. Зокрема, змінено формулу зазначеного розрахунку, з якої вилучається коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу. Змінами передбачено, що середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за такою формулою: Сср = Цн х (Г / 100), де Цн — ціна нового транспортного засобу в Україні з урахуванням марки, моделі, об’єму циліндрів двигуна, типу пального; Г — коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів з урахуванням строку експлуатації транспортних засобів у роках згідно з додатком 1 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів.
Хто буде контролювати розподіл бюджетних коштів для розвитку сільгосптоваровиробників Кабінетом Міністрів України внесено зміни до Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 р., затвердженого постановою від 08.02.2017 р. № 83. Відповідно до прийнятого документа ДФС України надаватиметься Мінагрополітики інформацію щодо нарахування та виплати бюджетної дотації. Рішення прийнято для здійснення Мінагрополітики оцінки ефективності бюджетних програм, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
Новий порядок інформування роботодавців про порушення застосування ПСП
У Мін’юсті України 02.06.2017 р. за № 693/30561 зареєстровано наказ Мінфіну України, яким затверджено Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форму повідомлення про наявність порушень. Цей порядок визначає процедуру інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, роботодавців платника податку про наявність порушень норм пп. 169.2.1 п. 169.2 ст. 169 Податкового кодексу, виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок, а також порядок інформування роботодавця про позбавлення платника податку - працівника такого роботодавця або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу. Структурний підрозділ контролюючого органу, до функцій якого належить аналіз даних податкової звітності чи проведення документальних перевірок, складає Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу (далі — Повідомлення про порушення) за формою, затвердженою цим наказом, якщо платник податку отримував її більше ніж за одним місцем нарахування (виплати) доходу або у разі отримання доходів, зазначених у пп. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 Кодексу. Структурний підрозділ контролюючого органу, який склав Повідомлення про порушення, вносить його до Реєстру повідомлень про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу за формою згідно з додатком до цього Порядку. Наказ набирає чинності з дня його опублікування.
Коли не заповнюється розділ «Одиниця виміру товару/послуги» (графи 4 та/або 5) податкової накладної?
Графи 4 та 5 не заповнюються: 1) у податковій накладній, складеній в межах виконання багатосторонньої угоди про розподіл продукції оператором інвестору відповідно до пп. «а» п. 337.4 ст. 337 розділу XVIII Кодексу (порядковий номер такої податкової накладної у другій частині (після знака дробу) містить відповідний код (цифра 5)); 2) у податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 15 Порядку № 1307 (такі податкові накладні не видаються покупцю, в них зазначається тип причини (з якої такі податкові накладні не видаються покупцю) 15, а у рядках таких податкових накладних, відведених для даних покупця, постачальник (продавець) вказує власні дані). Графа 5 не заповнюється: 1) у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку № 1307 (такі податкові накладні не видаються покупцю, в них зазначається тип причини 04, 08, 09, 10 або 13, а у рядку «Індивідуальний номер отримувача (покупця)» в таких податкових накладних проставляється умовний ІПН «600000000000»). У графі 4 таких податкових накладних вказується «грн»; 2) у разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 таких податкових накладних зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах.
Коли розділ «Код» табличної частини податкової накладної не заповнюється?
Розділ «Код» табличної частини податкової накладної (графи 3.1, 3.2 та 3.3) не заповнюється: 1) у податкових накладних, особливості заповнення яких викладено у п. 9 Порядку № 1307. Це податкові накладні, складені в межах виконання багатосторонньої угоди про розподіл продукції оператором інвестору відповідно до пп. «а» п. 337.4 ст. 337 розділу XVIII Податкового кодексу (порядковий номер такої податкової накладної у другій частині (після знака дробу) містить відповідний код (цифра 5)); 2) у податкових накладних, особливості заповнення яких викладено у п. 11 Порядку № 1307. Це окремі зведені податкові накладні, які складаються у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 розділу V Кодексу, у разі анулювання реєстрації платника податку при визначенні податкових зобов’язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, або у зв'язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності. Такі податкові накладні не видаються покупцю (тип причини 04, 08, 09, 10, 13), а у рядку «Індивідуальний номер отримувача (покупця)» в таких податкових накладних проставляється умовний ІПН «600000000000»; 3) у податкових накладних, особливості заповнення яких викладено у п. 15 Порядку № 1307. Це податкові накладні, які складаються у разі постачання товарів/послуг, база оподаткування яких визначена відповідно до статей 188 і 189 розділу V Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг (може бути складена зведена податкова накладна). Такі податкові накладні не видаються покупцю (тип причини 15), а у рядках таких податкових накладних, відведених для зазначення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.
За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних — штрафи планують скасувати
Міністерство фінансів розробляє проект змін до Податкового кодексу, який давав би змогу звільнити платників податків від штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, виписаних з 1 по 15 червня через кібератаку 27 червня. Про це міністр Олександр Данилюк повідомив у ході зустрічі з Європейською бізнес-асоціацією. Як відзначають у міністерстві, вірус негативно вплинув на можливість компаній виконувати свої обов’язки як платників податків. За нашою інформацією, найбільш болючою і масовою виявилася проблема реєстрації податкових накладних, виписаних з 1 до 15 червня. «За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено штрафні санкції. Ми розуміємо, що у випадку, якщо така реєстрація не відбулася через вірус, то провини платника в цьому немає. На жаль, що діючий Податковий кодекс не передбачає норм, які б позбавляли звільнення платника від відповідальності в такому випадку», — наголошено в повідомленні. Як уточнили в Мінфіні, законопроект може бути винесений на парламентський комітет уже у вівторок для якнайшвидшого його прийняття в Раді. Документ припускає можливість реєстрації «прострочених» через вірус податкових накладних з деяким запізненням.
Докладно про оновлену декларацію з податку на прибуток - у роз'ясненні ДФСУ
ДФСУ у новому листі від 30.06.2017 р. №16989/7/99-99-15-02-01-17 розповіла про основні зміни у формі декларації. Зміни до основної частини декларації У зв’язку із змінами в оподаткуванні при здійсненні діяльності з випуску та проведення лотерей у полі 9 декларації «Особливі відмітки» виділено в окремі категорії суб’єктів: які здійснюють випуск та проведення лотерей; що провадять азартні ігри з використанням гральних автоматів. Виробники сільськогосподарської продукції у зазначеному полі декларації проставляють позначку лише у разі обрання «особливого» річного податкового (звітного) періоду, визначеного пп. 137.4.1ПКУ. Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/accounting/reposts/44241?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
З 10 липня - нові форми реєстраційних документів для отримання ЕЦП
АЦСК ІДД ДФС повідомили, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.06.2017 р. №88 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису» затверджено нові форми реєстраційних документів: • Договір про надання послуг електронного цифрового підпису • Реєстраційна картка (для юридичної особи); • Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця); • Додаток до Реєстраційної картки; • Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа; • Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа. Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису наберуть чинності з 10 липня 2017 року. Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів».
ЄСВ-2017 для підприємців, самозайнятих осіб та громадян: вебінар податківців
На вебінарі на тему "ЄСВ для підприємців – фізичних осіб та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність" фахівці ДФС у Черкаській області, зокрема, розглянули такі питання: • звітність та сплата єдиного внеску ФОП за категоріями та на прикладах; • робота над помилками, уточнення і виправлення; • як правильно повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу; • особливості проведення пілотної кампанії з виявлення незадекларованої праці.
ДФС про перерахунок ЄСВ з середнього заробітку працівників-призовників
В індивідуальній податковій консультації від 26.06.2017 р. №827/6/99-99-13-01-01-15/ІПК податківці зазначили, що у разі отримання підприємством компенсаційних виплат з бюджету згідно з Порядком №105, роботодавець має право здійснити коригування ЄСВ на суми середнього заробітку працівника. При цьому, оскільки ч. 7 ст. 7 Закону про ЄСВ до 01.01.2016 р. передбачено звільнення від нарахування та утримання ЄСВ з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, то роботодавець має право здійснити коригування ЄСВ таким працівникам за відповідний період до 01.01.2016 року, застосовуючи ставки ЄСВ, які діяли на момент нарахування середнього заробітку.
Підприємцям: про продаж вина та горілки на розлив
Відповідно до ст. 1 Закону № 481 та п. 2 Правил № 854 роздрібна торгівля алкогольними напоями - це діяльність з продажу алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування. Згідно з пунктами 1.5 та 1.6 Правил № 219 заклади (підприємства) РГ поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани та бари — також на класи (перший, вищий, люкс). Вибір типу закладу (підприємства) РГ та класу ресторану або бару здійснюється суб’єктом господарської діяльності самостійно з урахуванням вимог законодавства України. Суб’єкти господарської діяльності у сфері ресторанного господарства (далі - РГ) при облаштуванні закладу (підприємства) згідно з обраним типом (класом) повинні мати необхідні виробничі, торговельні та побутові приміщення, а також обладнання для приготування та продажу продукції. Вимоги, що пред’являються до виробничих, торговельних та побутових приміщень закладів (підприємств) ресторанного господарства, обладнання, інвентарю, переліку послуг, технологічних режимів виробництва продукції, встановлюються законодавством України.
Фінансова звітність - невід’ємний додаток до декларації з податку на прибуток підприємств
З 09.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 467, яким внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897. Зокрема, змінами передбачено, що фінансова звітність, яка складається платниками податку на прибуток згідно з п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України, є додатком ФЗ до Декларації та її невід’ємною частиною. Крім того, внесені зміни до додатків ЗП, ПН, ТЦ, ВП, РІ, АМ, ЦП до Декларації. З оновленим текстом зазначеного наказу можна ознайомитись у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщений на веб-порталі ДФС України.
ДФС: Платники податків самостійно обирають програмне забезпечення для формування та подання електронної звітності
Державною фіскальною службою України забезпечується функціонування «Електронного кабінету платника» (ЕКП), за допомогою якого можливо сформувати та надіслати до органів ДФС електронні документи. Вхід до «Електронного кабінету платника» здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua з використанням електронно-цифрового підпису (ЕЦП) будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів (АЦСК). При цьому перевірка ЕЦП здійснюється при вході в особистий кабінет ЕКП шляхом перевірки чинності посиленого сертифіката за даними відповідного онлайн сервісу АЦСК (OCSP). У разі якщо сервер АЦСК не доступний, ідентифікацію платника здійснити не можливо, про що платнику формується відповідне повідомлення. Крім того, у рубриці «Електронна звітність» на офіційному веб-порталі ДФС розміщено Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist). Платники податків для формування електронних документів самостійно на власний розсуд можуть обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
Алгоритм розрахунку податкової знижки за навчання
Алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання за наслідками звітного податкового 2016 року розраховується наступним чином: • визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП та утриманого податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця); • на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової знижки, яка не повинна перевищувати для студентів, які навчаються на заочній, вечірній, дистанційній формі навчання – 23160 грн. (1930 грн. х 12 міс.), для денної форми навчання – 19300 грн. (1930 грн. х 10 міс.); • розраховується сума ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку (із суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на оплату за навчання, та ставки податку) Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року податкова декларація про майновий стан і доходи подається до кінця 2017 року.
Повторне включення неприбуткової організації до Реєстру
Так, відповідно до п. 8 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року N 440 (далі - Порядок), рішення про повторне включення неприбуткової організації до Реєстру приймається контролюючим органом за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання, за умови, що організація відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу; установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону), передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Отже, установа чи організація, виключена з Реєстру, може подати заяву про повторне включення до Реєстру після закінчення звітного календарного року, у якому її було виключено. (Лист ДФС від 19.06.2017 р. № 726/6/99-99-15-02-02-15/ІПК).
Порядок покриття шкоди роботодавцю пропонують доповнити
У Верховній Раді зареєстровано законопроект № 6662 «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівником)». Проект підготовлено з метою удосконалення законодавчо закріпленого порядку покриття шкоди, заподіяної працівником роботодавцю. Зокрема, пропонується доповнити ст. 130 КЗпП положеннями про те, що за згодою сторін допускається відшкодування шкоди з розстроченням платежу. В такому випадку працівник повинен буде надати роботодавцю письмове зобов’язання про відшкодування шкоди із зазначенням конкретних строків здійснення платежів. У разі звільнення працівника, який дав письмове зобов’язання про добровільне відшкодування шкоди, але відмовився відшкодувати цю шкоду, непогашена заборгованість стягується в судовому порядку. Крім того, доповнити ст. 136 КЗпП положеннями, що власник або уповноважений ним орган перед виданням розпорядження про покриття шкоди, заподіяної працівником шляхом відрахування із заробітної плати працівника, зобов’язаний витребувати від працівника письмове пояснення. У разі невиконання такого обов’язку працівник матиме право витребувати незаконно стягнені суми в судовому порядку. У разі прийняття Закон набере чинності з дня, що настає за днем його опублікування.
Уряд підтримує бізнес
4 липня на засідання КМУ був схвалений Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних» Одним з наслідків нещодавної кібер-атаки (втручання третіх осіб у роботу комп’ютерних мереж) стало виникнення проблем у деяких платників податків при реєстрації податкових накладних, що були виписані з 1 до 15 червня. За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачені штрафні санкції. Очевидно, що у випадку, якщо така реєстрація не відбулася через вірус, то провини платника у цьому немає. На жаль, чинний Податковий кодекс не передбачає підстав для незастосування санкцій у такому випадку.
За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних — штрафи планують скасувати
Міністерство фінансів розробляє проект змін до Податкового кодексу, який давав би змогу звільнити платників податків від штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, виписаних з 1 по 15 червня через кібератаку 27 червня. Про це міністр Олександр Данилюк повідомив у ході зустрічі з Європейською бізнес-асоціацією. Як відзначають у міністерстві, вірус негативно вплинув на можливість компаній виконувати свої обов’язки як платників податків. За нашою інформацією, найбільш болючою і масовою виявилася проблема реєстрації податкових накладних, виписаних з 1 до 15 червня. «За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено штрафні санкції. Ми розуміємо, що у випадку, якщо така реєстрація не відбулася через вірус, то провини платника в цьому немає. На жаль, що діючий Податковий кодекс не передбачає норм, які б позбавляли звільнення платника від відповідальності в такому випадку», — наголошено в повідомленні. «Саме тому ми працюємо над проектом змін до Податкового кодексу, який давав би змогу звільняти платників від штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, виданих у відповідний період», — підкреслили в міністерстві.
Умови звільнення підприємців-пенсіонерів від сплати ЄСВ Про це йдеться в індивідуальній податковій консультації ДФСУ від 21.06.2017 р. №753/Р/99-99-13-02-01-14/IПК. Умови призначення пенсії за віком визначені ст. 26 Закону №1058-IV, згідно з якою особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення 60-річного віку та наявності страхового стажу не менше 15 років. Зважаючи на неоднакове застосування судом касаційної інстанції ч. 4 ст. 4 Закону №2464 у взаємозв'язку зі ст. 26 Закону №1058, правову позицію з цього питання надано ВСУ у постановах від 15.04.2014 р. у справах №21-57а14 та №21-70а14, відповідно до яких термін «пенсіонер за віком» в аспекті ч. 4 статті 4 Закону №2464 включає в себе як осіб, які отримують пенсію за віком після досягнення віку 60 років та за наявності страхового стажу не менше 15 років (ст. 26 Закону №1058), так і осіб, яким пенсія за віком призначена за пільговими умовами відповідно до ст. 55 Закону №796-ХII та ст. 13 Закону №1788-ХII, тобто до досягнення 60 річного віку. Водночас фізособи-підприємці, яким призначено пенсію за вислугу років, не звільняються від сплати за себе ЄСВ на підставі ч. 4 ст. 4 Закону №2464 (постанова ВСУ від 15.04.2014 р. у справі №21-59а14).
Оподаткування ПДВ операцій, здійснених ОСББ
ДФСУ в індивідуальній податковій консультації від 27.06.2017 р. №851/6/99-99-15-03-02-15/IПК зазначила, що ОСББ не має об'єкта оподаткування ПДВ за операціями з постачання води, теплової енергії, природного газу та електричної енергії, кошти за які власники житлових і нежитлових приміщень перераховують безпосередньо на рахунки підприємств, організацій, які постачають такі товари/послуги, або перераховують на рахунок ОСББ для накопичення і наступного перерахунку підприємствам, організаціям, які постачають такі товари/послуги. При цьому у разі встановлення ОСББ для власників житлових і нежитлових приміщень окремої плати за товари/послуги з перерахунку отриманих від таких власників коштів підприємствам, організаціям, що постачають воду, теплову енергію, природний газ та електричну енергію, у ОСББ виникає об'єкт оподаткування ПДВ виходячи з вартості поставлених товарів/послуг. Крім того, податківці зазначили: якщо ОСББ здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що підлягають оподаткуванню ПДВ, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн гривень, то таке ОСББ згідно з вимогами ПКУ повинно подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою №1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.
Хто подає звітність у разі смерті засновника підприємства
Це зазначила ДФС у м. Києві в індивідуальній податковій консультації від 26.06.2017 р. №824/ІПК/8/26-15-08-01-19. Якщо ж укладено договір на управління спадщиною, то відповідальним за подання звітності до контролюючого органу буде особа, яка управляє спадщиною, до подання заяви про прийняття спадщини спадкоємцями або до ухвалення судом рішення про визнання спадщини відумерлою. У разі якщо ніхто у встановлені законодавством строки не заявив про своє право на підприємство як спадкоємець та договір на управління спадщиною не укладався, звітність до контролюючого органу не подається. З моменту набрання чинності рішенням суду про визнання спадщини відумерлою всі права та обов'язки такого підприємства (в тому числі подання звітності) перейдуть до територіальної громади за місцем відкриття спадщини або за місцезнаходженням нерухомого майна, що входить до складу спадщини, яка буде відповідати за своєчасність подання звітності такої юридичної особи.
Внесено зміну до Положення про порядок та умови торгівлі інвалютою
З метою забезпечення належних умов для здійснення валютних інтервенцій Нацбанк постановою від 04.07.2017 р. №59 вніс зміну до Положення про порядок та умови торгівлі іноземною валютою. Так, уточнено, що Нацбанк на початку поточного кварталу засобами електронної пошти направляє суб'єктам ринку повідомлення, що містить перелік банків, які можуть стати учасниками валютної інтервенції, у формі запиту щодо найкращого курсу, а також іншу інформацію в разі необхідності. Такий перелік є чинним до моменту направлення Нацбанком нового повідомлення. Раніше відповідною нормою передбачалося, що Нацбанк на початку поточного кварталу засобами електронної пошти направляє суб'єктам ринку повідомлення, що містить перелік банків, які в поточному кварталі можуть стати учасниками валютної інтервенції у формі запиту щодо найкращого курсу, а також іншу інформацію в разі необхідності. Постанова набрала чинності 5 липня 2017 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 04.07.2017 р.
Коли нерухомість, розташована на ринках, не оподатковується
ДФСУ надала індивідуальну податкову консультацію від 27.06.2017 р. №848/6/99-99-12-02-03-15/IПК щодо такої ситуації: до березня 2017 р. товариство володіло на центральному міському ринку об'єктом нежитлової нерухомості загальною площею 93,4 кв. метра. Товариство вважає, що на таке майно поширюється норма пп. «е» пп. 266.2.2 ПКУ щодо вилучення із об'єкта оподаткування об'єктів нежитлової нерухомості, які використовуються СГ малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність у малих архітектурних формах та на ринках. Чи слід було сплачувати податок за такий об'єкт нежитлової нерухомості до березня 2017 р.? Одним із можливих визначень слів «та на ринках» може бути перебування об'єктів нерухомості у власності СГ, що утворені та зареєстровані в установленому порядку як ринки і належать до категорій СГ малого та середнього бізнесу. При цьому перебування об'єкта нерухомого майна у межах відведеної земельної ділянки ринку, у власності інших СГ, ніж ті, що створені та зареєстровані як ринок, для ідентифікації розміщення саме в межах земельних ділянок, що виділені для облаштування ринку, має бути підтверджено відповідно зареєстрованою цивільно-правовою угодою про право платного користування земельною ділянкою під таким об'єктом нерухомого майна.
Сайт АЦСК «Україна» працює! Вчора (05.07.17) близько опівночі сайт АЦСК «Україна» uakey.com.ua все ж запрацював. Як повідомили представники «M.E.Doc», на сайті було змінено DNS. Тим, в кого закешувався сайт с колишнім DNS, потрібен час для переіндексації. (Кеш DNS, зазвичай, оновлюється протягом доби). Щоправда, як і раніше, розробники не використовують SSL-сертификат для зашифрованого з'єднання між сайтом і браузером (https). Нагадуємо, що вчора власникіи ключів ЕЦП від АЦСК «Україна» не могли працювати через Електронний кабінет платника податків; при передачі запиту на сервер ЦСК виникла помилка (ми докладно писали про це тут.) На Facebook сторінці розробника електронної звітності «M.E.Doc» було розміщене наступне повідомлння: "Шановні користувачі сертифікатів АЦСК «Україна»! У зв'язку із подіями, що сталися, перепрошуємо за те, що сайт центру не працює. Ми докладаємо всіх зусиль для подолання ситуації та сподіваємось, що налагодити роботу сайту вийде якомога швидше: вже сьогодні або завтра".
|