Компанія не має ніякого доступу до державних систем - звернення M.E.Doc до користувачів
"Ми розуміємо наскільки важким видався для Вас піврічний звіт в цьому році. І нам прикро, що чийсь підступний злочин завдав Вам такого клопоту. Ми зі свого боку намагаємось зробити все можливе аби полегшити Вашу роботу та забезпечити стабільну і безпечну роботу з нашою програмою" - йдеться у зверненні. За словами M.E.Doc, наразі сервіс повністю поновив свою роботу та підвищив рівень захисту та безпеки при створенні та розповсюдженні нашого продукту. "Наші конкуренти розгорнули широкомасштабну гібридну атаку на наше програмне забезпечення M.E.Doc та нашу компанію. Безпідставно звинувачуючи колектив компанії у впливі на Державну фіскальну службу, а саме на процес подачі звітів. Ми категорично спростовуємо цю нісенітницю та пояснюємо, що це фізично неможливо: наша компанія не має ніякого доступу до державних систем" - запевняюють в M.E.Doc. "Також ми не будемо коментувати потоки бруду, які на замовлення розливаються по ЗМІ, тому що це суцільна цинічна брехня. З приводу всіх спроб наклепу та перекручування фактів в ЗМІ наші юристи готують позови щодо захисту ділової репутації нашої компанії. Та витримавши натиск вірусу Petya.A, ми зможемо спільно протистояти тим, хто бажає знищення сервісу M.E.Doc. Команда M.E.Doc вдячна вам за Вашу підтримку та довіру".
Президент підписав закон про скасування штрафів через кібератаку
Президент України підписав Закон України "Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (щодо не застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп'ютерних мереж платників податків)" від 13.07.2017 р. №2143-VIII. Інформації щодо підписання Закону №2143 на офіційному сайті Президента України поки ще не має, але на на сайті ВРУ вже міститься довгоочікуване "Повернуто з підписом від Президента. Закон буде опубліковано у найближчому номері "Голосу України", і що він набирає чинності з дня наступного за днем його опублікування.
Особливості врахування фізособою-підприємцем на загальній системі у витратах нарахованої амортизації
ДФС нагадує, що порядок оподаткування доходів фізосіб – підприємців на загальній системі оподаткування визначений статтею 177 ПКУ. Відповідно до п. 177.2 ПКУ об’єктом оподаткування зазначених ФОП є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з госпдіяльністю такої ФОП. Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження госпдіяльності на загальній системі оподаткування визначено п.177.4 ПКУ. Згідно з пп.177.4.6 ПКУ ФОП на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх госпдіяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.
Податкові зобов’язання, зазначені у податковій декларації про доходи, необхідно сплатити до 1 серпня
Відповідно до п. 179.7 ПКУ, фізособи зобов’язані до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ними податковій Декларації про майновий стан і доходи. Таким чином, останнім днем сплати громадянами ПДФО та військового збору, визначених у Декларації за результатами 2016 року, є 31 липня поточного року.
Несвоєчасна сплата плати за землю фізособою: яка відповідальність?
Нарахування фізособам сум податку за землю проводиться фіскальними органами за місцем знаходження земельної ділянки, - про це повідомляє ДФС у Запорізькій області. Фіскальні органи надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. Податок фізособами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. У аналогічному порядку здійснюється нарахування фізособам орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та визначаються строки її сплати. Якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому ПКУ. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом встановлених строків, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Критерії блокування реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування буде змінено – з’явився відповідний проект наказу
Зміни у критерії блокування реєстрації ПН та РК Зміни стосуються тільки одного критерію для проведення моніторингу. Зараз цей критерій має три складові: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в ЄРПН, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРПН, та митних деклараціях; переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС (більше 75% загального такого залишку). Переглянути перелік кодів таких товарів можна тут ; перевищення суми ПДВ у ПН поточного місяця над середньомісячною сумою ЄСВ та податків і зборів (крім ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України), сплачених за останні 12 місяців. При одночасному виконанні всіх цих умов ПН/РК підлягає блокуванню Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/taxation/pdv/44505?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Задекларовані суми ПДФО та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до п.179.7 ст.179 Податкового кодексу України, громадяни, які задекларували доходи, отримані впродовж минулого року, повинні самостійно до 1 серпня 2017 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ними декларації про майновий стан і доходи, отримані протягом 2016 року. Сума податкових зобов’язань, донарахована контролюючим органом, сплачується до відповідного бюджету у строки, встановлені цим Кодексом. Детальніше на http://kh.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/304373.html
Як новоствореному платнику податків стати на облік в органах ДФС
Після внесення відомостей про реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця (далі – ФОП) в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) відповідні відомості передаються до ДФС України у день проведення реєстраційної дії (пункт 2 статті 13 Закону України від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань») для взяття на облік як платника податків та як страхувальника-платника ЄСВ. Взаємодія між органами ДФС та ЄДР здійснюється відповідно до наказу Мінюсту та Мінфіну України від 18.03.2016 №759/5/371 «Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України». На даний час інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами ДФС здійснюється у робочий час з інтервалом не більше ніж 2 години. Взяття на облік юридичних осіб та ФОП як платників податків та як платників ЄСВ здійснюється на підставі відомостей з ЄДР про державну реєстрацію створення юридичної особи та державну реєстрацію ФОП у день отримання таких відомостей.
Щодо змін до Звіту про контрольовані операції
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 року № 468 «Про затвердження Змін до форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції», звіт про контрольовані операції, здійснені платниками податків протягом 2016 року, подається та заповнюється за оновленою формою та в порядку, затвердженому наказом № 468. Водночас, Звіти за 2016 рік, подані платниками до набрання чинності наказом №468 (до 16.06.2017 року), вважаються дійсними. ДФС України у своєму листі від 10.07.2017 № 17973/7/99-99-15-02-01-17 «Про набрання чинності наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2017 №468» надала роз’яснення щодо застосування окремих норм наказу № 468.
Щодо інформаційно – роз’яснювальної компанії в ЦОП Салтівської ОДПІ
Для роз’яснення податкового законодавства за січень – червень поточного року Салтівська ОДПІ розповсюдила друкованої продукції 1630 копій, в тому числі пам’ятки,листівки. Актуальними темами залишаються новації в законодавстві, роз’яснення зі сплати єдиного внеску та строки сплати податків. Інформацію також з приводу роз’яснення розміщено на стендах в ЦОП та постійно оновлюється. В залі завжди знаходяться зразки форм необхідні для заповнення документів. Працівники ЦОП Салтівської ОДПІ є кваліфікованими спеціалістами і в найкоротший термін надають інформацію та на високому рівні обслуговують громадян. ЦОП Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області знаходиться за адресою: вул. Харківська 99, м. Куп’янськ, Харківська обл., 63707, тел. ( 05742) 57450
Про Порядок визначення процедури розгляду скарг на рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН
Набрав 14 липня 2017 року чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.17 №485, якою затверджено Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Як було зазначено, скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У разі коли останній день строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Оподаткування основної суми кредиту, прощеного кредитором за його самостійним рішенням
ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що відповідно до пп. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПКУ дохід з джерелом його походження з України - це будь-який дохід, отриманий резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні. Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом IV ПКУ, згідно з п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку, зокрема, є фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні. Детальніше на http://kh.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/304552.html
Зверніть увагу: 31 липня останній термін сплати податків!
Граничний термін сплати податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, задекларованих громадянами за підсумками 2016 року, спливає 31 липня 2017 року. Після закінчення зазначеного терміну до боржників застосовуватимуться штрафні (фінансові) санкції.
Мирослав Продан: Система СМКОР зареєструвала вже 13,7 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму майже 75,7 млрд. гривень
З початку роботи системи моніторингу оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних (станом на 25 липня) зупинено реєстрацію лише 132,1 тис. податкових накладних/розрахунків коригування. Це складає 0,97% від загальної кількості зареєстрованих документів. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. «Ми повністю надаємо інформацію щодо кількості зупинених та зареєстрованих податкових накладних. Статистика свідчить, що система СМКОР з 3 липня - початку дії в штатному режимі - зареєструвала 13,7 млн ПН/РК на загальну суму майже 75,7 млрд грн. У той же час лише 0,97% податкових накладних платників на суму 1,8 млрд грн були заблоковані. Без взаємодії з платниками таких результатів досягти було б важко. Дякую і співробітникам ДФС, які працюють в цілодобовому режимі, щоб якомога оперативніше розглядати проблемні питання бізнесу через блокування податкових накладних», – підкреслив Мирослав Продан.
До уваги платників податку на додану вартість!
Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, а в перехідний період (з 01 квітня 2017 року до 01 липня 2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі- Комісія) інформацію за встановленою формою J(F)1312301 (далі - Таблиця) щодо…детальніше на http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/304582.html
ДФС роз’яснено порядок дій платників для незастосування штрафних санкцій через кібератаку
Набрав чинності Закону України від 13.07.2017 №2143-VIII «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо не застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків». Відповідно до цього Закону, тимчасово до 31 грудня 2017 року у разі втрати та/або пошкодження інформації (у тому числі, інформації, яка міститься у базах даних обліку платника податків) унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платника податків та за наявності документів, що підтверджують зазначені події, платник податків протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону зобов'язаний письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом України для подання податкової звітності. Документами, які підтверджують несанкціоноване втручання у роботу комп’ютерних мереж платника податків, зокрема, є копії заяви до правоохоронних органів або повідомлення про кримінальне правопорушення та документу, що підтверджує її прийняття і реєстрацію тощо.
На Харківщині у фіскальній службі протидіють корупції
Як відзначають в Головному управлінні ДФС у Харківській області, у роботі з протидії корупційним проявам серед співробітників, основний акцент робиться на попереджувально-профілактичні заходи. Роз’яснити та довести до відома колективу законодавчі норми, попередити про руйнівні наслідки вчинення корупційних діянь – ці профілактичні засоби мають дієвий механізм впливу. Усього, повідомляють в податковому відомстві, з початку року проведено більш 600 таких заходів. Що також включає в себе і інформаційні повідомлення, які регулярно розміщуються в засобах масової інформації та мережі інтернет. І бесіди та лекції в колективах, індивідуальні співбесіди як із співробітниками, так і з кандидатами на заміщення вакантних посад. Нагадаємо, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - 0-800-501-007 (НАПРЯМОК 4) - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.
Зверніть увагу: податкові накладні реєструють у Єдиному реєстрі податкових накладних залежно від ступеня ризику
Звертаємо увагу платників ПДВ на те, що перехідний період, протягом якого процедура, визначена п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), здійснювалася без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), закінчився 01.07.2017 року. На сьогодні у повноцінному режимі працює автоматизована система моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків. Тобто, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена при відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 ПКУ.
Затверджено Порядок ведення єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій
21.07.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.05.2017 №523, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.06.2017 за №719/30587 (далі – Наказ №523), яким затверджено Порядок ведення єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій (далі – Порядок). Цей Порядок, розроблений відповідно до ст.52 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), визначає порядок ведення та форму єдиної бази індивідуальних податкових консультацій (далі – Реєстр). Дія Порядку поширюється на індивідуальні податкові консультації (далі – ІПК), надані у письмовій формі. Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/304558.html
Увага! Діють нові форми реєстраційних документів для отримання цифрового підпису
В сАлтівській ОДПІ звертають увагу платників на те, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.06.2017 №88 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису» затверджено нові форми реєстраційних документів. Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/304713.html
Щодо дій платника у разі зупинення реєстрації ПН / РК
14 липня набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485 «Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/485-2017-%D0%BF
Як обчислюється сума податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичних осіб?
Відповідно до підпункту 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується. Детальніше на http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/304702.html
Чи зупиняється реєстрація податкових накладних при наданні послуг, якщо обсяги постачання не відповідають обсягам придбання за певними видами УКТ ЗЕД/кодами послуг згідно ДКПП?
Якщо за результатами автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621 (далі – Критерії), реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями.
Інформація про укладені договори з оренди нерухомості подаватиметься рієлтерами за новою формою
21.07.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.05.2017 №497, яким затверджено нову форму Інформації суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди). Зазначений наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.07.2017 №57. Обов’язок надання рієлтерами Інформації про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості визначено підпунктом 170.1.6 п.170.1 ст.170 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями. Інформація подається до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку та за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Декларація про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, подається за основним місцем обліку
Декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, для проставлення штампу контролюючого органу і підпису відповідальної особи з метою подальшого подання Декларації до територіального управління Національного банку України суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу в якому такого суб’єкта господарювання взято на облік за основним місцем обліку платників податків. Згідно з п. 3 Наказу Міністерства фінансів України від 25.12.95 № 207 «Про затвердження форми Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 січня 1996 року за №18/1043 (далі – Наказ № 207) встановлено, що обов’язкове декларування валютних цінностей, доходів та майна здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності за наведеною формою щоквартально в терміни, встановлені для подання квартальної та річної бухгалтерської звітності, починаючи з підсумків за 1995 рік, а спільними підприємствами з іноземними інвестиціями – щоквартально до 20 числа наступного місяця за звітним кварталом і у терміни, встановлені для подання річної звітності, починаючи з підсумків діяльності за 1995 рік.
Чи може голова фермерського господарства добровільно сплачувати ЄСВ
Фермерське господарство підлягає державній реєстрації як юридична особа або фізична особа — підприємець (частина четверта ст. 1 Закону України від 19.06.2003 р. № 973 «Про фермерське господарство» (далі — Закон № 973)). Головою фермерського господарства є його засновник або інша визначена у Статуті особа (частина перша ст. 4 Закону № 973). Частиною першою ст. 10 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон № 2464) визначено коло платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску. Відповідно до п. 1 частини першої ст. 10 Закону № 2464 з 01.01.2016 р. платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, є, зокрема, члени фермерського господарства. Отже, враховуючи норми частини третьої ст. 3 Закону № 973 та частини першої ст. 10 Закону № 2464, право на добровільну сплату єдиного внеску мають винятково члени фермерського господарства.
Відображення кодів послуг в ПН
Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, а в перехідний період (з 01.04.2017 р. до 01.07 2017 р.) — у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі — Комісія), інформацію за встановленою формою J(F)1312301. Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100005323-vidobrazhennya-kodiv-poslug-v-pn
Коли буде штраф за ненадання документації з ТЦ
У разі коли подана платником податків документація з трансфертного ціноутворення не містить інформацію в обсязі, визначеному в пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу, або у разі належного обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» ДФС надсилає такому платнику запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з моменту його отримання інформацію відповідно до пп. 39.4.6 п. 39.4. ст. 39 цього Кодексу та/або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки». Зазначена додаткова інформація або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» є невід'ємною частиною документації з трансфертного ціноутворення. Запит вважається надісланим (врученим), якщо його вручено платнику податків особисто чи його представнику, надіслано на адресу останнього відомого місцезнаходження платника податків з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному ст. 42 Кодексу. Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100005315-koli-bude-shtraf-za-nenadannya-dokumentatsiyi-z-tts
Підприємство продає товар власного виробництва: чи можна використовувати незареєстрований РРО?
ДФСУ у індивідуальній податковій консультації від 18.07.2017 р. №1258/6/99-99-14-05-01-15/ІПК нагадує: згідно з п. 1 ст. 9 Закону про РРО реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку. З огляду на це, якщо підприємство не бажає скористатись пільгою, яку надано йому Законом про РРО щодо незастосування РРО при торгівлі продукцією власного виробництва у разі проведення розрахунків у касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, то таке підприємство має застосовувати зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням та видачею відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Разова матеріальна допомога на оздоровлення дитини: що з ЄС
Базою нарахування ЄСВ для роботодавців - підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізосіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі зарплати за видами виплат, які включають основну та додаткову зарплату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, відповідно до Закону про оплату праці, та суму винагороди фізособам за виконання робіт (послуг) за цивільно - правовими договорами (п. 1 частини 1 ст. 7 Закону про ЄСВ) Bідповідно до пп. 2.3.3 Iнструкції зі cтатистики заробітної плати, зaтвердженої наказом Дeржкомстату України вiд 13.01.2004 р. №5, матеріальна допомога, щo має cистематичний характер, нaдана всім aбо більшості пpацівників у pозмірах, передбачених нoрмативно - правовими aктами, або визнaчена у колективному договорі пiдприємства, що нaдається працівникам як зa умови пoдання заяви, тaк і бeз неї (нa оздоровлення, y зв’язкy з eкологічним станом), нaлежить до зарплати як iнші заохочувальні тa компенсаційні виплати, a отже, є базою для нарахування тa утримання єдиного внеску.
Термін подання банками пояснень щодо допущених порушень збільшено – Нацбанк
За повідомленням прес-служби регулятора, зміни вносяться Нацбанком з впровадженням ризик-орієнтованого підходу при плануванні та проведенні перевірок з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення. Новий підхід буде сприяти підвищенню ефективності нагляду Нацбанком за дотриманням банками та небанківськими фінансовими установами-резидентами, які є платіжними організаціями, членами або учасниками платіжних систем, законодавства у сфері фінансового моніторингу. У затверджених змінах були враховані пропозиції членів Незалежної Асоціації Банків України. Зазначені зміни передбачені постановою Правління НБУ №66 "Про затвердження змін до Положення про порядок організації та проведення перевірок з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення", затвердженої 24 Липня 2017 року.
Представники Офісу технічної допомоги Казначейства США продовжують цикл тренінгів за напрямом ефективного управління персоналом
У рамках реалізації Програми Офісу технічної допомоги Казначейства США для Державної фіскальної служби України на базі Всеукраїнського центру підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом ДФС за участі Філіпа Бранда (керівника проекту ОТД) та Леслі Леркіндер (радника ОТД) 27 липня 2017 року Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом організовано другий дводенний тренінг з управління персоналом (HR) за участі представників підрозділів по роботі з персоналом апарату ДФС. В основу програми цього навчального курсу покладено базові модулі, які вивчалися під час тренінгу 15-16 червня та 20-21 червня 2017 року керівниками підрозділів по роботі з персоналом всіх територіальних органів ДФС, зокрема: визнання та управління конфліктами на робочому місці, ефективне використання резюме/резюме як інструмент для підбору та відбору, техніки проведення співбесіди з кандидатами.
У першому півріччі виявлено 0,9 тис. найманих осіб, які працювали неофіційно
З початку 2017 року органами ДФС під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено в 61,7 відс. перевірених платників. До бюджетів донараховано близько 167 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, понад 72 млн. грн. єдиного внеску та майже 13 млн. грн. військового збору. За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 0,9 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Щодо адміністрування плати за землю
ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що базою оподаткування плати за землю (далі – Плата) є вартість земельної ділянки, визначена як величина рентного доходу – доходу, який можна отримати від землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки, що визначений за встановленими і затвердженими нормативами у порядку виконання нормативної грошової оцінки (ст. 1 Закону України «Про оцінку земель» (далі – Закон). Відомості про величину нормативної грошової земельної ділянки, а також інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку (частина перша ст. 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (далі – Закон про Кадастр), включаються до Державного земельного кадастру (далі – Кадастр) – єдиної державної геоінформаційної системи відомостей про землі, що розташовані в межах державного кордону України, зокрема їх цільове призначення, дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб, у тому числі й при справлянні Плати (ст. 2 Закону про Кадастр). Детальніше на http://kh.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/304865.html
Земельний податок громадянам необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішенння
Відповідно до пп 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу земельний податок — це обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. При цьому слід зазначити, що згідно із п. 8 підрозд. 6 розд. ХХ Податкового кодексу споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативно грошової оцінки земель, застосовується із значенням: для сільгоспугідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) – 100 %; для земель несільгосппризначення – 106 %. Тобто для розрахунку земельного податку на 2017 рік до нормативно грошової оцінки слід застосовувати такі коефіцієнти: для сільгоспугідь – 1,0; для земель несільгосппризначення – 1,06.
Сплата податку на доходи фізичних осіб за результатами річного декларування
Громадяни, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік та задекларували доходи, з яких податок не утримувався, зобов’язані до 1 серпня 2017 року сплатити суми податку на доходи фізичних осіб, зазначені в деклараціях. До таких доходів, зокрема відносяться: - доходи від надання в оренду рухомого та нерухомого майна; - інвестиційний прибуток; - дохід у вигляді отриманої спадщини, дарунків; - іноземний дохід.
ДФС: Платник податків має право перенести граничний строк подання декларацій через непереборні обставини
Для перенесення встановленого податковим законодавством строку подання декларації на більш пізній строк платник податків має право подати відповідний письмовий запит до керівника контролюючого органу. Підставою для такого перенесення є обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), які звільняють платників від відповідальності за невиконання обов’язків, передбачених податковим законодавством. Документальним підтвердженням дії обставин непереборної сили є, зокрема, підтвердження Торгово-промислової палати України про настання обставин непереборної сили на території України, яке видається зазначеним органом на відповідне звернення платника податку.
Юридична особа - платник єдиного податку третьої групи має право здійснити операцію із продажу транспортного засобу, який обліковувався на її балансі. При цьому, при продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначаєть
Нагадуємо платникам, що відповідно до ст.179 Податкового кодексу фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу.
Зміни до форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції
Внесеними наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 468 змінами до Порядку складання Звіту про контрольовані операції передбачено, зокрема: звіт подається до 01 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису; Детальніше на http://zt.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/304500.html
Декларацію на податкову знижку можна подати по 31 грудня 2017 року включно
Кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, закінчилася, але не для осіб, які мають право подати декларацію з метою реалізації свого права на податкову знижку. Такі особи можуть подати декларацію по 31 грудня 2017 року включно. Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України. Фізична особа має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Нагадуємо, що декларацію платник податків має право подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.
Чи має право юридична особа - платник єдиного податку третьої групи здійснити продаж автомобіля, який входить до складу основних засобів?
Юридична особа - платник єдиного податку третьої групи має право здійснити операцію із продажу транспортного засобу, який обліковувався на її балансі. При цьому, при продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів. Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.
Платникам ПДВ на замітку: питання зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування
Питання зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування регулюється п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), Постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341 (далі – Постанова), якою Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних викладено в новій редакції, наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 754/30622 та наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566 «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 752/30622.
Звітність подана своєчасно – ви захищені від штрафних санкцій
Несвоєчасне подання звітності тягне за собою штрафні санкції. Відповідно до п.110.1 ст.110 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність при вчиненні порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п.120.1 ст.120 ПКУ, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п.49.2 ст.49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Як не помилитися при визначенні розрахункового періоду для обчислення відпускних
Відповідно до п. 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 р. № 100, обчислення середньої заробітної плати для оплати часу відпусток або виплати компенсації за невикористані відпустки провадиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю надання відпустки або виплаті компенсації за невикористані відпустки. Працівникові, який пропрацював на підприємстві, в установі, організації менше року, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за фактичний час роботи, тобто з першого числа місяця після оформлення на роботу до першого числа місяця, у якому надається відпустка або виплачується компенсація за невикористану відпустку. Таким чином, розрахунковий період для обчислення середньої заробітної плати за час відпусток залежить не від місяця видання наказу і кількості цих наказів, а від того, у якому саме календарному місяці згідно з наказом працівникові надається відпустка. Наприклад, якщо в наказі від 28.07.2017 р. зазначено, що працівнику надається щорічна відпустка з 07.08.2017 р., то розрахунковий період для обчислення середньої заробітної плати за час відпустки буде по липень 2017 р. включно.
Затверджено новий порядок податкової застави Мінфін затвердив нові Положення про проведення перевірок стану збереження майна платника податків, яке перебуває в податковій заставі, наказом від 16.06.2017 р. №584 та Порядок застосування податкової застави контролюючими органами — наказом від 16.06.2017 р. №586. Зокрема, за ними перевірку стану збереження заставного майна будуть проводити у разі поширення на майно платника податків права податкової застави.
|