«Наступає пора новорічних свят, новорічних подарунків, але не варто забувати, що витрати на новорічні прикраси відображаються в податковому та бухгалтерському обліку підприємства.», зауважує начальник Куп’янської ОДПІ Олени Кухтіна, - роз'яснимо деякі терміни.
Відповідно до пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу господарська діяльність — це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами. Згідно з пп. 14.1.228 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг для цілей розділу III цього Кодексу — витрати, прямо пов'язані з виробництвом та/або придбанням реалізованих протягом звітного податкового періоду товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які визначаються відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, що застосовуються в частині, яка не суперечить положенням цього розділу.
Відповідно до ст. 1 Закону про рекламу реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Статтею 9 цього Закону визначено ідентифікацію реклами, зокрема реклама має бути чітко відокремленою від іншої інформації незалежно від форм чи способів розповсюдження таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.
Для підтвердження витрат на новорічне оформлення вітрин магазинів, прилавків, офісних приміщень, пов'язаних із господарською діяльністю підприємства, керівнику необхідно видати наказ щодо забезпечення заходів із підвищення реалізації товарів (послуг) у період новорічно-різдвяних свят або щодо посилення маркетингової політики підприємства у цей період. У наказі має бути зазначено сам захід; осіб, відповідальних за проведення всіх підготовчих робіт; визначено кошторис витрат на придбання штучної чи живої ялинки, ялинкових іграшок, гірлянд тощо.
Якщо на новорічному декорі з метою розповсюдження інформації про діяльність підприємства та збільшення попиту на продукцію передбачається зазначити логотипи компанії, у наказі керівника підприємства мету проведення новорічного заходу визначено як рекламну, тоді витрати можна вважати пов'язаними з господарською діяльністю. Оскільки існує зв'язок із господарською діяльністю, то в податковому обліку ці витрати може бути віднесено до складу податкових витрат як витрати на рекламу, тобто витрати на збут.
|