Купянский городской портал! Среда, 28.06.2017, 21:20
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта

Путеводитель

Последние фото

Общая статистика
Интернет магазин: 35365
Форум-тем/сообщ: 475/2388
Коментарии: 264
Фото: 418
Новости: 1038
Файлов для скачивания: 5
Статей:273
Сайтов в каталоге: 942
Объявлений: 166
Игр: 219
Новости Украины: 35
Видео: 9105

Последние статьи
[01.03.2017][Мои статьи]
Наемники в современном мире (0)
[19.02.2017][Мои статьи]
Супермаркет АТБ - история развития, планы на будущее (0)
[18.02.2017][Мои статьи]
Как уберечься от печных пожаров в зимнее время (0)
[16.02.2017][Мои статьи]
Кибератаки со стороны российских хакеров (0)
[09.11.2016][Мои статьи]
Проблемы в сексуальном разговоре. (0)

Купянск
Главная » 2016 » Март » 29 » Реєстрація платником ПДВ
08:27
Реєстрація платником ПДВ
Реєстрація платником ПДВ

ДФС України повідомлено, що у разі переходу осіб зі спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, на сплату інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом, у випадках, визначених главою 1 розділу XIV цього Кодексу, за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу, такі особи зобов’язані зареєструватись платником ПДВ.
Реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом. Якщо такі особи відповідають вимогам, визначеним п. 182.1 ст. 182 Податкового кодексу, реєстраційна заява подається у строк, визначений п. 183.3 ст. 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу особа підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, зокрема, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).
Зазначено, що для цілей реєстрації платником ПДВ до оподатковуваних операцій належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Застосування ставок екологічного податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами

Cтавки екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення затверджено ст. 243 Податкового кодексу.
Так, п. 243.1 цієї статті встановлено ставки для обмеженого переліку забруднюючих речовин або груп забруднюючих речовин, включаючи «тверді речовини» та «вуглеводні». Перелік забруднюючих речовин, що об’єднані у зазначених групах, затверджено наказом Мініекології України від 14.03.2002 р. № 104.
Якщо при експлуатації об’єктів здійснюються викиди забруднюючої речовини або групи забруднюючих речовин, для яких п. 243.1 ст. 243 Податкового кодексу ставка податку не встановлена, то після ідентифікації класу небезпечності забруднюючої речовини застосовується ставка податку, встановлена п. 243.2 цієї статті. Клас небезпечності забруднюючої речовини визначається у порядку, визначеному наказом Мінприроди України від 27.06.2006 р. № 309 «Про затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел».
У разі неможливості застосування вищезазначених ставок (забруднюючі речовини (сполуки) не увійшли до переліку, визначеного п. 243.1 ст. 243 Податкового кодексу та на них не встановлено клас небезпечності (крім двоокису вуглецю)), п. 243.3 цієї статті передбачено застосування ставки на підставі величин орієнтовно безпечних рівнів впливу таких речовин (сполук) в атмосферному повітрі населених пунктів, які визначаються згідно з постановою Головного державного санітарного лікаря України від 15.04.2013 р. № 9 «Про затвердження значень гігієнічних нормативів хімічних речовин в атмосферному повітрі населених місць».
Таким чином, для обґрунтованого застосування ставок екологічного податку за викиди забруднюючих речовин при експлуатації об’єктів, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, платникам податку слід використовувати відповідні документи, зокрема Дозвіл на викиди забруднюючих речовин, згідно з якими здійснюється ідентифікація видів забруднюючих речовин, визначається їх клас небезпечності, а також величина орієнтовно безпечних рівнів впливу таких речовин.

Отримати відомості про доходи з Державного реєстру фізичних осіб можна через Інтернет

Cалтівська ОДПІ нагадує, що триває кампанія декларування громадянами свого майнового стану та доходів. З метою правильного заповнення декларації про майновий стан і доходи фізична особа може звернутися до органу ДФС за своїм місцем проживання, місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування для отримання відомостей про суми одержаних доходів.
Також повідомляємо, що в рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців ДФС доопрацювала оновлений сервіс «Електронний кабінет платника» в частині отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – відомості про доходи)
Нагадуємо, що з 01.09.2015 у штатному режимі працює електронний сервіс щодо отримання відомостей про доходи засобами спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Отримати ЕЦП можна безкоштовно в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД). В такому випадку запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи засобами «Електронного кабінету платника» можна на офіційному веб-порталі ДФС.

Електронний цифровий підпис або електронні ключі, що це?

Електронний цифровий підпис або електронні ключі - це електронний варіант підпису фізичної особи, директора, бухгалтера, посадової особи, печатки. Власники електронних ключів мають змогу (окрім отримання довідки про доходи) подавати звітність в електронному вигляді до фіскальних органів, Пенсійного фонду, органів держаної статистики, використовувати для підписання інших документів.

До уваги державних службовців центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади

Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС забезпечує безкоштовними послугами електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єктів декларування, яким відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» необхідно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом її заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Послуги ЕЦП надаються суб’єктам декларування відповідно до пункту 5.5 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
З метою включення до посилених сертифікатів суб’єктів декларування реєстраційного номеру облікової картки платника податків* (далі – РНОКПП) до Реєстраційних карток необхідно вносити РНОКПП та додавати до комплекту реєстраційних документів завірену власноручним підписом копію облікової картки платника податків.

Увага! Нова форма податкової накладної

З 1 квітня 2016 року набуває чинності нова форма податкової накладної, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307. Також цим документом затверджено Порядок складання оновленої накладної (далі – Порядок).
Зокрема, у новій формі податкової накладної із заголовної частини виключили дані про місцезнаходження покупця/продавця, номер телефону, вид цивільно-правового договору, форму проведених розрахунків. Натомість з’явилися графи для відображення постачання/придбання товарів/послуг філією (структурним підрозділом), яка фактично є стороною договору від імені головного підприємства - платника податку.
Замість колишньої табличної частини, яка складалася з 4-х розділів, нова форма податкової накладної містить 2 розділи.
Розділ А - вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які вона складається, зокрема, загальна сума ПДВ, обсяги постачання та інформація щодо зворотної тари (у разі її наявності);
Розділ Б, у якому зазначається інформація про товари/послуги, за якими проведена операція, за якою складається ПН.
При цьому у табличній частині з’явилась нова графа 8 «Код ставки ПДВ».
У новому Порядку також прописані правила оформлення зведеної податкової накладної під час нарахування компенсуючих податкових зобов’язань за пп.198.5 ПКУ. У таких зведених податкових накладних у графі "Отримувач (покупець)" слід зазначати власне найменування (П.І.Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" - умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині - відповідний тип причини.
Як і раніше, разом з ПН може бути складено додаток 1 до неї. Цей додаток застосовується у разі якщо частка товару/послуги не містить відокремленої вартості. Тоді перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку 1 до ПН і в повній вартості враховується у ПН та загальних податкових зобов'язаннях.
Також додаток 1 потрібен у разі постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України. Саме у графі 3 додатка 1 до ПН вказується код таких товарів згідно з УКТ ЗЕД.
Звертаємо увагу, що згідно з п. 3 нового Порядку, усі податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН за формою, чинною на день такої реєстрації.

До бюджету надійшло транспортного податку у сумі 50 млн.грн

У минулому році відповідно до змін, внесених до Податкового кодексу Законом України від 28.12.14 № 71-VII, запроваджено новий вид місцевого податку: транспортний податок. Власники автомобілів з об'ємом двигуна понад 3000 куб. см та терміном використання менше 5 років з дати першої реєстрації, в 2015 році сплачували транспортний податок, у розмірі 25 тис. грн. за кожен автомобіль. Всього за підсумками минулого року до бюджету надійшло транспортного податку у сумі 50 млн.грн.
Разом з цим виникла практика оскарження деякими громадянами застосування норм Податкового кодексу у частині нарахування транспортного податку.
До судових органів подаються позови на скасування визначеного податкового зобов’язання з посиланнями на рішення 36 сесії 6 скликання Харківської міської ради та на порушення принципів стабільності податкового законодавства, невірне трактування терміну «використання» та інші причини, які не впливають на визначення бази оподаткування.
Судові органи, вивчаючи матеріали зазначених справ, вважають посилання позивачів на вказані причини безпідставними. Так посилання на рішення сесії Харківської міської ради, як на підставу того, що транспортний податок повинен нараховуватись з 2016 року, визнається необґрунтованим. Оскільки рішення сесії органу місцевого самоврядування не може вплинути на підстави нарахування та обов’язок платниками сплачувати податки та збори, закріплені нормами Податкового кодексу України.
Таким чином судові інстанції визнають вірним винесення податкового зобов’язання з транспортного податку за 2015 рік і приймають рішення на користь контролюючих органів.
Нагадуємо, що у 2016 році відбулась зміна у визначенні об’єкта оподаткування транспортним податком. З цього року сплачувати податок повинні власники легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати (або 1033500 грн. станом на 1 січня 2016 р.).

Валізу із сріблом намагались пішки пронести через митний кордон України

46-річний громадянин України намагався вивезти до Росії майже 2 тисячі найменувань виробів зі срібла.
Громадянин перетинав кордон пішою ходою через пункт пропуску «Піски». Під час проведення усного та письмово декларування заявив про відсутність у нього товарів, переміщення яких через митний кордон України обмежено чи заборонено.
В результаті проведення спільної операції співробітниками митниці, Управління СБУ в Харківській області та прикордонниками в ході огляду особистих речей в сумці були виявлені пакунки невеликих розмірів з виробами з білого металу з бірками українського ювелірного заводу.
За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Вартість предметів правопорушення буде встановлено додатково.

Виплата доходів нерезиденту - тільки за наявності реєстраційного номеру облікової картки

Згідно із пп. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі ПКУ) вартість безоплатного проживання та харчування, сплачена юридичною особою – резидентом (тобто, сплачена з джерел походження в Україні) фізичній особі-резиденту та нерезиденту є доходом таких фізичних осіб і підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.
При цьому така юридична особа відповідно до норм ПКУ має статус податкового агента і зобов'язана утримувати податок зі суми доходу, використовуючи ставку податку, визначену ст. 167 ПКУ.
Податковий агент має право виплачувати дохід фізособам, які мають реєстраційний номер облікової картки платника податків, та громадянам України, у паспортах яких є відмітка про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта
Згідно з п. 70.13 ПКУ документи, пов'язані з виплатою доходів нерезидентам (пп. 70.12.1 ПКУ), які не мають реєстраційного номера облікової картки платника податків, вважаються оформленими з порушенням вимог законодавства.
Відповідно до п. 119.3 ПКУ за оформлення документів, які містять інформацію про об'єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків без зазначення або з використанням недостовірного реєстраційного номера облікової картки платника податків передбачено штраф у розмірі 170 грн.
Отже, податковий агент має право виплачувати дохід фізичним особам, які мають реєстраційний номер облікової картки платника податків, та громадянам України, у паспортах яких є відмітка про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.
Про одержані фізичними особами доходи та сплачені з них суми податку податкові агенти зобов'язані повідомити контролюючі органи за формою №1ДФ.

Стоп нелегальним трудовим відносинам – харківські податківці протидіють несумлінним роботодавцям

Так, днями, співробітники фіскальної служби, в одному з районів нашого міста, виявили цех з виготовлення взуття.
І хоч, на перший погляд, нічого протизаконного в цьому немає, але при більш детальній перевірці з’ясувалося, що підприємець, засновник виробництва, виготовляє взуття сам, бо офіційно не має жодного найманого працівника. При цьому, лише на момент перевірки, в приміщенні працювало 9 осіб, стосовно яких підприємець не надав ніяких документів щодо їх трудових відносин. На додаток до цього, виявилось, що і продукція, зразки якої знайдено в цеху, була виготовлена під маркою відомого спортивного бренду.
Встановлену інформацію податківці передали для відповідного реагування до прокуратури Харківської області та Головного управління Праці та соціального захисту населення.
В ГУ ДФС у Харківській області запевняють, що такі заходи, направлені на легалізацію трудових відносин, будуть проводитися постійно. Перш за все, вони мають важливу соціальну направленість. Це і захист прав найманих робітників, і розвиток місцевих громад. Адже виплачуючи своїм найманцям заробітну плату у «конвертах», роботодавець не доплачує до бюджету значні суми податку, які в свою чергу і йдуть на забезпечення соціальних гарантій наших громадян.

Громадянин України намагався вивезти понад 147 мільйонів російських рублів

«Чудо-схованку» виявили харківські митники в пункті пропуску «Гоптівка».
Громадянин намагався виїхати до Росії та під час усного і письмового декларування заявив про відсутність предметів, обмежених або заборонених до переміщення.
Під час поглибленого огляду автомобіля у тайнику, що був спеціально обладнаний з баку для пального, було виявлено іноземну валюту - грошові знаки у вигляді банкнотів рублів РФ загальною сумою понад 147 мільйонів.
За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Новий порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум ПДВ на спеціальних рахунках діятиме до 01.01.2017

Салтівська ОДПІ повідомляє, що 18 березня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 156 (далі – Постанова № 156), яка внесла зміни до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 11 (далі – Постанова № 11).
Нагадуємо, Законом України від 24 грудня 2015 року № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесено зміни до статті 209 Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства в частині запровадження розподілу позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань податку на додану вартість та сумою податкового кредиту. Зокрема:
за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню до держбюджету - 50 відсотків та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - 50 відсотків;
за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню до держбюджету - 85 відсотків та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам -15 відсотків;
за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню до держбюджету - 20 відсотків та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - 80 відсотків.
Прийняття Постановою № 156 обумовлено необхідністю приведення зазначеного Порядку у відповідність до норм Податкового кодексу України.
Механізм акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках діятиме до 01.01.2017.
З оновленим текстом Постанови № 11 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Довідково: Постанову № 156 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.03.2016 № 20.

Із 1 квітня передбачена відповідальність за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних

Відповідальність за порушення строків реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених у перехідний період — із 1 березня 2016 року до 1 квітня 2016 року, не застосовується.
Водночас надалі, згідно зі ст. 1202 ПКУ, на платників акцизного податку чекають такі санкції:
• за порушення граничних строків реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних — від 2,0 до 40,0 відсотків суми акцизного податку;
• за відсутність із вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, — 50,0 відсотків суми акцизного податку.

ДФС про оподаткування дивідендів у 2016 році

ДФС у листі від 14.03.2016 р. № 5462/6/99-99-17-03-03-15 роз’яснила особливості оподаткування дивідендів, нарахованих у 2016 році за 2015 рік.
Нагадаємо: доходи у вигляді дивідендів остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за ставкою, визначеною пп.пп. 167.5.1 та 167.5.2 ПКУ. Отже, дивіденди, нараховані з 01.01.2016 р. за 2015 рік обкладаються ПДФО за ставками, чинними у 2016 році, а саме:
• у розмірі 5% — для доходів у вигляді дивідендів за акціями та корпоративними правами, нарахованими резидентами — платниками податку на прибуток підприємств;
• у розмірі 18% — для дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, що виплачуються інститутами спільного інвестування;
• у розмірі 18% — для доходів у вигляді дивідендів за акціями та корпоративними правами, нарахованими резидентами — платниками єдиного податку.
Окрім того, податківці нагадали: дивіденди, нараховані на користь фізосіб (у т.ч. нерезидентів) за акціями чи іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів або суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюються з метою оподаткування до виплати зарплати та обкладаються ПДФО за ставкою 18%.
Також, незалежно від статусу особи, яка нараховує (виплачує) дивіденди, вони обкладаються і військовим збором за єдиною ставкою 1,5% для всіх видів дивідендів.

Чи подавати декларацію про доходи, якщо протягом року фізособа отримувала зарплату та дохід від надання майна в оренду

ДФС у листі від 15.03.2016 р. № 2047/К/26-15-13-04-14 щодо цього зазначила: фізособи — платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року, якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами та за ЦПД одночасно двома чи більше податковими агентами й при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищила у 2015 році суму 146160 грн (пп. «є» п. 176.1 ПКУ в редакції, що діяла до 01.01.2016 р.).
Цивільно-правовий договір — це угода між громадянином і підприємством або підприємцем, предметом якої є виконання фізичною особою певної роботи, спрямованої на досягнення конкретного результату.
Договори оренди нерухомого майна належать до договорів цивільно-правового характеру. Однак предметом договору про надання послуг і договору найму є різні об’єкти цивільних прав. Отже, договір найму (оренди) не може бути віднесений до договору про надання послуг.
Зважаючи на це, можна дійти такого висновку: якщо фізична особа протягом звітного року отримувала доходи у вигляді заробітної плати від одного роботодавця, а також доходи від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) від податкових агентів, незалежно від їх кількості, у такої особи не виникає обов’язку щодо подання річної декларації про майновий стан і доходи.

Підприємство сплатило орендну плату за 2016 рік у 2015 році: яку ставку ПДФО застосовувати?

ДФС у листі від 15.03.2016 р. № 5600/6/99-99-17-03-03-15 роз’яснила питання обкладення ПДФО суми орендної плати, яка виплачена у 2015 році авансом за 2016 рік юрособою-орендарем фізособі-орендодавцю (не підприємцю).
Зокрема, у листі зазначено: відповідно до пп. 170.1.4 ПКУ, орендна плата оподатковується податковим агентом під час її нарахування (виплати) за ставками, визначеними п. 167.1 ПКУ.
У 2015 році (на момент нарахування орендної плати) ставка ПДФО становила 15% (20%). Отже, юрособа-орендар під час нарахування (виплати) фізичній особі — орендодавцю в грудні 2015 року доходу у вигляді орендної плати за 2016 рік (авансом) повинна була виконати всі функції податкового агента, зокрема, утримати із суми орендної плати ПДФО за ставкою 15% (20%) і військовий збір за ставкою 1,5%.

Дохід, отриманий від надання послуг з обробітку землі власною технікою, підлягає декларуванню

Декларуючи свої доходи та сплачуючи податки, громадяни роблять індивідуальний внесок у добробут своєї держави. Декларацію про майновий стан і доходи подають особи, що отримали спадщину чи подарунок, громадяни, які здають в оренду житло, землю, нерухоме або рухоме майно, а також особи, що отримали доходи, з яких не утримувався податок тощо. Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку.
Обов’язок із подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі:
- отримання окремих доходів, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2015 року податок не утримувався;
- отримання доходів від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності);
- отримання іноземних доходів;
- якщо протягом 2015 року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує 146160 гривень;
- інших доходів, декларування яких передбачено чинним законодавством.
Зокрема, звертаємо увагу громадян-мешканців громад, які здійснюють обробіток землі власною технікою не у своєму господарстві, а на замовлення за певну оплату. Отриманий в результаті надання таких послуг дохід підлягає декларуванню. Відтак суму таких доходів необхідно включити до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 15% або 17% залежно від розміру отриманого минулорічного доходу.
Нагадуємо, що декларацію можна подати особисто платником або уповноваженою на це особою, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.
Декларації подають до державної податкової інспекції за місцем податкової адреси платника. Нагадуємо, що платники, які зобов’язані подавати таку декларацію, повинні зробити це до 1 травня 2016 року, а фізичні особи, які мають право на податкову знижку, можуть скористатися таким правом протягом всього календарного року, наступного за звітним, тобто до 31 грудня 2016 року.

Змінили вид діяльності - повідомте фіскальний орган

Відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
При виникненні змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний подати контролюючому органу, в якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів (п. 66.5 ст. 66 ПКУ).
Відповідно до ст. 9 Закону України від 15 березня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) із змінами в ЄДР містяться дані, зокрема, й про види діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розділом ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок).
Згідно з п. 9.2 розділу IX Порядку при виникненні змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП, №5-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою №1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни».
Отже, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:
- інформація про зміну видів діяльності оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, у визначеному Законом №755 порядку.
Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну видів діяльності оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП.

Подання декларації підприємцями, які застосовують загальну систему оподаткування

Згідно з п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України на фізичних осіб-підприємців покладено обов’язок щодо подання декларації за результатами звітного року, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.
Наказом Міністерства фінансів України від 2 жовтня 2015 року №859 затверджено нову форму декларації, яка має кілька особливостей заповнення, зокрема, визначення податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, обов’язкове заповнення додатку Ф4, обов’язкове зазначення кількості місяців, протягом яких фізична особа-підприємець одержувала доходи від провадження підприємницької діяльності.
Для заповнення додатку Ф4 до декларації використовується Книга обліку доходів та витрат.
Відповідно до п. 177.6 ст. 177 Податкового кодексу України, якщо фізична особа-підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних нею видів діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом України для платників податку-фізичних осіб, та відображаються в одній декларації з обов’язковим заповненням додатків Ф1, Ф2, Ф3, Ф4 до декларації, крім доходів, отриманих від провадження підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування.
За результатами 2015 року фізичні особи-підприємці самостійно розраховують військовий збір у розмірі 1,5% чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують в терміни, передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб.

Спецрежим ПДВ: визначаємо код товару сільськогосподарської продукції

Державна фіскальна служба України надала роз’яснення щодо визначення відповідності сільськогосподарської продукції відповідному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД.
Відтак з 1 січня 2016 року, зокрема, внесено зміни до пункту 209.2 статті 209 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до яких в межах спеціального режиму оподаткування запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки. Розмір суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальні рахунки, залежить від виду сільськогосподарської продукції, що реалізується. Так, суб’єкти спеціального режиму оподаткування суми податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій.
Зауважимо, що для ведення податкового обліку за окремими видами сільськогосподарських операцій у складі податкової декларації з ПДВ із позначками «0121»-«0123», «0130» передбачено додаток 10(ДС10).
У разі необхідності визначення відповідності власно виробленої сільськогосподарської продукції відповідному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД для правильного відображення обсягів постачання таких товарів у податковій декларації з ПДВ та її додатках платник податку – суб’єкт спеціального режиму оподаткування має можливість отримати висновок від Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.
Більш детальніше про це йдеться у листі ДФС України від 04.03.2016 р. №7892/7/99-99-19-03-02-17 „Про порядок застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ”.

Особливості оподаткування доходів від продажу нерухомого майна

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Водночас дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного об’єкта нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст. 172 Податкового кодексу України, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ст. 172 Податкового кодексу України, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.
Частиною четвертою ст. 334 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-ІV встановлено, що права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.
Відтак під час продажу власником (фізичною особою) нерухомого майна, крім отриманого у спадщину (оскільки умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину), за умови перебування такого майна у власності понад три роки, а іншої частини менше трьох років, з метою дотримання умов ст. 172 Податкового кодексу України щодо продажу житлової нерухомості не частіше одного разу протягом звітного податкового року та перебування такого майна у власності, кожну частину нерухомого майна слід розглядати як окремий об’єкт оподаткування.
Отже, дохід від продажу власником (фізичною особою) об’єкта нерухомого майна, крім отриманого у спадщину, за умови перебування частини такого майна у власності понад три роки не оподатковується, а іншої частини – менше трьох років, підлягає оподаткуванню за ставкою 5% при отриманні доходу резидентом та 15%/20% при отриманні доходу нерезидентом.

Акцизний податок: законодавчі зміни в дії

Відповідно до ст. 231, 232 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) із 1 березня запроваджено Єдиний реєстр акцизних накладних і систему електронного адміністрування реалізації пального та введено акцизну накладну як обов’язковий електронний документ, що складається при здійсненні усіх операцій із реалізації пального на внутрішньому ринку.
Таке нововведення сприятиме зменшенню обсягів тіньового обігу пального, збільшенню надходжень акцизного податку до бюджету, а також наближенню податкового законодавства України до законодавства ЄС.
Відзначимо, що період із 1 березня по 1 квітня визнано перехідним періодом, протягом якого реєстрація акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється без обмеження обсягів, обчислених за формою відповідно до п.232.3 ПКУ.
Зауважимо, що до 20 березня платники акцизного податку повинні подати фіскальному органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня за формою, затвердженою Міністерством фінансів України.
Просмотров: 132 | Добавил: Елена8203 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Корзина магазина
Ваша корзина пуста но это легко исправить. Перейти в магазин

Форма входа

Поиск

Последние события
Сообщения форума
  • lazerok.com.ua - тактические фонари, лазера, рации, бумбоксы (303)
  • Галерея "Елисаветград" (37)
  • Интернет-магазин наливной парфюмерии (0)
  • Объявления
    [28.06.2017]
    ООО «Торговый дом «ФосАгро» реализует неликвиды (0)
    [28.06.2017]
    Работа в Польше (0)
    [26.06.2017]
    Массаж (0)


    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0


    Купянск ОЛХ

    Основные теги
    день освобождения купянска об'єднання ОСББ співвласники УЖКГ возбудитель День Святого Валентина повысить потенцию спрей м16 спрей М16 для потенции ветровики ВАЗ ветровики Ланос дефлекторы ваз дефлекторы Ланос Одноклассники Город дом Частный дом бытовка купить продать изготовить Дивосвит образование

     

    Купянский городской портал © 2017