Куп`янська ОДПІ: більше 87 % платників єдиного
внеску надають звітність через Інтернет
Про це повідомив
під час зустрічі із представниками ЗМІ заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ
Міндоходів у Харківській області Ігор Лукшин.
За його словами,
загалом на обліку в Куп`янській ОДПІ перебувають 6 947 платників, із них:
1 330 юридичних осіб та 5 617 фізичних осіб – підприємців.
«Очевидно, що
суб’єкти господарювання регіону відчули переваги електронного звітування.
Отримавши безоплатний електронний ключ та відповідне програмне забезпечення,
платник може формувати електронну звітність у зручний йому час, максимально
заощаджуючи кошти. Можливість подавати звітність до органів Міндоходів є у всіх
платників податків незалежно від системи оподаткування», - підкреслив Ігор
Лукшин.
Окрім того
посадовець нагадав, що з 1 листопада 2013 року строк дії електронних ключів
Міндоходів подовжено до 2 років
Слід зазначити,
що на Куп`янщині отримати посилені сертифікати відкритих ключів можна
безоплатно в пункті реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних
ключів Міндоходів, який діє при Куп`янській ОДПІ, зазначив посадовець.
Куп`янські школярі навчались основам податкових
знань
Співпраця
Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області з вихованцями освітянських
закладів міста є традиційною. Зокрема тісне спілкування фахівців відомства із
учнями надає змогу школярам освоювати ази податкових знань.
Цього разу
екскурс до спецкурсу «Основи податкових знань» провели начальник Куп`янської
ОДПІ Олена Кухтіна та завідувач інформаційно-комунікаційним сектором податкової
інспекції Олена Ляшенко.
Спілкуючись із
молоддю, Олена Кухтіна розповіла про необхідність та важливість сплати
податків. Вона акцентувала увагу на тому, що жодна держава не може існувати без
податків, а громадяни в свою чергу не можуть існувати без держави.
Також під час
уроку учням було продемонстровано слайд-шоу, в якому окреслено короткий
виклад загальних основ податкових знань. За підсумками перегляду учні
відповіли на запитання, а найактивніші з них отримали тематичні брошури,
підручники «Основи податкових знань» та журнали.
У
минулому році на Харківщину ввезено гуманітарних вантажів більш ніж на 2,2
млн.грн
Протягом 2013 року в Харківський регіон надійшло
понад 75 тонн гуманітарної допомоги.
Як розповів начальник Харківської митниці
Міндоходів Олег Орлов найбільше «гуманітарки» отримано з Німеччини. Окрім того,
серед постачальників - Австрія, Росія, Бельгія та Швейцарія.
Протягом минулого року в область ввозилися:
вимірюючи пристрої, апаратура для проведення досліджень, вироби медичного
призначення, медичні меблі, речі загально побутового вжитку – одяг та взуття і,
навіть, пожежний автомобіль.
Загалом в 2013 році Харківської митницею Міндоходів оформлено 17 партій
вантажів гуманітарної допомоги.
Як нагадують фахівці відомства, гуманітарні вантажі, що вимушено
залишаються на складах органів доходів і зборів понад нормативно встановлені
терміни через затримки в процедурах визнання їх гуманітарною допомогою, будуть
звільнені на цей період від сплати за зберігання. Таке рішення було ухвалене на
засіданні Уряду за пропозицією Міністерства доходів і зборів.
У період подачі
річної звітності сервісні центри Міндоходів працюватимуть до „останнього
відвідувача”
Міністр
доходів і зборів Олександр Клименко доручив керівникам Головних управлінь
Міндоходів у регіонах створити максимально зручні умови для подання податкової
звітності платниками через Центри обслуговування платників податків.
Як відомо, у перші два місяці року платникам потрібно подавати звітність як
за попередній звітний місяць, так і за рік з окремих видів податків. Крім того,
триває й компанія з декларування доходів громадян, отриманих протягом 2013
року. Саме тому у цей період різко зростає кількість відвідувачів Центрів
обслуговування платників.
Для
уникнення зайвого ажіотажу, черг та незручностей на період подачі звітності Центри
обслуговування платників працюватимуть у посиленому режимі за принципом „до
останнього відвідувача”.
Також за
дорученням Міністра будуть створені додаткові місця для реєстрації податкової
звітності та всі умови для того, щоб за необхідності забезпечити надання усім
бажаючим консультацій та роз’яснень щодо заповнення звітності.
У тих
Центрах, де фіксуватиметься занадто велика кількість звітуючих, Олександр
Клименко доручив організувати попередній запис відвідувачів на день та час
подачі звітності чи отримання ключа цифрового підпису.
„Я хотів би
звернутися до платників з проханням вчасно, не відкладаючи на останній день,
подати звітність. Це зекономить час як безпосередньо звітуючим, так і фахівцям
Міндоходів”, – підкреслив Міністр.
Загалом за
20 днів січня кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників склала
майже 2 млн., що майже на 350 тис. більше, ніж за весь грудень 2013 року.
Нагадуємо,
що платники податків можуть скористатися сервісом електронного декларування.
Подача звітності в електронному вигляді позбавляє декларанта необхідності
відвідування органів доходів і зборів. Для того, щоб скористатися можливостями
сервісу платникам потрібно мати відповідне програмне забезпечення та
електронний цифровий підпис, отримати який можна у відділеннях Акредитованого
центру сертифікації ключів Міндоходів безкоштовно.
В які строки подавати
річну
звітність з
податку на прибуток
Податкові декларації подаються платниками податку на прибуток,
базовим звітним періодом
для яких є:
- календарний
квартал - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім
календарним днем звітного кварталу, тобто не пізніше 10 лютого 2014
року;
- календарний рік -
протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного
року, тобто не пізніше 3 березня 2014 року.
В тому числі, платник податку на прибуток разом з річною
податковою декларацією має подавати річну фінансову звітність у порядку,
передбаченому для подання податкової декларації (п.46.2 ст. 46 ПКУ).
«Не зволікайте, подайте декларацію завчасно!», - закликає начальник Куп’янської ОДПІ у Харківській області Олена Кухтіна.
Відтепер
номер свідоцтва платника ПДВ зазначати непотрібно
«З 1 січня 2014
року змінено окремі норми Податкового кодексу України, що регламентують питання
реєстрації платників ПДВ» , наголошує начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.
Відтак, скасовано
свідоцтво про реєстрацію особи платником ПДВ та надано право платникам податку
на додану вартість отримувати витяги з реєстру платників ПДВ в органах
Міндоходів.
Звернемо увагу,
отримання витягів з реєстру не є обов’язковим!
У зв’язку з цим, з 1 січня 2014 року платники ПДВ, до внесення змін у
відповідні форми документів, не зазначають номер свідоцтва ПДВ у:
- податковій декларації з ПДВ та додатках до неї;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов’язань з
ПДВ;
- реєстрі виданих та отриманих податкових накладних;
- податковій накладній;
- інших документах, форми яких передбачали
зазначення цього реквізиту.
Отже, з 1 січня
2014 року відсутність номера свідоцтва ПДВ у звітності чи у податковій
накладній не є порушенням та не є підставою для відмови у прийманні звітності. Це стосується
також інших документів, складених після 1-го січня 2014 року, форми яких
передбачали зазначення номера свідоцтва.
При цьому
інформуємо, що зазначення платниками ПДВ, реєстрацію яких платниками податку
було здійснено до 1-го січня 2014 року, у податковій звітності з ПДВ, складеній
після 1-го січня 2014 року, номера свідоцтва ПДВ не є порушенням порядку її
заповнення.
Оподаткування спадщини
«Дохід, отриманий від операцій з продажу (обміну) не частіше одного разу на
рік житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного)
будинку, а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі,
які перебувають у власності фізичної особи – резидента або фізичної особи –
нерезидента менше трьох років, не оподатковується податком на доходи фізичних
осіб. Умова
щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не
розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину», - підкреслює заступник начальника Куп’янської ОДПІ ГУ
Міндоходів у Харківській області Інна Богатирьова.
При цьому, у
разі продажу протягом звітного податкового року більш як одного з таких
об’єктів нерухомості, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п.
172.1 ст. 172 Податкового кодексу, отриманих у спадщину, одержаний дохід буде
оподатковуватися за ставкою 5% - для фізичних осіб – резидентів та за ставками
15% (17%) - для фізичних осіб – нерезидентів.
З 2013 року діє новий
сервіс для підприємств з іноземними інвестиціями
Про це повідомила начальник Куп`янської ОДПІ Олена
Кухтіна.
З метою стимулювання інвестиційного клімату в
Україні в 2013 році запрацював новий сервіс щодо моделей господарських
операцій підприємств з іноземними інвестиціям. На звернення підприємств з іноземними інвестиціями
Куп’янська ОДПІ повідомлятиме про податкові ризики, якщо такі будуть виявлені
під час аналізу моделі господарської операції.
Відповідне звернення можна подати у паперовому вигляді або засобами
електронного зв'язку з дотриманням вимог закону щодо електронного
документообігу. Звернення повинно
містити:
- найменування підприємства, його місцезнаходження, а також адресу,
на яку необхідно надіслати висновок;
- копії документів, які підтверджуються статус підприємства з
іноземними інвестиціями;
- викладення обставин про господарську операцію яку підприємство
проводить (планує проводити) з відповідним документальним підтвердженням;
- реквізити контрагентів (найменування платника
податків, код ЄДРПОУ, реєстраційний номер облікової картки платника податків
або серія та номер паспорта фізичної особи) щодо яких підприємство бажає
отримати інформацію;
- підпис керівника або особи, яка виконує обов'язки керівника
юридичної особи - платника податку;
- перелік документів і розрахунків, що додаються до звернення.
Так ОДПІ протягом тридцяти календарних днів розглядатиме,
належним чином оформлене звернення підприємства з іноземними інвестиціями, а
також надасть вмотивований висновок.
Користуючись таким сервісом, іноземні інвестори отримають інформаційну підтримку
щодо:
відповідності інвестиційного проекту (господарської
операції) законодавству України та механізму її оподаткування, податкових
ризиків;
наявності невідповідностей в правовому статусі контрагентів (визнання
недійсними установчих документів, реєстрація підприємства на загублені
(викрадені) документи тощо);
перебування контрагента в процедурах банкрутства, припинення (ліквідації);
залучення в
схемах мінімізації податкових зобов’язань тощо.
Критерії
відшкодування ПДВ
«З 1 січня 2014 для підприємств з
позитивною податковою історією процедура буде прискорена: термін камеральної
перевірки, що є обов’язковим елементом процесу відшкодування ПДВ, скоротиться з
20 до 5 днів»0, - повідомляє начальник Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у
Харківській області Олена Кухтіна.
Також,
що Міністерство доходів і зборів підготувало проект наказу, який визначає
порядок та критерії присвоєння відповідного статусу.
Платники з
позитивною податковою історією будуть виявлятися за результатами
автоматизованого аналізу звітності до 1 числа кожного податкового місяця,
починаючи з 2014 року.
Право на
отримання «позитивного» статусу матимуть платники ПДВ, які протягом останніх
трьох років декларували суми бюджетного відшкодування, не мали випадків
анулювання реєстрації платника та своєчасно забезпечували подання звітності.
Окрім цього, претенденти повинні не перебувати у процедурі банкрутства,
не мати податкового боргу та платити своїм найманим працівникам щонайменше дві
з половиною мінімальних зарплати.
«Відокремлення
підприємств з позитивною податковою історією сприятиме спрощенню
адміністрування податків для сумлінних платників та підвищенню ефективності
системи відшкодування ПДВ в цілому», - підкреслює начальник
Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.
Бланк Декларації про доходи 2014
Наказом Міністерства доходів і зборів України № 793 від 11.12.2013
затверджено форму бланка нової декларації про майновий стан і доходи а також
інструкцію щодо її заповнення.
Дана форма декларації фактично вступає в дію з 1 січня 2014 року.
Декларація складається з 8 розділів та 7 додатків (які не є дійсними без самої
декларації). Додаток 1 містить відомості про особу, уповноважену на заповнення
декларації. А додатки з 2 по 7 заповнюються та подаються лише за наявності
доходів (або витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках.
Достовірність даних зазначених у декларації засвідчуються підписом фізособи
— платника податків, або уповноваженої на це особи, відомості про яку
зазначаються в додатку 1.
Нам
1 рік! Міністерство доходів і зборів України.
|