Павло Дроняк: З початку року виявлено близько 105 тис. найманих працівників, які працювали неофіційно
Протягом січня-серпня поточного року органами ДФС під час проведення документальних планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено в 61 відс. перевірених платників. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк. За його словами, порушникам донараховано до сплати до бюджетів близько 322 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 66 млн. грн. єдиного внеску та понад 8 млн. грн. військового збору. «Як свідчить практика роботи фіскальних органів, низка несумлінних керівників підприємств завдають збитків державі, нехтуючи вимогами законодавства. Зокрема, виплачуючи заробітну плату працівникам, посадові особи підприємств своєчасно не перераховують до бюджету податок на доходи фізичних осіб. Крім того, вони використовують працю неоформлених найманих працівників, які отримують зарплату «у конвертах» без жодних відрахувань до бюджетів», – зазначив Павло Дроняк.
Команда ДФС виборола перше місце серед силових структур у «Гонці Нації»
Збірна команда Державної фіскальної служби України посіла перше місце у Всеукраїнських змаганнях з бігу з перешкодами «Гонка нації» серед силових структур. Змагання, в яких також брали участь представники ЗСУ, СБУ та МВС, проходили на спеціальних трасах в Одесі. Учасникам довелося подолати 24 перешкоди, серед яких переворот шин, 700 м дистанції бігу по воді, блоки, пеньки, канатні сходи, тунель із шин, канат-горизонт тощо. У другому етапі змагань «Гонка нації «Забіг духу»», який відбувся у м. Буковель, учасникам довелося долати вже збільшену дистанцію до 29 км з 28 перешкодами. Призові місця знову ж таки посіли представники команди ДФС. Загалом у змаганнях взяли участь понад тисячу учасників. До збірної команди ДФС увійшли Євген Даніч, Олег Заверховський, Анатолій Троценко, Олексій Бугай та Артур Піддубняк, а очолив її Сергій Зіневич. У загальному заліку серед спортсменів-професіоналів вони посіли четверте місце.
Внутрішньою безпекою ДФС у Львівській області затримано на хабарі працівника податкової інспекції
Співробітниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Львівській області спільно з працівниками прокуратури Львівської області затримано «на гарячому» керівника відділу однієї з податкових інспекції Львівщини. Встановлено, що податківець вимагав та одержав від приватного підприємця неправомірну вигоду у сумі 5,2 тис. грн. за не нарахування останньому штрафних санкцій за виявленими правопорушеннями податкового законодавства – ведення підприємницької діяльності без відповідних дозвільних документів. За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).
На Сумщині ліквідовано конвертцентр з обігом понад 60 млн. грн.
Працівниками податкової міліції Сумської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 та ч.1 ст.205 КК України припинено діяльність конвертаційного центру. Встановлено, що групою осіб без наміру здійснення статутної діяльності зареєстровано та придбано низку транзитно-конвертаційних суб’єктів підприємницької діяльності. Безготівкові грошові кошти підприємств реального сектору економіки надходили на рахунки транзитно – конвертаційних підприємств у вигляді оплати за товарно-матеріальні цінності, після чого вказані кошти конвертувались у готівку за винятком 7-8%. Орієнтовний обіг проконвертованих коштів, через розрахункові рахунки, відкриті в банківських установах склав понад 60 млн. гривень. Ймовірні втрати бюджету складають 10 млн. гривень. Під час проведення слідчо-оперативних заходів на підставі ухвали суду проведено 5 обшуків за адресами проживання фігурантів та в офісних приміщеннях.
Харківські митники виявили велику партію наркотиків та пневматичну зброю
Сьогодні вранці в пункті пропуску «Гоптівка» в ході спільних оперативних заходів Харківської митниці ДФС та УСБУ в Харківській області, за участю співробітників УВБ ГУ ДФС у Харківській області було виявлено понад 11 кг речовини рослинного походження та 2 пневматичних пістолети. Наркотичні засоби громадянин України намагався вивезти до Росії, приховуючи в технологічних порожнинах свого авто. За вказаним фактом складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Завдяки інформації, отриманої на сервіс «Пульс», працівниками підрозділу внутрішньої безпеки ДФС викрито хабарників
15 вересня поточного року за результатами перевірки відомостей, що надійшли на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби «Пульс», працівниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області спільно з Ізюмською місцевою прокуратурою області було затримано двох інспекторів ГУ ДФС у Харківській області, які під час перевірки підприємства вимагали та одержали неправомірну вигоду. Встановлено, що за хабар у сумі 5 тисяч гривень податківці пропонували суб’єкту господарської діяльності непритягнення до відповідальності, а також зменшення штрафних санкцій та невідображення порушень в акті перевірки. За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).
ДФС проведе опитування для оцінки якості обслуговування
Понад 1,3 млн. платників податків оцінюватимуть якість обслуговування у службі. У рамках створення сучасної системи обслуговування платників податків протягом жовтня 2016 року ДФС за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва (GIZ) буде проведено широкомасштабне опитування. Це опитування дозволить ідентифікувати проблемні питання, які виникають при взаємодії громадян з фіскальними органами, та оперативно вирішити їх. Отримані результати будуть використані для підготовки плану дій з удосконалення сервісів ДФС, для навчання і мотивації працівників, що повністю відповідає стратегії розвитку ДФС на 2016-2018 роки. Опитування буде анонімним та добровільним. Усі відповіді залишаться конфіденційними і будуть використані виключно в цілях опитування. Результати опитування будуть оприлюднені на офіційному веб-порталі ДФС та сторінці ДФС у Facebook одразу після їх опрацювання.
Мирослав Продан: Співпраця України з сусідніми держави посилить боротьбу з контрабандою на кордоні
Виконуючий обов’язки заступника Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у зустрічі з Генеральним директором Європейського офісу з питань боротьби з шахрайством (EuropeanAnti-Fraud Office (OLAF) Джованні Кесслером та керівниками митних адміністрацій Румунії та Молдови, яка відбулася в м. Албіца (Румунія). Під час зустрічі сторони обговорили розвиток взаємодії ДФС з Європейським бюро з питань боротьби із шахрайством (OLAF) та митними відомствами Румунії та Молдови у сфері боротьби з митними правопорушеннями. Мирослав Продан підкреслив важливість розширення співпраці між відомствами для посилення боротьби з контрабандою та покращення роботи митних органів. «Для нас дуже важливо залучення успішного досвіду інших країн у цій сфері. Ми аналізуємо найкращі здобутки та напрацювання наших колег, аби адаптувати їх до наших реалій», - підкреслив він.
Представники ДФС та бізнес-спільноти Бельгії обговорили шляхи залучення інвестицій в Україну
Ведення бізнесу в Україні, заходи ДФС у напрямі стимулювання підприємницької діяльності та шляхи залучення в Україну інвестицій обговорювалися під час Бельгійсько-українського бізнес-форуму на тему: «Податковий та митний контроль: передова практика як ключ залучення інвестицій та сприяння торгівлі». Участь у заході взяли представники ДФС, Посольства Бельгії, Європейської Бізнес Асоціації та органів виконавчої влади України. Представники фіскальної служби ознайомили присутніх з основними напрямами роботи служби та планами стосовно покращення ведення бізнесу в Україні. Так, зокрема, за словами директора департаменту адміністративно-судового оскарження та судового супроводження ДФС Дмитра Донця, сьогодні в ДФС триває інституційна реформа, яка розроблена за підтримки МВФ. Вона передбачає широкомасштабне запровадження електронних сервісів, поліпшення якості обслуговування великих платників, збільшення податкових зборів, удосконалення управління, боротьбу з корупцією, посилення податкового та митного аудиту, модернізацію митного і податкового адміністрування та підвищення продуктивності. Реалізація цих заходів, вважає посадовець, дозволить створити умови для ефективної роботи сумлінного бізнесу в Україні та створить перешкоди у діяльності махінаторів та нечесних підприємців.
ДФС готує інвестиційний проект на розбудову пунктів пропуску на українсько-польському кордоні
Уряд планує виділити Державній фіскальній службі України кошти на фінансування Проекту з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури та облаштування пунктів пропуску з отриманого кредиту Уряду Польщі на умовах пов’язаної допомоги. Відповідний законопроект направлено до Верховної Ради України. Наразі фахівці ДФС готують інвестиційний план використання зазначених коштів. Крім того, на найближчому засіданні Комісії з питань пунктів пропуску та прикордонної інфраструктури українсько-польської Міжурядової координаційної ради буде розглянуто питання щодо розширення мережі прикордонних пунктів пропуску на українсько-польському державному кордоні. Так, зокрема, передбачено відкриття нового пункту пропуску „Нижанковичі – Мальховичі” у рамках Угоди у формі обміну нотами між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польща про створення на українсько-польському державному кордоні міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення Нижанковичі – Мальховичі від 19.09.2012.
Мирослав Продан: Інформаційно-технологічне удосконалення – один з кроків реформування митниці
За рахунок удосконалення інформаційно-технологічної бази та обладнання, необхідного для проведення ефективної митної реформи, будуть зменшені прояви корупції. Як повідомив в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан, про це йдеться у звіті моніторингової місії Митної та прикордонної служби США. «Рекомендації фахівців США в цій галузі передбачають збільшення можливостей для забезпечення виконання митного законодавства та зменшення впливу людського фактору на митні процеси», - зазначив Мирослав Продан. У звіті зазначається, що існуюча митна ІТ-система потребує удосконалень, у т.ч. залучення додаткового персоналу для належного функціонування ІТ-системи сучасного зразка. «Передбачено й подальший розвиток системи єдиного вікна для подання всієї документації, необхідної для експорту та імпорту, яка забезпечує низку можливостей для прийняття рішень в режимі реального часу і зменшує можливості для корупції», - підкреслив Мирослав Продан.
Роман Насіров: За зниженими ставками акцизу розмитнено більше 6 тисяч автомобілів
Після набуття чинності закону, який передбачає зниження ставок акцизного збору на вживані транспортні засоби, було розмитнено більше 6 тисяч імпортних автомобілів з преференцією по акцизу «172». Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров. «З моменту набуття чинності закону України №1389 про тимчасове зниження ставки акцизу на вживані автомобілі процедуру розмитнення за новими правилами вже пройшли 6008 вживаних автомобілів. Загальна сума коштів, сплачених за розмитнення цих транспортних засобів – майже 270 млн гривень», - зазначив Роман Насіров.
На Харківщині викрито виробництво контрафактного пального. Вилучено ТМЦ вартістю понад 11 млн. грн.
Працівниками податкової міліції Харківської області в рамках проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження за ст.204, ст.212 КК України припинено діяльність потужного незаконного виробництва контрафактного пального, а також ліквідовано «схему» його реалізації. Встановлено, що службовими особами одного з підприємств області на власних виробничих потужностях організовано діяльність з незаконного виробництва, зберігання та реалізації контрафактного пального. У подальшому вказане пальне реалізовувалось підприємствам Харківської та сусідніх областей. На підставі ухвал суду проведено обшуки на виробничих територіях, у місцях зберігання та реалізації контрафакту. За результатами обшуків з незаконного обігу вилучено 140 тонн рідини з характерним запахом бензину (3 млн. 100 тис. грн.), 48 тонн рідини з характерним запахом ДП (952 тис. грн.), вантажний автомобіль „Рено” з цистерною (780 тис. грн.), яким здійснювалось транспортування ПММ і обладнання, що забезпечує масове виробництво пально-мастильних матеріалів (6 млн. 200 тис. грн.), комп’ютерну техніку та фінансово-бухгалтерську документацію. Загальна орієнтовна вартість вилучених ТМЦ складає 11 млн. 32 тис. гривень.
Експерти США пропонують підвищити операційний контроль митників за товарами, які переміщуються через кордон
Працівники митних органів фіскальної служби невиправдано обмежені в повноваженнях на здійснення контролю та вжиття заходів із забезпечення виконання митних правил у процесі митного очищення. Таку думку висловили представники моніторингової місії Митної та прикордонної служби США у своєму звіті. Як вважають експерти США, українські митники знаходяться під впливом значної кількості обмежень та надмірної залежності від недосконалих параметрів систем управління ризиками. Це, у свою чергу, призводить до невеликої кількості перевірок та недостатнього нагляду. «У своєму звіті представники місії рекомендують прийняти необхідні норми законодавства і розробити стандартні операційні процедури, які дозволятимуть митникам вживати належних заходів із забезпечення виконання митних правил для отримання достатньої інформації про товари, що ввозяться на територію України», – розповів в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан. За його словами, пропонується скасувати встановлену законодавством процедуру митного оформлення товарів в режимі «внутрішнього транзиту» і натомість передати усі ці функції в пункти пропуску через державний кордон та припинити проведення розмитнення товарів на внутрішніх митницях. При цьому ресурси ліквідованих митних об’єктів перемістити в ті пункти пропуску, які потребують додаткового забезпечення через великий попит на послуги.
Переможець тендера на постачання вугілля держпідприємствам ухилився від сплати 5 млн. грн. ПДВ
Працівниками податкової міліції Донецької області до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, основним видом діяльності якого є неспеціалізована оптова торгівля. У 2014 році вказане підприємство виграло тендер щодо постачання переробленого рядового кам’яного вугілля та кам’яного вугілля марки ДГ для підприємств паливно-енергетичного комплексу України. Отримавши бюджетні кошти службові особи підприємства-фігуранта справи протягом 2014 – 2015 років перерахували їх частину на рахунки підприємств з ознаками фіктивності за нібито придбане вугілля, відповідно відобразивши у бухгалтерському та податковому обліку підприємства вказані безтоварні операції. Такі дії призвели до ухилення від сплати 5 млн. грн. ПДВ. Тривають слідчі дії.
Роман Насіров: ДФС провела більше 6 тисяч зустрічей з громадськістю
ДФС провела більше 10 тисяч заходів із інститутами громадянського суспільства та громадянами. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров. «Зокрема, на постійній основні відбуваються зустрічі з громадськістю. За підсумками діяльності у січні-серпні 2016 територіальним органами ДФС проведено 6 тисяч таких зустрічей», - повідомив очільник відомства. Крім того, з початку року організовано майже 4 тисячі круглих столів, 83 конференції, 16 форумів та 119 громадських слухань. «Представники ДФС України взяли участь у більше, ніж 2 тисячах заходів, організованих інститутами громадянського суспільства. Також за 8 місяців 2016 року проведено 40 засідань громадських рад, що упродовж цього періоду функціонували на регіональному рівні», - зазначив Роман Насіров. «Громадяни активно залучаються до обговорення проблемних питань, пов’язаних з роботою фіскальних органів. У свою чергу, ДФС завжди аналізує та враховує надані пропозицій», - додав посадовець.
PROZORRO планує проводити аукціони з продажу об’єктів малої приватизації
Про це повідомив проектний менеджер Prozorro Олексій Соболєв на своїй сторінці в Facebook. «Продовжуємо процес розширення на інші державні органи. Цього тижня обговорювали декілька нових напрямків: прозорі аукціони для малої приватизації (потрібно продати кілька тисяч невеликих державних підприємств), оренда державного майна, реалізація непрофільного майна. Для певних процедур доведеться міняти закон, інші процедури можуть бути змінені шляхом постанов Кабміну або Фонду держмайна», — написав він. За словами Соболєва, необхідні законодавчі зміни вже знаходяться в процесі розробки. Міністерство економічного розвитку і торгівлі планує до кінця 2016 року реалізувати пілотний проект продажу майна державних підприємств, включаючи списані і непрофільні активи, через систему Prozorro. Фонд гарантування вкладів фізичних осіб прийняв 14 заявок на акредитацію протестованих електронних майданчиків, на яких будуть проводитися торги з продажу активів неплатоспроможних банків балансовою вартістю 440 мільярдів гривень за принципом системи електронних державних закупівель Prozorro. Фонд держмайна в 2016 році планує виставити на приватизацію 450 об’єктів державної власності, з яких 20 є великими підприємствами, 50 – середні компанії, 380 – об’єкти малої приватизації.
Вийшов новий номер журналу «Вісник. Рейтинг»
На початку вересня поточного року у видавництві ДП «СВЦ» вийшов друком другий номер українського фінансово-економічного журналу «Вісник. Рейтинг», присвячений питанням розвитку енергетичного сектора економіки. У номері опубліковано ТОП-100 платників податків, які сплатили найбільші обсяги коштів до скарбниці. Зокрема, ТОП-50 платників податків, які працюють у галузі енергетики, а також ТОП-50 платників податків, які представляють Херсонську та Запорізьку області. Наприкінці кожного з розділів випуску надано інформацію, що містить підсумки у вигляді рейтингів підприємств за сумою сплачених податкових платежів. Ретельно проаналізувавши наведені дані, можна чітко зрозуміти, яка з компаній, сплачуючи податки, привносить найвагоміший внесок у розвиток держави. Щодо підприємств, від яких не отримано згоду на оприлюднення їхніх показників, дані наведено лише з приросту сум сплати податкових платежів за перше півріччя 2016 р. порівняно з відповідним періодом 2015 р. та наявного податкового боргу. Що стосується решти підприємств, — наведено абсолютні цифри. Таким чином, спостерігається тенденція до дедалі більшої відкритості представників бізнесу для суспільства.
Україна отримала пакет реформ
Стратегічна група радників з підтримки реформ розробила і передала політичним лідерам України пакет реформ по зміцненню стабілізації та економічного зростання в Україні. Про це заявив співголова Стратегічної групи радників з підтримки реформ, відомий економіст і політик Лєшек Бальцерович в інтерв’ю Українській правді. «Останні кілька місяців ми працювали над пакетом рішучих реформ, в якому визначили суть змін, необхідних для зміцнення стабілізації та економічного зростання в Україні. Цей пакет готовий і був переданий політичним лідерам України. Тепер почалася найголовніша фаза - впровадження. Програм в Україні було багато, але з їхнім впровадженням завжди не дуже добре... Я впевнений, 2016 - останній рік для прискорення реформ в Україні перед виборами 2019 року. Чим довше затягувати, тим важче з економічної та політичної точки зору», — сказав він. За словами Бальцеровича, реформи краще проводити пакетно, і саме це показує міжнародний досвід. Тоді зберігається внутрішня логіка між реформами — приватизація, стабілізація економіки, дерегуляция, боротьба з корупцією тощо. Парламент легше голосує за весь пакет, ніж за окремі закони.
За 4-5 років матимемо достойні зарплати та пенсії
За умови зростання економіки. Очільник уряду Володимир Гройсман на зустрічі з регіональними ЗМІ заявив, що українці отримуватимуть достойні зарплати та пенсії за кілька років за умови зростання економіки. «За великим рахунком, через 4-5 років ми повинні вийти в позицію достойних зарплат та пенсій, найменшого споживання ресурсів та енергонезалежності, коли добуватимемо власний газ і не будемо купувати його за валюту, все це має йти від нормального розвитку економіки», — сказав Гройсман.
Міністерство фінансів оприлюднило попередню версію пакету змін до податкового законодавства
На сьогодні дана версія активно обговорюється з громадськими експертами та представниками іноземних та українських бізнес-асоціацій. Паралельно Мінфін опрацьовує запропоновані ними зауваження та пропозиції. Над законопроектом працювала робоча груп, до якої увійшли представники бізнесу, Мінфіну, ДФС, народні депутати та громадські експерти. Планується, що уже найближчим часом законопроект буде подано на розгляд Кабміну та відповідно до Верховної Ради. Мінфін уже опубліковував попередню версію законопроекту 09 серпня 2016 для ознайомлення з нею громадськості та висловлення пропозицій. Окрім того, 07 вересня Міністр фінансів О. Данилюк представив оновлений варіант з урахуванням пропозицій усіх стейкхолдерів у Комітеті Верховної Ради з питань митної та податкової політики. Отримавши нові пропозиції Мінфін представив громадським експертам презентацію оновленої робочої версії змін 20 вересня. Цю версію активно підтримали Американська торгівельна палата, Всеукраїнське об’єднання підприємців малого та середнього бізнесу «Фортеця», Європейська бізнес асоціація, Спілка українських підприємців, а також об’єднання громадських експертів Реанімаційного Пакету Реформ, до складу якого входять провідні дослідницькі центри та громадські організації.
Світовий банк пропонує усунути фіскальні ризики
У Світовому банку заявляють про необхідність розширення в Україні бази оподаткування, а також реформування пенсійної системи. «Для забезпечення макроекономічної стабільності необхідно буде усунути найважливіші джерела фіскального ризику: розширити базу оподаткування, реформувати пенсійну систему, зменшити квазі-фіскальні дефіцити та відновити стабільність фінансового сектора», — зазначають у СБ. Крім того, для поступового зменшення державного боргу в майбутньому Україні доведеться здійснити системну фіскальну консолідацію, підкріплену структурними реформами. У іншому випадку доведеться вдатися до скорочення видатків та активного залучення коштів на внутрішньому ринку. «Попри те, що у 2015 році вдалося суттєво знизити дефіцит бюджету, ситуація у цій сфері залишається складною: за прогнозами, дефіцит бюджету з урахуванням НАК «Нафтогаз України» сягне у 2016 році майже 4%. Для поступового зменшення державного боргу з одночасним сприянням розвитку в майбутньому доведеться здійснити системну фіскальну консолідацію, підкріплену структурними реформами», — йдеться у записці банку.
Мирослав Продан: Проект Twinning спрямований на створення європейських правил та процедур на кордоні України
Виконуючий обов’язки заступника Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь в урочистій церемонії відкриття проекту міжнародної допомоги Twinning «Підтримка прикордонної служби України у подальшому запровадженні принципів інтегрованого управління кордонами, зокрема у сфері перевірки документів та виявлення викрадених автомобілів». Мирослав Продан наголосив на важливості подібних проектів: «Із січня 2016 року аналогічний дворічний проект почав реалізовуватися і в Державній фіскальній службі. Для нас, як і для прикордонників, допомога з боку Європейської Комісії та країн-членів ЄС надзвичайно важлива». «Ми вдячні ЄС за підтримку у реформуванні української митниці відповідно до європейських стандартів», - підкреслив посадовець.
Державі відшкодовано 7,3 млн. грн. збитків у кримінальному провадженні за фактом ухилення від сплати податків
Працівниками податкової міліції м. Києва проводилось досудове розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.212 КК України зафактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах. Встановлено, що посадові особи підприємства, яке здійснює діяльність у сфері надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна у 2014 році фальсифікували податкову звітність при здійсненні операцій з відчуження нерухомого майна в АР Крим. Такі дії призвели до ухилення від сплати 7,3 млн. гривень податку на прибуток та ПДВ. Відшкодування завданих державі збитків забезпечено в повному обсязі.
«Податок на популізм»: як його ліквідують
Кабінет міністрів України затвердив пілотний проект скасування державного регулювання цін на харчові продукти, який розпочнеться 1 жовтня 2016 року й завершиться 1 січня 2017 року. Таку інформацію оприлюднено на сторінці Facebook Мінекономрозвитку. Завдяки цьому рішенню бізнес зможе заощадити сотні мільйонів гривень на адмініструванні. Саме таку ціну виробники і ритейлери платять сьогодні за те, щоб виконувати застарілі пострадянські вимоги. «На період пілотного проекту українські фермери, виробники, а також торговельні мережі звільняються від обов’язкової декларації (а де-факто дозволу) зміни цін і примусового встановлення націнки», – йдеться у повідомленні. У відомстві зауважують, що регулювання цін є «годівницею» для чиновників і не лише не сприяє їх стриманню, а навпаки, провокує зростання. Низькі ціни на так звані соціальні продукти трималися не завдяки, а всупереч адміністративному тиску. По суті, – це прихований «податок на популізм», який втрачає сенс в умовах ринкової економіки, – наголошують у Мінекономрозвитку. «За даними досліджень, у середньому ціни на регульовані товари зростають на 20% швидше, ніж на інші продукти», – стверджують у міністерстві. Так, з 2003 року зростання цін на соціально значущі харчові продукти значно випереджає середній показник зростання цін за всіма харчовими продуктами.
Представники ДФС та бізнес-спільноти Бельгії шукають шляхи залучення інвестицій в Україну
Ведення бізнесу в Україні, заходи ДФС у напрямі стимулювання підприємницької діяльності та шляхи залучення в Україну інвестицій обговорювалися під час Бельгійсько-українського бізнес-форуму на тему: «Податковий та митний контроль: передова практика як ключ залучення інвестицій та сприяння торгівлі». Участь у заході взяли представники ДФС, Посольства Бельгії, Європейської Бізнес Асоціації та органів виконавчої влади України. Представники фіскальної служби ознайомили присутніх з основними напрямами роботи служби та планами стосовно покращення ведення бізнесу в Україні. Так, зокрема, за словами директора департаменту адміністративно-судового оскарження та судового супроводження ДФС Дмитра Донця, сьогодні в ДФС триває інституційна реформа, яка розроблена за підтримки МВФ. Вона передбачає широкомасштабне запровадження електронних сервісів, поліпшення якості обслуговування великих платників, збільшення податкових зборів, удосконалення управління, боротьбу з корупцією, посилення податкового та митного аудиту, модернізацію митного і податкового адміністрування та підвищення продуктивності. Реалізація цих заходів, вважає посадовець, дозволить створити умови для ефективної роботи сумлінного бізнесу в Україні та створить перешкоди у діяльності махінаторів та нечесних підприємців. Крім того, для залучення інвесторів в Україну в ДФС створено Офіс великих платників податків, в якому обслуговування бізнесу здійснюється на високому рівні з урахуванням потреб клієнтів. Для платників запроваджуються нові електронні сервіси та послуги, які полегшують процеси звітування, отримання довідок та інших послуг.
у ВР пропонують по-іншому підвищувати тютюнові акцизи
Для державної казни вигідніше підвищувати ставку, а не адвалерну, вважають у Комітеті з питань податкової та митної політики. Такий підхід гарантовано забезпечить держбюджет доходами, незалежно від маніпуляцій з цінами на тютюнові вироби. «Треба йти європейським шляхом. Практично всі країни Євросоюзу збільшували саме фіксовану частину акцизу. 23 з 28 країн ЄС адвалорну частину, навпаки, знизили до мінімуму. Україна ж намагається йти наперекір цій тенденції», - констатує голова Комітету Ніна Южаніна. При цьому народний депутат застерігає: підвищення адвалорної ставки може призвести навіть до втрат держбюджету. «У разі підвищення адвалору втрати держбюджету від недоплати податку та зменшення обсягів реалізації можуть бути вищими, ніж економічний ефект від зростання ставок. Фактично всі великі виробники тютюнових виробів (крім Imperial Tobacco), які також входять до десятки найбільших платників податків України, проти підвищення адвалорної складової. Ми в минулому році на багатьох робочих групах публічно обговорювали це питання, і ось знову наступаємо на ті ж граблі», — згадує Ніна Южаніна. Нагадаємо, поданий урядом законопроект №5132 зокрема пропонує підвищення адвалорної (процентної) частини акцизу на тютюнові вироби з 12 до 15%.
У 2016 році митниці ДФС спрямували на ремонт доріг більше 850 млн. гривень
Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров. Він розповів про результати реалізації експерименту на митниці, спрямованого на модернізацію інфраструктурних об’єктів. «Митниці Волинської, Одеської, Чернівецької, Львівської областей та міста Києва, які беруть участь у «дорожньому експерименті», за вісім місяців 2016 року спрямували на реконструкцію та ремонт доріг 854 млн. грн.», — повідомив очільник відомства. «Результати експерименту засвідчують, що подібна ініціатива є ефективною та має хороші перспективи», — наголосив посадовець. Роман Насіров нагадав, що з вересня в Україні реалізується безпрецедентний експеримент, спрямований на розвиток інфраструктури зазначених регіонів, — 50% від суми перевиконання щомісячних планових митних платежів направляється у спеціальні фонди відповідних регіональних бюджетів. Пілотний проект торкнувся спочатку Одеської, Волинської, Львівської та Чернівецької областей, а в січні цього року до нього приєднався Київ. «Найбільшу ефективність у цьому році продемонстрували Київська міська, Львівська та Чернівецька митниці — за січень-серпень на ремонт доріг було спрямовано відповідно 313 млн. грн., 283 млн. грн. та 158 млн. грн.», — зазначив Голова ДФС. Азартні ігри — під контроль
Мінфін розробляє проект щодо легалізації грального бізнесу. Про це заявив міністр фінансів України Олександр Данилюк. «Я за легалізацію ігорного бізнесу і готовий піти на будь-який варіант, який пройде через Верховну Раду. Ми працюємо над законопроектом. Нам необхідно виводити гральний бізнес з тіні», — наголосив очільник фінансового блоку. Нагадаємо, що в 2015 році Кабмін вніс у парламент законопроект про легалізацію казино, букмекерства і лотерей. Тоді законопроект не був підтриманий депутатами.
ДФС планує об’єднати звітність
У відомстві закликають платників податків поділитися власним баченням щодо розробки єдиної звітності з єдиного соціального внеску і податку на доходи фізичних осіб. З метою розвитку партнерських відносин з бізнесом і громадянами, вивчення питання сприйняття платниками проектів об’єднання звітності з податку на доходи фізичних осіб та з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на сайті ДФС та його територіальних органів запроваджено громадське обговорення цього питання шляхом анкетування, проведення опитування платників податків та отримання інформації у режимі інтерактивного спілкування. На сьогодні в опитуванні взяли участь понад 7 тисяч платників (що становить менше 1% від кількості зареєстрованих), з них 98,8% респондентів підтримують об’єднання форм звітності. Враховуючи, що зазначене питання є особливо актуальним, зокрема для податкових агентів, у відомстві запрошують всіх платників податків проявити активність та взяти участь в обговоренні, висловивши таким чином власне бачення щодо розробки єдиної звітності з єдиного соціального внеску і податку на доходи фізичних осіб. Водночас, як зазначають у ДФС, для об’єднання та подання єдиної звітності з єдиного соціального внеску і податку на доходи фізичних осіб, їх сплати загальною сумою необхідно внести відповідні зміни до Податкового кодексу України, Закону України від 08 липня 2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та інших законодавчих та нормативно-правових актів.
Керівник Харківської митниці ДФС Андрій Танцеров зустрівся з представниками Європейської Бізнес Асоціації
На зустрічі також були присутні представники бізнесу Харківського регіону – члени ЄБА та представники державних контролюючих органів в Харківській області. Під час заходу обговорювались питання впровадження, практичного застосування та проблемні питання, які виникають під час роботи митниці та інших контролюючих органів за принципом «єдиного вікна». Більшість з присутніх цікавились питанням, які ж переваги для бізнес-спільноти надає перехід до роботи за принципом «єдиного вікна», а також висловлювали побажання щодо подальшого вдосконалення роботи зазначеного механізму. Андрій Танцеров зазначив, що тільки за допомогою конструктивного діалогу та взаємодії між суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та контролюючими органами, можливе ефективне запровадження в життя нововведеної системи.
«Металевий» бізнес за невеликі гроші
В промисловій зоні Харкова податківці виявили підприємство з п’ятьма працівниками та фізичну особу–підприємця з одним найманцем, які здійснювали «металевий» бізнес. Виготовлення металевих конструкцій, оптова торгівля металом і металевими виробами - вся ця діяльність здійснювалась з мінімальною кількістю робітників, які, в свою чергу, отримували мінімальну зарплатню – 1 450 гривень. Про все це у фіскальній службі дізналися, здійснивши до перевірочний аналіз господарської діяльності та звітів, наданих до податкової інспекції. Керівником інспекції, де знаходяться на обліку суб’єкти господарювання, було прийняте рішення про проведення фактичної перевірки. За її результатами і підприємством, і підприємцем оформлено на роботу 3 та 4 наймані особи відповідно. У фіскальній службі регіону відзначають, що робота по легалізації робочих місць та виплачених доходів громадянам, триває.
Обережно – підробка!
Головне управління фіскальної служби повідомляє, що внаслідок вживання алкогольних напоїв, зокрема горілки "Пшенична" виробництва ТОВ "Олександрія БЛІГ" у Вовчанському, Ізюмському і Харківському районах Харківської області загинуло 11 осіб (за повідомленням прокуратури Харківської області). Ще декілька людей в тяжкому стані знаходиться в лікарнях. На даний час встановлені власники торгівельних точок, в яких здійснювався продаж смертельного алкоголю. Проводиться розслідування за фактом незаконного виготовлення товарів з недоброякісної сировини, що призвело до отруєння людей. Звертаємося до вас з попередженням, ні в якому разі не купувати алкогольні напої невідомого походження, без акцизних марок, у сумнівних точках продажу, а також попередити своїх знайомих про тяжкі наслідки вживання фальсифікату та бути пильними. У разі виявлення фактів продажу, просимо НЕГАЙНО ПОВІДОМЛЯТИ Головне управління фіскальної служби Харківської області за телефоном – (057) 706-14-76 цілодобово.
На Харківщині податківці виявили "фермера-сверхлюдину"
В результаті проведення операції «Урожай», яка наразі триває в регіоні та направлена на упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання аграрного сектору, співробітники фіскальної служби виявили незвичайного фермера. Чолов’яга один власноруч обробляв більше тисячі гектарів родючої слобожанської землі. І все було б нічого, якби не його унікальні можливості. Адже, погодьтеся, обробити стільки землі та зібрати власноруч чималенький урожай, для звичайної людини досить важко. Принаймні все так виглядало на паперах. Адже у звітах, які фермер надавав до податкової інспекції, штатна чисельність найманих робітників на підприємстві складала одну особу. Такий факт зацікавив фахівців Харківської ОДПІ, тож вони ретельно проаналізували його господарську діяльність та прийняли рішення про проведення перевірки. А ось у результаті перевірки і з’ясувалось, що винахідливий підприємець все ж таки мав помічників. Але нелегальних. Вісім осіб. І трудові угоди він з ними уклав, але знов таки на папері. При цьому повідомлення до податкової інспекції про прийняття на роботу найманих робітників, так і не надав. Дану інформацію було передано до органів прокуратури та управління праці для вжиття заходів в межах компетенції.
Порушників закону затримали на кордоні
Співробітники податкової міліції Харківщини спільно з працівниками Харківського прикордонного загону в рамках операції «Рубіж-2016» за один день встановили 2 факти переміщення товарів поза митним контролем. Про це розповідає перший заступник начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов. 42-річного громадянина Російської Федерації правоохоронці зупинили на території України саме у той час, коли чоловік намагався пішки перемістити через державний кордон товари народного споживання. Загальна вартість вилученого жіночого одягу, який направлявся до Росії, склала близько 39,5 тис. грн. В цей же день правоохоронці затримали ще одного «бізнесмена». У 26-річного мешканця Харківської області вилучено верхній одяг, який він намагався перемістити через державний кордон, оминаючи пункти пропуску, на загальну суму у 34 тис. грн. «Відносно кожного правопорушника складено адміністративний протокол за ч.1 ст. 482 Митного кодексу України», - зазначає Андрій Бєжанов.
Чи має право ФОП подавати звітність в електронному вигляді до контролюючого органу?
Підпунктом «в» п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Фізична особа – підприємець має право подати звітність в електронній формі лише за формами податкової звітності, розміщеними на сайті ДФС України. Реєстр форм звiтних документiв платникiв податкiв юридичних та фiзичних осiб для занесення до електронної бази звiтних документiв можна знайти на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.
Актуально для платників єдиного внеску: про рахунки для його сплати!
Головне управління ДФС у Харіквській області звертає увагу, що Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове держав- не соціальне страхування у розрізі областей розміщено на головній сторінці веб-порталу ДФС України у розділі «Законодавство» – підрозділ «ЄСВ» за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/214641.html Для отримання інформації щодо рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, що обліковуються в органах ДФС Харківської області, необхідно завантажити у Додаткових матеріалах: «Харківська область».
Вартість нагород не оподатковується ПДФО
Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області нагадує, що статтею 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначені доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, та не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО). Так, відповідно до підпункту 165.1.38 пункту 165.1 статті 165 Кодексу не оподатковуються ПДФО вартість орденів, медалей, знаків, кубків, дипломів, грамот та квітів, якими відзначаються працівники, інші категорії громадян та/або переможці змагань, конкурсів. Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»
Салтівська ОДПІ нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua). Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам. Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації. Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням: http://acskidd.gov.ua/r_kor
З початку року органами ДФС Харківщини видано понад 6000 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами
За вісім місяців 2016 року Головним управлінням ДФС у Харківській області видано 6030 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (взагалі станом на 1 вересня поточного року діє 8928 ліцензій). Крім того, ведеться систематичний контроль за суворим дотриманням норм чинного законодавства щодо роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Так, станом на 01.09.2016 р. анульовано 390 ліцензій.
До уваги декларантів і митних брокерів: щодо коду документа!
При декларуванні упаковок, етикеток, марок акцизного податку та інших подібних товарів, що ввозяться у митному режимі тимчасового ввезення на безоплатній основі на підставі зовнішньоекономічних договорів (контрактів) щодо комерційної операції та у подальшому будуть вивезені за межі митної території України разом з відповідними товарами, переміщення яких є комерційною операцією, відомості про відповідний зовнішньоекономічний договір (контракт), умовами якого передбачені комерційна операція щодо основних товарів та безоплатне переміщення таких інших товарів, вносяться до графи 44 митної декларації під кодом документа «4000» «Некласифікований зовнішньоекономічний договір (контракт)» відповідно до Класифікатора документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій» з внесеними змінами та доповненнями. При вивезенні таких товарів разом з товарами, переміщення яких є торговою операцією, відомості про відповідні договори (контракти) зазначаються у загальному порядку.
ДФС про нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)»
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) повідомила про доопрацювання в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) режиму «Введення звітності» у частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма 1-РА (місячна)) та Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма 1-РТ (місячна)). Заповнення форм звітів здійснюється з використанням кодів продукції та кодів адміністративно-територіальних одиниць відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.03.2016 №340/27470). Звіт за формою 1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання. Звіт за формою 1-РТ складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за місцем реєстрації суб’єкта господарювання. Нагадуємо, що вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Не забуваємо реєструвати касовий апарат!
Салтівська ОДПІ нагадує фізичним особам – платникам єдиного податку другої і третьої груп про те, що у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. гривень, застосування реєстратора розрахункових операцій є обов’язковим. Відповідно до ст.292 Податкового кодексу України, доходом платника єдиного податку для фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням доходу понад 1 млн. гривень, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку. Звертаємо увагу, що відповідно до статті 17 Закону України від 6.07.95 року № 265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” у разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту не проведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: вчинене вперше – 1 гривня; за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих товарів чи послуг.
Оподаткування спадщини
Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи подарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регулюється ст. 174 Податкового кодексу України. Відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 цього кодексу – 5%. Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Окрім цього, даний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%. Відповідальними за утримання та сплату військового збору до бюджету є особи, визначені ст. 171 Податкового кодексу України. Відтак дохід, отриманий платником податку – фізичною особою-резидентом (спадкоємцем), який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, у результаті прийняття спадщини на підставі рішення суду, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%. При цьому спадкоємцю необхідно відобразити такий дохід у річній податковій декларації.
Фіскальна служба не видає довідки фізичній особі, про те, що вона не зареєстрована як суб’єкт господарювання
З метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до Закону України 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) із змінами і доповненнями створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР). Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом № 755, за їх надання стягується плата (частина перша ст. 11 Закону № 755) Відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 755 забезпечення ведення ЄДР та надання відомостей з нього належить до повноважень суб’єктів державної реєстрації. Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань затверджений наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5. Слід зазначити, що розпорядником ЄДР є Міністерство юстиції України, яке запровадило он-лайн сервіс отримання відомостей з ЄДР через офіційний веб-сайт за адресою:https://usr.minjust.gov.ua
Як отримати витяг із Реєстру платників єдиного податку
Як повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Салтівської ОДПІ Оксана Редя, фізична особа – підприємець на єдиному податку, яка виявила бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинна звернутися із запитом про отримання такого витягу до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси. Заява на отримання витягу подається за формою встановленого зразка, на підставі якої видається витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру. «Саме витяг з реєстру є підставою для підприємств, які придбають або отримають послуги від "єдинників", для неутримання ПДФО та військового збору з суми оплати за товар або послугу, якщо у цьому витязі вказані відповідні види діяльності», - зауважує посадовець. Заяву на отримання витягу необхідно подати до Центру обслуговування платників за місцем реєстрації. Вже наступної доби Витяг з Реєстру платників єдиного податку можна отримати в ЦОП, до якого була подана заява.
Пенсійний збір з купівлі валюти можуть скасувати у листопаді – міністр фінансів Міністр пояснив, що в поточному проекті бюджету цей збір передбачений, оскільки бюджет базується на чинній базі, проте ще є час, щоб відкоригувати проект Скасування збору до Пенсійного фонду з операцій купівлі готівкової іноземної валюти можливе в листопаді, після чого уряд відкоригує проект державного бюджету України на наступний рік. Про це заявив міністр фінансів України Олександр Данилюк в ефірі каналу 3S.TV. Відповідаючи на запитання про те, чому в бюджеті передбачено надходження від пенсійного збору з купівлі валюти, тоді як скасування цього збору передбачено в меморандумі з Міжнародним валютним фондом, міністр зазначив, що останньої версії меморандуму з МВФ ще немає, оскільки він не оприлюднений Фондом, але при цьому підтвердив, що питання скасування пенсійного збору дійсно обговорювалося під час підготовки документа. «Позиція Мінфіну – цього не робити, тому що це зниження доходів бюджету. Але ми це підтримали, тому що розуміємо, що цей крок спрямований, щоб ліквідувати тіньові обороти. Тому ми це підтримали і десь, якщо не помиляюся, у листопаді маємо запровадити», - сказав Данилюк. Міністр пояснив, що в поточному проекті бюджету цей збір передбачений, оскільки бюджет базується на чинній базі, проте ще є час, щоб відкоригувати проект.
Оприбуткування надлишку чи списання втрати палива: що з акцизом?
Перелік операцій, які є об'єктом оподаткування акцизним податком, визначено п. 213. ПКУ. Зокрема, це операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що: отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних; ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією; вироблені в Україні, реалізація яких є об'єктом оподаткування відповідно до пп. 213.1.1 ПКУ, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в ЄРПН. Такий облік отриманого та витраченого (реалізованого) пального ведеться з метою виявлення об'єкта оподаткування акцизним податком, а саме - обсягів перевищення витраченого (реалізованого) пального над отриманим. При цьому якщо обсяги реалізованого (витраченого) пального не перевищують обсяги отриманого пального від інших платників акцизного податку, за які сплачено акцизний податок, то у підприємства не виникатиме об'єкта оподаткування відповідно до пп. 213.1.12 ПКУ. (Лист ДФСУ від 14.09.2016 р. №20085/6/99-99-15-03-03-15).
У Києві заборонили продаж алкоголю в нічний час
У Києві заборонили продаж алкогольних напоїв з 23:00 до 10:00. Відповідне рішення Київська міська рада прийняла 22 вересня, на засіданні, яке транслювалося на сайті Київради. Заборона алкоголю в Києві у нічний час діє всюди, крім закладів громадського харчування. Так, за порушення заборони пропонується позбавляти продавців ліцензій на реалізацію алкогольних і тютюнових виробів. "Проект рішення розроблений у відповідь на численні вимоги громадян з метою зменшення кількості правопорушень у нічний час, зниження на території міста Києва рівня алкоголізму, перш за все молодіжного, підвищення ефективності боротьби з точками незаконного продажу алкоголю, підвищення загального рівня здоров'я жителів міста Києва", - йдеться в пояснювальній записці до документа.
Зарплата працівника-інваліда не перевищує мінімальну: що з ЄСВ?
Для підприємств, установ та організацій, інших юридичних осіб, в яких працюють інваліди, ЄСВ встановлюється у розмірі 8,41% бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів. Для підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема, товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50% загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25% суми витрат на оплату праці, ЄСВ встановлюється у розмірі 5,3 % бази нарахування ЄСВ. Для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50% загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків суми витрат на оплату праці, ЄСВ встановлюється у розмірі 5,5 % бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів. Тобто, якщо розмір заробітної плати працівника – інваліда, який працює на підприємстві, в установі або організації, де застосовуються ставки 8,41%, 5,3% та 5,5%, не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, то нарахування ЄСВ здійснюється роботодавцем із суми фактично нарахованої заробітної плати такому працівнику. Зверніть увагу! Ставка ЄСВ у розмірі 8,41% застосовується тільки для нарахування ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, який працює на підприємстві. У разі нарахування ЄСВ роботодавцем – фізособою - підприємцем на зарплату працівника-інваліда потрібно застосовувати ставку ЄСВ у розмірі 22% та нараховувати ЄСВ на його зарплату не менше ніж мінімальний страховий внесок.
|